Odpowiedź prawnika: Odwołanie rezerwacji
W opisywanym przypadku zastosowanie znajdzie ustawa z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny.
Przedstawiony przez Pana opis zawarcia umowy wskazuje, iż została zawarta tzw. umowa na odległość, o której mowa w art. 6 ust. 1 ustawy. W takim przypadku konsument, na mocy art. 7. ma prawo do odstąpienia od umowy bez podawania przyczyn, składając stosowne oświadczenie na piśmie w terminie dziesięciu dni, ustalonym w sposób określony w art. 10 ust. 1. Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.

Jednak zgodnie z art. 16 ust. 2 pkt 2 niniejszej ustawy jeśli chodzi o świadczenia w ściśle określonym zakresie, usługi w zakresie zakwaterowania, transportu, rozrywek i gastronomii, a za takie świadczenie należy uznać wykupioną przez Pana wycieczkę, wtedy prawo odstąpienia zastrzeżone na rzecz konsumenta jest wyłączone.
W takim wypadku nie mogło dojść do rozwiązania umowy (przez odstąpienie). W związku z powyższym, iż nie wykonał Pan swojej części umowy a należy założyć, iż biuro podróży zaoferowało wykonanie, to biuro podróży będzie miała do Pana skuteczne roszczenie odszkodowawcze z tytułu niewykonania umowy. Tytułem odszkodowania będzie mogło żądać zapłaty wartości zamówionej wycieczki.
