Zakup środków czystości przez pracodawcę

Pytanie:

Jak często pracodawca ma obowiązek zakupu środków czystości (proszek do prania, ręczniki, mydło) i ubrań roboczych dla pracowników fizycznych i umysłowych?

Masz inne pytanie do prawnika?

30.12.2004

Zespółe-prawnik.pl

Zespół
e-prawnik.pl

Odpowiedź prawnika: Zakup środków czystości przez pracodawcę

Po stronie pracodawcy istnieje obowiązek zapewniania pracownikom urządzeń sanitarnych, środków czystości i środków do udzielania pierwszej pomocy. Przepisy nie określają, jak często pracodawca ma dokonywać zakupu tych rzeczy, gdyż celem tej regulacji jest zapewnienie odpowiednich warunków pracy w sposób ciągły. Pracodawca ma obowiązek uzupełniania zużytych środków tak często, by pracownicy zawsze mogli z nich korzystać.

Pracodawca powinien określić, jaką odzież zapewni pracownikom oraz przewidywany okres jej używania. Ustalenia te powinny jednak odpowiadać charakterowi pracy pracownika i zapewniać jego bezpieczeństwo. Jeżeli pracownik korzysta z własnej odzieży i obuwia, należy mu się ekwiwalent pieniężny w wysokości aktualnych cen tych rzeczy.

Potrzebujesz porady prawnej?

Zapytaj prawnika:

Dodaj załącznikDodaj załącznik

Oświadczenia i zgody RODO:


FORUM POMOCY PRAWNEJ

praca w warunkach szkodliwych

30.8.2019 przez: orim74

Bezpieczenstwo w pracy

18.7.2018 przez: Pracownikk

odkurzanie i sprzątanie w biurze

6.5.2018 przez: KasiaKatarzyna

Niska temperatura w pracy

4.4.2018 przez: 214420