Forum prawne

CZYNSZ LOKALU UŻYTKOWEGO A PORZĄDEK WOKÓŁ POSESJI.

Witam forumowiczów. Mam następujący problem (może nie teraz). W umowie najmu lokalu użytkowego mam m.in. zapis takiej treści: " 1) W związku z wynajęciem lokali Najemca zobowiązuje się do utrzymania czystości i porządku poprzez: - usuwania odpadów i gromadzenie ich, unieszkodliwianie i wywożenie na własny koszt; - wyposażenie lokalu w urządzenia służące do gromadzenia odpadów oraz utrzymanie lokalu w odpowiednim stanie sanitarno-porządkowym; - OCZYSZCZANIE ZE ŚNIEGU, LODU, BŁOTA i INNYCH ZANIECZYSZCZEŃ ORAZ USUWANIE ŚLISKOŚCI SCHODÓW PROWADZĄCYCH DO LOKALU, CHODNIKÓW POŁOŻONYCH WZDŁÓŻ LOKALU I POŁOWY SZEROKOŚCI JEZDNI. 2) Obowiązek UTRZYMANIA CZYSTOŚCI ciąży na najemcy również w stosunku do OTOCZENIA LOKALU, zaplecza związanego z działalnością w/g szczegółowych przepisów." O punkt 2 mi się rozchodzi. Niedawno Straż Miejska przyczepiła się do nieładu przed budynkiem, tam gdzie wynajmuję lokal. Nastąpiła kwestia sporna, kto ma sprzątać. W Zarządzie Mieszkaniowym poinformowali S.M., że obowiązek utrzymania czystości ciąży na najemcy lokalu. Panie, które sprzątają unikają prac w rejonie miejsc lokali użytkowych (wszystkich). Następną sprawą jest utrzymanie porządku w okresie zimowym. Mój wynajmowany lokal mieści się na rogu wielorodzinnego bloku mieszkalnego (ok.100mb. chodnika). Dlaczego tylko ja sam mam dbać o porządek wokół posesji, płacę czynsz kilkukrotnie wyższy a niżeli pozostali lokatorzy tam mieszkający. Podejrzewam, że Wynajmujący zabezpiecza się na okres zimowy przed różnego rodzaju kontuzjami związanymi ze śliskością chodnika Czy zapis taki w umowie jest zgodny z prawem? Czy takie praktyki są dopuszczalne? Pozdrawiam …… Krzysztof.

2008.5.10 7:25:43

Nie ma jeszcze odpowiedzi w temacie: CZYNSZ LOKALU UŻYTKOWEGO A PORZĄDEK WOKÓŁ POSESJI.

DODAJ POST W TEMACIE

Aby odpowiadać na forum musisz się zalogować!

Masz inne pytanie do prawnika?

Potrzebujesz pomocy prawnej?

Zapytaj prawnika