rękojmia - forum prawne
Wykonawca budynku niewłaściwie, nie zgodnie z projektem i sztuką budowlaną wykonał izolacje przeciw wilgociowe i cieplne ścian fundamentowych budynku oraz wybudował schody wejściowe i taras. Niewłaściwie posadowił budynek, nie zgodnie z wytyczeniem z wytyczeniem geodezyjnym, przez co garaż posadowiony jest poniżej poziomu ulicy i permanentnie zalewany przez wody opadowe. Pełnomocnik skierował do wykonawcy pismo z żądaniem usunięcia wad i obniżenia ceny w ramach rękojmi, oraz wykonania elementów naprawczych dla zabezpieczenia garażu przed zalewaniem. Po 14-dniowym terminie wykonawca nie ustosunkował się do wezwania- milczy. Pytanie brzmi - jak skutecznie wyegzekwować zapisy KC paragraf 556. Rękojmia kończy się 1 września br. Jak skutecznie przerwać termin zakończenia rękojmi?
Odpowiedzi w temacie: rękojmia (2)
[cytat]
Wykonawca budynku niewłaściwie, nie zgodnie z projektem i sztuką budowlaną wykonał izolacje przeciw wilgociowe i cieplne ścian fundamentowych budynku oraz wybudował schody wejściowe i taras. Niewłaściwie posadowił budynek, nie zgodnie z wytyczeniem z wytyczeniem geodezyjnym, przez co garaż posadowiony jest poniżej poziomu ulicy i permanentnie zalewany przez wody opadowe. Pełnomocnik skierował do wykonawcy pismo z żądaniem usunięcia wad i obniżenia ceny w ramach rękojmi, oraz wykonania elementów naprawczych dla zabezpieczenia garażu przed zalewaniem. Po 14-dniowym terminie wykonawca nie ustosunkował się do wezwania- milczy. Pytanie brzmi - jak skutecznie wyegzekwować zapisy KC paragraf 556. Rękojmia kończy się 1 września br. Jak skutecznie przerwać termin zakończenia rękojmi?
[/cytat]
Dzień dobry,
jeśli korzystacie Państwo z pomocy profesjonalnego pełnomocnika, proszę się do niego zwrócić o wskazanie możliwych dalszych dróg postępowania. On zna sprawę i będzie w stanie najszybciej Państwu pomóc.
Pozdrawiam,
adwokat Bernadetta Paruisińska- Ulewicz
ulewicz.kancelaria@onet.eu
Witam serdecznie, chciałabym się dowiedzieć czy w sytuacji którą zaraz opiszę mam prawo do wymiany towaru przy ?pierwszym podejściu? nie korzystając z naprawy gwarancyjnej.
Kupiłam synowi (10 lat) na Święta Bożego Narodzenia tablet, znanej firmy o wartości ponad 1000zł ( czyli nie taka tania zabaweczka) i dzisiaj podczas gry ekran zrobił się czarny i przestał kompletnie reagować.Oczywiście nie jest tu winna bateria, a tablet reaguje wibracją na podłączenie lub odłączenie ładowarki, reagują również klawisze głośniej- ciszej. Sprzęt bardzo zadbany, od pierwszego dnia folia ochronna na wyświetlaczu, tablet cały czas w etui, nigdy nie upadł. Nie posiada jakichkolwiek uszkodzeń mechanicznych, nigdy nie miał żadnej styczności z płynami.
Chciałabym go wymienić zgodnie z Ustawą Konsumencką jako produkt, który nie spełnia swoich funkcji. Niestety czytając wiele historii o tym jakie sztuczki stosują serwisy ( zalewają sprzęt uznając naprawę gwarancyjną jako bezzasadną) boję się oddać go na naprawę. Niestety nie mogę go sama otworzyć aby np. zrobić zdjęcia iż nie został on zalany gdyż nie posiadam do takich czynności uprawnień.
Czy w tym przypadku bez problemu mogę powołać się na wymianę towaru na nowy powołując się na warunki Ustawy Konsumenckiej?
Będę wdzięczna za każdą odpowiedź.
DODAJ POST W TEMACIE
Aby odpowiadać na forum musisz się zalogować!
Masz inne pytanie do prawnika?