Zmiana kategorii wojskowej

Odpowiedzi w temacie (66)

-

2.8.2004

Posiadam kategorię E chciałbym zmienic na A czy to mozliwe?Byłem chory zostałem wyleczony 3 lata temu,i własciwie tylko kategoria E przeszkadza mi w znalezieniu pracy.
(marcinet)

Nie znalazłeś odpowiedzi?

leon

2005-01-20 13:50:49

Ja tez mam taki problem. Dzisiaj byłem w WKU, uslyszalem ze jest to niemozliwe. Konstytucja tego zabrania. Zostałem wykreslony z ewidecji rezerwowych (czy jakos tak). Z D na A nie byłoby problemu. Jest szansa jezeli ustawa sie zmieni (na pocieszenie uslyszalem). Byc moze da sie to jakos obejsc, prosze o wskazowki: grypsior1@poczta.onet.pl

san

2005-02-23 19:40:22

piszesz że z D na A można? czy może wiesz jak wyglada cała procedura, i ile to trwa.

julio

2005-02-23 20:04:31

No własnie czy wiesz jak wygląda ta procedura? Proszę pomóżcie!!

Wolf

2005-02-24 17:34:23

Witam. Interesuje mnie zmiana kat. z D na A. Uporałem sie z chorobą lecz trwało to dość długo i teraz mam 28 lat. Czy jest taka możliwość czy moge od razu dać sobie spokój z zawracaniem komukolwiek głowy. Proszę o odpowiedz (bardzo ) PILNE

miniaszek@poczta.onet.pl

2005-04-21 14:08:53

Kolego czy znasz już odp.na to pytanie.PILNE

grypsior

2005-06-20 16:18:39

Na 100% nie jestem pewien. Wydaje mi się, że trzeba złożyć podanie do komendanta WKU o ponowną komisję lekarską.

Rafalll

2005-07-04 13:05:35

Niestety nie jest mozliwa zmiana z D na A poniewaz poborowy dostajac kat D nie rokuje nadzieje na polepszenie stanu zdrowia. gdyby natomiast rokowal nadzieje na wyleczenie to by dostal kategorie B z jakimis cyferkami dotyczacymi ilosc miesiecy odroczenia. Mozna oczywiscie zlozyc podanie o ponowna komisje lekarska ale podanie zostanie nie uwzglednione.

grypsior

2005-07-11 14:47:09

Mi wszyscy mówili, że z D na A da się. W podaniu można napisać, że pokryje się koszty badań. No i trzeba mieć układy;)

JAN

2005-08-18 20:23:48

JEŚLI JESTEŚ ZDROWY TO JESTE TO MOŻLIWE.IDZ DO WKU TAM POWIEDZ ŻĘ TAMTE DOLEGLIWOŚCI JUŻ CI PRZESZŁY.ONI SKAZROBIĆ CI BADANIA ŻE UDOWODNIĆ ŻĘ JESTEŚ ZDROWY I WYSYŁAŚZ JE DO WOJSKOWEGO KOMENDANTA UZUPEŁNIEŃ W SEIOM MIEŚCIE.ALE ONI POWIEDZA CI TO W WKU.KOMENDANT W CIĄGU TYGODNIA ODPISUJE CI I PRAWDOPODOBNIE WZYWA CIE NA PONOWNA KOMISJE.I TO CZY ZAMIENI CI Z D NA A ZALEZY GŁOWNIE OD TEWGO STANU ZDROWIA.

Marekk

2005-08-19 13:23:08

Witam! Ja również chciałem zapytać o zmianę kategorii wojskowej ale w odwrotną stronę. 4 lata temu otrzymałem kategorię A, co odpowiadało mojemu ówczesnemu stanowi zdrowia. Obecnie - po 4 latach - otrzymałem lakoniczne pisemko, bym zgłosił się po odbiór karty powołania za około 2 tygodnie. Co ciekawe już miesiąc temu rozpocząłem szereg badań mojego stanu zdrowia, które trwają do dziś. Przez 4 lata mój stan zdrowia się pogorszył - jak w takiej sytuacji i gdzie mam wnioskować o zmianę kategorii wojskowej / wizytę przed komisją lekarską która to oceni? Proszę o opinie osób, które orientują się w tej problematyce. Pozdrawiam!

PALMA

2005-11-03 10:47:56

JUZ NIE MOZNA Z D NA A. OD 20 WRZESNIA WESZLO JAKIES ROZPORZADZENIE ZE JUZ NIE MA OPCJI ZMIANY CHYBA ZE CHCVESZ ISC DO WOJA TO WTEDY WYJATKOWO SKLADASZ PODANIE. BYLEM DZISIAJ W WKU

postrachWKU

2005-11-17 19:35:32

Można, można. Jeśli ktoś chciałby dokładniejszych informacji to piszcie na tbronis@plusnet.pl Zajmuję się kwestia zmiany kategorii i zapewniam, że wciąż można zmienić. Nawet z E na A.

postrachWKU

2006-03-23 15:12:44

W związku z ogromnym zainteresowaniem moim postem, chciałbym przeprosić za niemożliwość odpowiedzenia na wszystkie maile. Postaram się więc naprawić błąd i przedstawić mżliwości zmiany kategorii na forum. Otóż rzeczywiście we wrześniu weszła w życie nowelizacja ustawy o Powszechnym obowiązku obrony RP. Ogranicza ona możliwość wystąpienia o zmianę kategorii jedynie do przypadków, kiedy wojsko samo wyrazi zainteresowanie taką zmianą. Zgodnie jednak z przepisami Kodeksu Postępowania Administracyjnego istnieje możliwość zmiany ostatecznej nawet decyzji w sprawie ustalenia kategorii wojskowej i znowelizowana ustawa nie ma tu nic do rzeczy. Artykuł 145 paragraf 1 KPA mówi, że postępowanie dotyczące każdej decyzji administracyjnej (a taka jest również decyzja PKL w sprawie ustalenie zdolności do służby wojskowej) może zostać wznowione w szczególnych ujętych w przepisie sytuacjach. Najwłaściwszym wydaje się być ustęp 5 wspomnianego przepisu, który mówi, że wznowienie postępowania może nastąpić jeśli "wyjdą na jaw istotne dla sprawy, nowe okoliczności faktyczne lub nowe dowody istniejące w dniu wydania decyzji, nie znane organowi, który wydał decyzję". I tu mamy juz szerokie pole do popisu dla lekarzy. Jeśli uda Wam się zdobyć odpowiednie zaświadczenia, zależne od powodu otrzymania kategorii którą chcecie zmienić, to na ich podstawie oraz na podstawie przepisów art 145 paragraf 1 ust. 5 należy wystąpić do WKU z wnioskiem o wznowienie postępowania. Ponieważ wznowienie postępowania jest nadzwyczajnym środkiem wzruszającym ostateczna decyzję administracyjną, nie mają tu zastosowania przepisy na podstawie których WKU odrzuca zwykłe wnioski o zmiane kategorii i wniosek o wznowienie, jeśli tylko jest odpowiednio uzasadniony, musi zostać rozpatrzony pozytywnie. Mam nadzieję, że udało mi się w miare czytelnie przedstawić sprawę. W razie jakichkolwiek pytań adres emailowy podany w poprzednim poscie jest nadal aktualny, z tym że nie zawsze mam czas i możliwość szybko odpisywać na zapytania. Serdecznie pozdrawiam i jeszcze raz przepraszam Tych, którym nie byłem w stanie odpowiedzieć indywidualnie.

Santee

2006-03-23 15:46:55

Zwracam sie z prośba o to bysmy (chodzi o tych co walcza z nieszzcesnym wku o zmiane kat na A) pisali o postepach naszej walki o kategorie A. Dzieki i pozdro. P.S. Ja sie dowiadywalem i powiedzili mi ze z takim podaniem mam sie udac do urzedu miejskiego i podanie napisac do powiatowej komisji lekarskiej ktora jako odrebny organ powinna przyjac podanie i przebadac petenta. Ale jak bedzie nie wiem jeszcze.

Kropek

2006-03-24 08:36:39

Walcze z WKU juz 3 miesiac... tak jak wiekszosc chce zmiany z D na A. Powiatowe WKU odrzuciło moje podanie, obecnie odwołałem sie do Wojewódzkiego Komendanta Uzupełnień. A co z tego wyjdzie....NAPISZE :)

karol

2006-04-07 16:06:19

Nieprwada. Komisja przysługuje gdy się ma D.

pepo

2006-04-29 10:43:36

co w sytuacji kiedy decyzja o kategorii D była już dawno bo 1999 roku a traz dopiero efekty leczenia (stan zdrowia) pozwalają na to by staraż się o zmianę kategorii

kolos

2006-07-24 00:15:44

a jakby tak zgłosić się na ochotnika do woja...

kolos

2006-07-24 00:27:40

a póżniej zrezygnować...

rosti

2006-09-27 16:40:50

uważaj żebyś ty się nie zasrał,jak by nie było masz do czynienia z wariatami

lukasz

2006-12-03 18:40:41

witam!!! mam taki sam problem jak Ty, a wiec jesli tylko cos bedziesz prosze daj znac moj nr gg to 8776608

Brzydal

2007-03-02 11:17:52

Ale może kto mi powie jak to napisać konkretnie?!

piter407

2007-05-11 12:18:03

hej!uważnie przeczytałem tą odpowiedź, ale mam jedno pytanie ponieważ tutaj wchodzi w grę zmiana kategorji jeżeli nie jest się jeszcze w wojsku...a jak się ma sprawa jeżeli ja już jestem żołnierzem i będe się starał o zmianę kategorji wojskowej gdyż podczas służby wyszły problemy z kręgosłupem, jakie są procedury i ile czasu mają moi przełożeni no i komisia na rospatrzenie mojego wniosku... no i czy ja musze pisać jakiś wniosek o zmianę kategorji czy to lekarz występuje z takim wnioskiem, i czy mogę upominać się o jakieś odszkodowanie z tego tytułu gdyż jak wspomniałem to właśnie tytaj znacznie nasiliły się moje bóle kręgosłupa bardzo proszę o pilną odpowiedź(oczywiście w miarę mozliwości) i oczywiście z góry dziękuję

jaro

2007-08-24 11:18:11

Czy udalo sie komus zmienic kategorie wojskowa z D na A ? Czy ktos wie jak to zrobic? Prosze o rady e-mail kelm55@o2.pl Z góry dzieki

jaro

2007-08-24 11:25:00

Czy udalo sie komus zmienic kategorie wojskowa z D na A ? Czy ktos wie jak to zrobic? Prosze o rady e-mail kelm55@o2.pl Z góry dzieki

tom

2007-09-18 11:23:18

Czy posiadanie kategorii D lub E może spowodować utratę prawa jazdy?? Dochodzą do mnie tak śmieszne informacje, że poporstu oburzające!

tom

2007-09-18 11:23:35

Czy posiadanie kategorii D lub E może spowodować utratę prawa jazdy?? Dochodzą do mnie tak śmieszne informacje, że poporstu oburzające!

ketrzyniak

2007-09-26 15:20:13

cze. nic z tego,pare tygodni temu bylem w WKU i dowiedzialem sie ze od 3 lat juz nie mozna,takie przepisy

noc

2007-11-05 14:50:45

Da sie zmienic kategorie D na A w moim przypadku udalo sie wku bylem to powiedzieli mi ze bez szans ustawa sie zmienila pisalem do szefa wojskowego sztabu tez to samo wszyscy robili pod gore dostalem w 1997 kategorie D w tym roku 12. 10.2007 dostalem postanowienie wojewodzkiej komisji lekarskiej o wznowieniu przez Powiatowa Komisje Lekarska zdolnosci do slużby wojskowej mam prawie 30 lat i udalo sie zobaczymy jak wypadne na komisji wiec na moim doswiadczeniu nie mozna wierzyc tym wszystki wku itp trzeba walczyc mi zajelo to prawie 1,5 roku ale udalo sie

noc

2007-11-05 14:56:58

mozna zmienic mi zajelo to 1,5 roku walki marekpoczta5@wp.pl

jac

2007-11-21 18:51:36

a mozna wiedziec co to za rozporzadzenie? bo ustawa o powszechnym obowiazku obrony (art. 28 ust. 3) mowi: Ostateczne orzeczenie o zdolności do czynnej służby wojskowej może być w każdym czasie zmienione przez powiatową komisję lekarską z urzędu albo na wniosek poborowego lub wojskowego komendanta uzupełnień, jeżeli w stanie zdrowia poborowego nastąpiły istotne zmiany.

bolek

2007-11-25 12:02:15

czy moglby ktos odpowiedziec mi na takie pytanie,zostala mi zmieniona kategoria z A na D z powodow depresyjnych,i czy jest mozliwosc ze wku odbierze mi prawo jazdy??dodam ze posiadam kat.c+e (ciezarowe).bardzo prosze o odpowiedz.

bolek

2007-11-25 12:11:05

czy moze ktos odpowiedziec czy jest mozliwe odebranie mi prawa jazdy mam kat (c+e) i zostala mi zmieniona kat wojskowa z a na d z powodow depresyjnych.prosze o szybka odp.dziekuje

Wojtek

2007-12-21 18:20:16

Mam podobny problem przyznano mi kategorie „d” (astma), ale od tamtego czasu wiele się zmieniło(szczególnie postęp w leczeniu tej dolegliwości, która może przybierać przecież różne stadia). Nie właściwa kategoria niestety zamyka wiele drzwi, więc, do jakiej instytucji (wku, pkl) ma kierować się z wniosek o zmianę kategorii i jak go za argumentować?

martita57@wp.pl

2008-01-07 08:06:51

To napisz mi jak ci sie udało, i gdzie to załatwiales?

martita57@wp.pl

2008-01-07 08:07:50

bo moj mąż się stara o zmiane kategorii i WKU mu powiedzieli ze sie nie da.dzieki

madej

2008-01-10 15:16:15

jak najbardziej. mi tak zabrali.

andrew

2008-01-28 10:35:11

Ja też mam taki problem, w ogóle wpisali mi inny paragraf, jak się okazało. Nawet nie chcieli mi przyjąc podania o zmianę kategorii wojskowej. Jak ktoś wie jak to wszystko pchnąć do przodu proszę o pomoc. www.akoch14@wp.pl

Tomek

2008-02-11 18:03:37

Mam podobny problem ze zmiana kategorii z D na A jesli mozesz napisz mi co zrobiłes ze otrzymałes wezwanie na ponowna komisje lekarską?

adaś

2008-03-26 13:17:31

ja złożyłem wniosek o pononą komisje lekarską z zamiarem wstąpienia do służby zawodowej dokładnie tydzień temu , załączyłem aktualne badanie lekarskie które mnie wcześnbiej dyskwalifikowało od uprawnionego lekarza jak będzie postęp sprawy poinformuje.

kobra

2008-04-03 17:55:19

to wszystko jest do d.. sory ale na pewno nie dasz rady zmienic kat wojskowej takie podobno jest prawo tez probowalem,

wiaro

2008-04-16 12:40:32

witam, ja jestem w trakcie skladania wniosku o komisje, bylem w wku i dowiedziałem sie ze mozna zmienic !!!!!!! moj mail pokoje36@wp.pl czy moge prosic o kontakt?!? pozdrawiam

marek

2008-04-27 22:05:43

Ja też starałem się. Dziwne K. WKU skierował mnie na komisję lekarksą bez problemu ale ...na komisji nawet nie chcieli mnie badać bowiem nie miałem dokumentów medycznych, ze niby sie po wojsku nie leczyłem oraz stwierdzili, że nie jestem im już potrzebny. Nie odwołałem się. Teraz staram sie jeszcze raz. Złożyłem też wniosek o powołanie do Korpusu Szeregowych Zawodowych. Zobaczymy. GG 4104655

Connan

2008-04-27 22:06:10

Ja też starałem się. Dziwne K. WKU skierował mnie na komisję lekarksą bez problemu ale ...na komisji nawet nie chcieli mnie badać bowiem nie miałem dokumentów medycznych, ze niby sie po wojsku nie leczyłem oraz stwierdzili, że nie jestem im już potrzebny. Nie odwołałem się. Teraz staram sie jeszcze raz. Złożyłem też wniosek o powołanie do Korpusu Szeregowych Zawodowych. Zobaczymy. GG 4104655

Rafał

2008-09-18 20:44:02

Witam. Potrzebuje informacji o zmianie kategori D na A. Uległem wypadkowi w 2007 dostałem kategorie "D" Teraz jestem w pełni zdowy!! czytałem forum (jedni twierdzą ze to nie mozliwe, inni zaprzeczają) Jakie są procedury? Wystarczy tylko złozyc wniosek do WKU o zmiane kategori ?? Jesli w WKU powiedza ze to nie mozliwe czym sie podeprzec(chodzi mi o numer wniosku lub ustawe numer tak zebym nie wyszedl na ..) Pozdrawia Rafał emil. rlawrynowicz88@gmail.com prosze o jak najszybsze rozpatrzenie mojej wiadomosci jesli to mozlie

Śliwa

2008-10-08 13:00:14

Można zmienić z D na A i ja się o to staram. Tżeba złożyć wniosek o skierowanie na ponowną komisje wojskowom i go dobrze uzasadnić, może się wydaje że to nieosiągalne bo zbywają ludzi ale znalazłem numer do szefa wydziału WKU i ucieszył się że chcem do wojska. Mam wade wzroku + 1,5 d a na ponowną komisje lekarskom wybiore się w soczewkachi ukryje swoją wade wzroku.

ciacho

2008-10-15 16:11:47

Witam.Stoję własnie przed potrzebą zmiany kategorii z D na A.Jesli jest ktoś dobrze poinformowany jak to zrobić żeby było dobrze to proszę o kontakt ciacho69@interia.pl lub gg658637. Z góry dzieki.Pozdrawiam

ranshu

2008-12-07 19:51:37

Witam! Będąc w wojsku 3 miesiące przed wyjściem do cywila załatwiłem sobie na komisji "D". Nudno było w tym woju i tak ch.jowo, że postanowilem "nawiać". Jednak po roku czasu zatęskniłem za kamaszami, kałachem, garnkiem i przepoconym, wiecznie mokrym moro]:-> W WKU dowiedziałem się, że mogę złożyć wniosek o ponowną komisję lekarską celem ustalenia zdolności do służby. Chciałbym iść na zawodowego, ale jest jedno ale: czy po przyznaniu przez komisję "kat. A" będę musiał odwalić te 3 miechy? I jak to się ma do planowanego zawieszenia poboru? Wie ktoś coś na ten temat?

GieKSiarz

2009-01-22 15:25:04

kretyn potem są wypadki bo dużo ludzi ukrywa swój stan zdrowotny a o woja chcą isc tylko dla kasy .

FooM

2009-01-26 22:33:14

Z E,D na A nie da rady juz... Ale mam pytanie czy mozna zmienic kategorię z E na D... na komisji za wyglad i "Gabaryty" chcieli mi dac od wejscia A ale pokazalem(glupi bylem) kwitek ze jestem chory chociaz zadna z tych chorob ani nie wplywa na mnie w zaden sposob chyba ze katar sienny mozna nazwac dolegliwoscia:D. Od kategorii D teraz mozna troche wiecej niz z E gdzie na mnie patrza jak na symulanta(z reszta pan Mjr. w UKW tez mnie tak nazwal...). Chcialbym wstapic do Policji ale dopiero od D przyjmuja a sprawnosciawo i wydolnosciawo bez problemu wszystko zalicze tylko chodzi o blahe formalnosci. PZDR

1

2

DODAJ POST W TEMACIE

Aby odpowiadać na forum musisz się zalogować!

Potrzebujesz porady prawnej?

PODOBNE TEMATY NA FORUM

ZOBACZ TAKŻE:

  • 25.1.2019

    W lutym rusza kwalifikacja wojskowa

    Tegoroczna kwalifikacja wojskowa będzie trwała od 4 lutego do 26 kwietnia. Obejmie ona około 210 tysięcy osób – przede wszystkim mężczyzn urodzonych w 2000 roku. Poza tym przewidziano podwyżki (...)

  • 14.2.2018

    Trwa tegoroczna kwalifikacja wojskowa

    Tegoroczna kwalifikacja wojskowa będzie trwała do 28 kwietnia. Obejmie około 220 tysięcy osób – przede wszystkim mężczyzn urodzonych w 1999 roku. Każda osoba podlegająca (...)

  • 1.2.2010

    Zmiana nazwiska lub imienia - Jak zmienić nazwisko?

    Z pewnością nikt nie chciałby mieć nazwiska, którego brzmienie wywołuje drwiące uśmiechy wśród znajomych. Niestety zdarza się dość często, że czyjeś nazwisko lub imię może (...)

  • 31.3.2015

    Rekompensata za stawiennictwo na ćwiczeniach wojskowych

    Obowiązek służby wojskowej żołnierzy rezerwy polega na odbywaniu ćwiczeń wojskowych. Za każdy dzień ćwiczeń żołnierzowi przysługuje uposażenie zasadnicze według stopnia wojskowego. Dodatkowo (...)

  • 11.1.2005

    Wymiana prawa jazdy

    W okresie powojennym w Polsce prawa jazdy wydawane były na podstawie różnych aktów prawnych. Wprowadzały one różnorodne wzory druków prawa jazdy a także różnorodne (...)