Dopłaty dodatkow do zleceń - SendIt i windykacja - forum prawne
Mam problem z pośrednikiem (SendIt) firmy kurierskiej UPS. Wysyłałam za pośrednictwem tej firmy przesyłki, ok 450 od marca 2012 roku do końca września 2012. W sierpniu i wrześniu dostałam dziwne "protokoły weryfikacji wagi" (w sumie 67 przesyłek, kwota dopłaty ok 20 zł). Wcześniej wysyłałam innym pośrednikiem - rok czasu, też UPS i nigdy nie dostałam takiego protokołu.
Protokoły sięgały różnie wstecz - kwiecień, maj, czerwiec, lipiec a ostatnio i sieprień - a przyszły pod koniec sierpniawe wrześniu i teraz w październiku (zdarzały się tez protokoły z maja w październiku czy z września w grudniu).
Nie naciągam wymiarów, przesyłki są lekkie, zwarte, nie przekraczają wagi i wymiarów, wszystkie pakowane w ten sam sposób - mam na nie rachunki, prowadzę działalność gospodarczą,
Na protokole poza zaznaczeniem, że przesyłka jest niesortowalna (krzyżyk przy tej pozycji) i nr przesyłki nie ma nic, na jakiej podstawie tą niesortowalność stwierdzono. Poza tym podpierają sie regulaminem.
Na dole protokołu jest tekst :
weryfikacja oparta na podstawie ?Ogólnych Warunków Świadczenia Usług UPS? pkt 5.1 :
?UPS może zweryfikować deklarowaną wagę i wagę wymiarową oraz wymiary paczek oraz jeżeli przekraczają one w rzeczywistości wartości zadeklarowane, ustalić na tej podstawie uzupełniające wynagrodzenie i wystawić stosowną fakturę.?
Ten punkt na stronie UPS gdzie są te ogólne warunki napisane kompletnie inaczej wygląda. I nie ma tam w ogóle takiego stwierdzenia jak na tym protokole.
Wygląda tak http://www.ups.com.pl/conditions/index.php :
" 5. ZAPŁATA
5.1. Wynagrodzenie za Usługi Spedycyjne jest określone w Cenniku i Przewodniku po usługach i o ile nie zostało ono zapłacone przed podjęciem przesyłki, wszystkie opłaty powinny zostać zapłacone w terminie 7 dni od wystawienia faktury lub w innym terminie, jaki nadawca lub odbiorca uzgodnił na piśmie z UPS."
Nie wyraziłam zgody na dopłatę, bo wg mnie są to żądania bezpodstawne, nie jest napisane na jakiej podstawie te przesyłki zostały tak zaklasyfikowane. W regulaminie na stronie SendIt http://sendit.pl/oferta są wymienione punkty :
" 7. Elementy niestandardowe (tylko UPS) - opłata za obsługę przesyłek zawierający elementy niestandardowe, np. przedmioty:
opakowane w zewnętrzne kontenery wysyłkowe wykonane z metalu lub drewna,
o kształcie cylindrycznym, takie jak: beczki, bębny, wiadra lub opony, które nie są całkowicie zamknięte w opakowaniu zewnętrznym z tektury falistej,
o kształcie okrągłym, cylindrycznym, owalnym, o nieregularnych kształtach, z wystającymi elementami lub z lepką powierzchnią, uniemożliwiającą swobodne zsuwanie się, których zawartość stanowią luźne, ciężkie elementy lub płyny (w tym chemikalia),
Uwaga: do 13.07.12 paczki o regularnych kształtach owinięte w folię traktowane były jako niestandardowe i ich obsługa podlegała dodatkowej opłacie. (zostało dopisane we wrześniu)
których długość przekracza 120 cm lub szerokość 80 cm lub wysokość 80 cm lub suma długości i obwodu przekracza 300 cm,
których waga rzeczywista lub wymiarowa jest większa niż 30 kg.
UPS zastrzega sobie prawo do naliczenia opłaty za dodatkową obsługę dla każdej paczki, która w jego ocenie wymaga specjalnej obsługi.
Uwaga: nie obsługujemy niestandardowych przesyłek paletowych.
Rozumiem punkty są wymienione, jednak żaden z tych punktów nie został wymieniony w protokole jako podstawa do stwierdzenia że coś jest nie tak z przesyłkami, a wysłałam ich w sumie około 450.
Wszystkie reklamacje zostały "nieuznane".
taką dostałam odpowiedz:
Szanowna Pani,
Przesyłam odpowiedź jaką otrzymaliśmy od Przewoźnika:
"W odpowiedzi na Państwa reklamację dotyczącą przesyłki o numerze "xyz" uprzejmie informuję, iż zostało zakończone postępowanie wyjaśniające.
W wyniku przeprowadzonej weryfikacji, przesyłka o ww numerze zakwalifikowała się do naliczenia usługi dodatkowej "Paczka niesortowalna".
Inna odpowiedź to:
Dzień dobry
Dziękuję za kontakt.
Wielokrotnie podejmowaliśmy interwencje w firmach kurierskich, z którymi
współpracujemy aby w Protokole Weryfikacji wpisany został powód
stwierdzenia w przesyłce elementu niestandardowego. Nasze działania nie
były skuteczne. Nie dysponujemy zatem dostępu do dokumentów bardziej
precyzujących sprawę.
Wkrótce zmieniony zostanie formularz nadania przesyłek z zakładki NADAJ
PACZKĘ tak aby jeszcze łatwiej przeprowadzić proces wprowadzania danych
do zlecenia i aby formularz został prawidłowo wypełniony.
W kwestii tej możliwe jest przedłożenie w firmie kurierskiej odwołania
od naliczenia dopłaty, które proszę zgłosić za pośrednictwem
zakładki MOJE PRZESYŁKI/REKLAMACJE. Złożenie odwołania możliwe
będzie jedynie wówczas, gdy poparte ono zostanie dowodami w postaci np.
dokumentacji zdjęciowej, specyfikacji technicznej wysyłanego towary etc.
Z poważaniem
Zespół Sendit.pl
Lub tez firma SendIt każe kontaktowac się z UPS i wyjaśniać samemu tą sprawę. UPS natomiast twierdzi że nie jestem tutaj stroną i ze mną nie chce rozmawiać.
A ja nie wiem za co mam zapłacić i w jaki sposób ma się ustosunkować do tych protokołów (przykładowe protokoły w mailu). SendIt chce zebym przedstawiłą zdjęcia paczek. Ja jednak uważam że to nie ja wystawiłam te protokoły i to nie ja powinnam się tłumaczyć z zakreślenia kwadracika bez podania przyczyn.
W związku z tym iż nie uznali moich reklamacji (odpowiedzi udzielali po godzinie od złożenia, nie kontaktując sie prawdopodobnie nawet z UPS) zaczeli przysyłać mi korekty faktur z dopłatą za przesyłki.
Teraz w związku z tym że faktury nie zostały zapłacone przekazali je do działu windykacji.
Czy firma może sobie od tak bez podania przyczyn powiedzieć że przesyłka jest niesortowalna i trzeba dopłacić?
Czy płacąc te dopłaty mam jakieś szanse na odzyskanie pieniędzy?
Czy jak odmówię płacenia dopłat mogą mnie podać do sądu?
Czy też od razu przekażą to do firmy windykacyjnej?
Zastanawiam się co mam zrobić, nigdy nie byłam w takiej sytuacji. SendIt jakby celowo naciąga mnie na dodatkowe koszty, bo dopłaty zaczęły przychodzić po 4 a nawet czasem 6 miesiącach, kiedy przesyłki dawno były opłacone, dostarczone i była na nie wystawiona faktura. Zawsze płacę swoje rachunki, ale tu na prawede nie wiem za co mam zapłacić i nikt mi nie potrafi tego powiedzieć tylko piszą "PŁAĆ bo tak"
Odpowiedzi w temacie: Dopłaty dodatkow do zleceń - SendIt i windykacja (55)
Witam,
Mam podobny problem. Do niedawna (do ok wrześńia/października) w formularzu sendit po podaniu parametrów przesyłki - w moim przypadku dł.165 cm miałem (obok) do wyboru :
1. UPS przesyłka niestandardowa
2. DPD przesyłka do 20 kg
Po wybraniu UPS , kalkulator (na dole) przeliczał cenę przesyłki dla UPS na ok 14 zł a obok podawał dla DPD ok 13 zł.
Wybierałem UPS.
PO TRZECH miesiącach (czyli po wysłaniu tą metądą już dużej ilości paczek) otrzymałem informację o dopłacie za przesyłki niesortowalne.
Tu przeszedłem podobną procedurę wyjaśniającą jak poprzednik i okazało się,
ŻE MIMO podania długości przesyłki 165 cm ( w przypadku UPS niestandardowej) i zaznaczeniu wyboru przewoźńika UPS- kalkulator przeliczał cenę za przesyłkę standardową bo MIAŁEM JESZCZE ZAZNACZYĆ KRATKĘ PRZESYŁKA NIESTANDARDOWA !!
Oczywisty błąd w formularzu, bo skoro deklaruje zgodne z rzeczywistością wagę rozmiary przesyłki to kalkulator powinien przypisać włąsciwą klasyfikację i podać odpowiadającą jej cenę kropka.
Oczywiście zaczęły się faktury korekty i monity, na które odpowiadam,że nie zapłacę, bo jest to oczywisty błąd SENDIT i mogę się spotkać nawet w sądzie.
Mam nadzieję, że ta sprawa tak włąsnie się skończy (pozwem zbiorowym), bo naprawdę mimo usilnych starań załatwienia tego polubownie Sendit trzyma się swego, że wszystko było ok.
SKORO TAK , TO DLACZEGO ZMIENILI FORMULARZ ??
Pozdrawiam i czekam na Państwa odzew.
Michał
2012.12.14 12:7:36
Witam,mam bardzo podobny problem jak kolega Michał.Mamy grudzien ,a ja dostaje dopłaty za paczki z września sendit tłumaczy się tym,że UPS też ich tak pużno o tym informuje tylko ,że jak wysyłałem bezpośrednio przez UPS to ,jak były jakieś nieścisłości to dostałem dopłatę i wyjaśnienie na koniec miesiąca z którego była paczka ,a nie po 4 m-cach.Druga sprawa to dlaczego zmienili formularz skoro to nie ich wina.Na początek chyba rozwiąże umowę z senditem ,żeby nie ciągło się to w nieskończoność i będę sie bronił.Jeśli ktoś ma jakiś pomysł na te praktyki prosze o potpowiedż jak sobie z nimi poradzić.
Pozdrawiam Waldek.
2012.12.20 23:43:41
Witam
Dobre dwa tygodnie temu otrzymałem też bezpodstawną dopłatę za przesyłkę. Towar wysyłałem przez sendit a kurier to UPS.
W moim przypadku kara wyniosła 51,66 zł a dzisiaj otrzymałem kolejną karę na kwotę prawie 20zł. W jednym i drugim przypadku ponoć przekroczyłem gabaryty paczki co jest bzdurą i oszustwem ze strony UPS i Sendit.
W drugiej firmie miałem przez parę miesięcy podpisaną umowę z firmą UPS niestety za dodatkowe opłaty za paczki niestandardowe zrezygnowałem z usług.
Opłata jaka wynosiła za przesyłkę niestandardową w firmie UPS wynosiła 7,- + 23% VAT czyli brutto 8,61,-
Natomiast firma Sendit obciążyła mnie ponad 50 zł co jest absurdem i naciągactwem z ich strony.
Dzisiaj za kolejne przekroczenie gabarytów za podobną paczkę mam zapłacić tylko 20,- zł uważam że z nimi jest coś nie tak.
Po otrzymaniu pierwszej noty z dopłatą do przesyłki zaprzestałem wysyłek za pośrednictwem SENDIT. Nawet na aukcjach wpisałem że od tego dnia już nie wysyłam paczek ale efekt był taki że moje aukcje były prawie niewidoczne i spadła mi sprzedaż.
Kolejna kwestia w momencie gdy podpisywałem umowę z firmą UPS to w cenniku standardowym za przesyłki niestandardowe była opłata 20,- zł +VAT a nie tak jak obecnie bezpodstawnie kasuje Sendit.
W momencie gdy otrzymałem pierwszą notę i przejrzeniu sieci czy są inne osoby pokrzywdzone przez Sendit postanowiłem napisać komentarz który zniknął z sieci.
Moja propozycja jest taka że powinnyśmy się skrzyknąć i złożyć pozew zbiorowy przeciwko Sendit.
Na innym forum ktoś też rzucił hasło żeby pozwać firmę która zachowuje się mało poważnie i oszukuje nas.
Do tego sprawa powinna być nagłośniona w mediach może wtedy się opanują.
Na dzień dzisiejszy jest strach wysyłać za pośrednictwem Sendit bo w momencie wysyłki paczki o małej wartości możemy otrzymać karę która kilkakrotnie przekroczy jej rzeczywistą wartość.
Odnoszę wrażenie że firma czuje się bezkarna bo działa pod skrzydłami niereformowalnego allegro.
Ja już nie korzystam z usług Sendit i to samo proponuje wszystkim którzy korzystają za pomocą ich portalu. Lepsza jest droższa umowa bezpośrednio z firmą kurierska niż pośrednik.
W firmie kurierskiej w momencie otrzymania faktury widzimy czy są jakieś dopłaty a nie tak jak tutaj po 3 lub 4 miesiącach.
W firma UPS wystawia faktury raz w miesiącu.
2012.12.21 17:53:22
czy ktoś z Was poradził sobie z tym problemem? jako nadawca lub odbiorca mam 7 dni na złożenie reklamacji do usługi wykonanej przez kuriera. jak to wygląda w drugą stronę? dziś dostałem maila z sendit, że 20 września wysłałem za dużą paczkę za pośrednictwem DPD. prawie 4 miesiące po fakcie informują mnie o tym, że dostanę dodatkowe obciążenie (ok 120zł) za tą przesyłkę - czy mają takie prawo? czy nie powinni mnie o tym poinformować do 7 dni od nadania przeze mnie paczki?
2013.1.9 12:13:48
odpowiedz z sendit:
Przepisy regulujące kwestie wydawania faktur korygujących zamieszczone są w § 13 i § 14 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 28 listopada 2008 r. w sprawie zwrotu podatku, wystawiania faktur, sposobu ich przechowywania oraz listy towarów i usług, do których nie mają zastosowania zwolnienia od podatku od towarów i usług. Regulacje zawarte w/w rozporządzeniu oraz w ustawie o podatku od towarów i usług nie regulują terminu do wystawiania faktur korygujących. Jednocześnie art. 112 ustawy o podatku od towarów i usług normuje, iż ewidencje prowadzone dla celów rozliczania podatku oraz wszelkie dokumenty związane z tym rozliczeniem należy przechowywać do czasu przedawnienia zobowiązania podatkowego tak, aby organ podatkowy miał możliwość skontrolowania czy korekty faktur są zasadne, a co za tym idzie czy kwoty wykazane w deklaracjach są prawidłowe. W konsekwencji punktem oceny do kiedy taka korekta jest możliwa są inne przepisy. W szczególności należy tu wskazać na treść art. 70 § 1 Ordynacji podatkowej. Przepis ten stanowi, iż zobowiązanie podatkowe przedawnia się z upływem 5 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym upłynął termin płatności podatku. Zestawienie powyższych przepisów może prowadzić do wniosku, że korekta faktury powinna być dokonywana przed upływem 5 lat, licząc od końca roku, w którym upłynął termin płatności podatku.
2013.1.9 13:34:9
Dokładnie mam tą zamą sytuację.To nie ma nic wspólnego czy to wysylajtaniej czy sendit. Oni z UPS sobie wymyślili jakiś laser na sortowni,który namierzy nawet muchę poza długością paczki i wtedy ja dopłacam za pakę średnio po 31 zł a czasem 51.
Pisma o dopłacie otrzymuję właśnie teraz-jest połowa lutego z paczek wysłanych Uwaga! w październiku,listopadzie...
Najlepsze jest to,że paczka która ważyła 7 kg w rzeczywistości i była małym kartonem ,według nich waży 31,3 kg .Kolejna:Paczka miała z opakowaniem 11 kg ,boki poniżej 50 cm dłg a oni na to: Do zlecenia 0000000000 zostanie wystawiona faktura dopłatowa w wysokości 31,98zł brutto. Powód wystawienia dokumentu to przeważenie (waga wymiarowa przesyłki ? 30,4kg).TAKICH DOPŁAT DOSTAŁAM JUŻ OKOŁO 10 A NIE WIADOMO ILE JESZCZE PRZEDEMNĄ. TO SĄ ŻARTY !!! OD DZISIAJ JUŻ NIE BĘDĘ KORZYSTAĆ Z TEJ FIRMY BO INNA MA SUPER PROMOCJE I Z TEGO CO WIEM NIE NALICZAJĄ WYIMAGINOWANYCH KAR.Z CHĘCIĄ DOŁĄCZĘ SIĘ DO POZWU ZBIOROWEGO!
2013.2.16 1:12:11
a z jakiej innej firmy bedziesz korzystac? czy musialas zaplacic te pieniadze, ktore doliczyl Ci sendit?
2013.2.16 8:48:37
ja mam u nich nieoplacona fakture za wyslania 'za duzej' paczki, co bedzie jak jej nie zaplace?
2013.2.16 8:51:2
Przeszłam na GLS, moge ze spokojnym sumieniem polecić
Ja faktury - korekty zapłaciłam, nie stać mnie na prawnika, a będąc "firmą jednoosobową" nie mam taryfy ulgowej jak zwykły kowalski i żadna organizacja mi nie chciała pomuc. To samo się tyczy pozwu zbiorowego- też tylko dla zwykłego kowalskiego. Ogólnie brak słów, nigdy więcej nie chce mieć nic wspólnego z UPS i jakimiś innymi pośrednikami tej firmy.
2013.2.16 8:55:8
My składamy odwołania, a wysylajtaniej.pl swoje, my następne odwołania i tak się to już ciągnie. Do odwołań warto dołączyć zdjęcia przesyłek z żądaniem opisania, co z nim jest nie tak. Jak to się skończy, ciężko powiedzieć - w każdym razie nic już nie zlecamy przez wysylajtaniej.pl
Wiem, że po miesiącu ciężko dysponować zdjęciem. W naszym przypadku wysyłamy standardowe opakowania, więc jest to proste.
Ktoś nam sugerował: "oni wystawiaja fv, ty ją odrzucasz i chcesz wyjaśnień, oni i tak swoje, mogą chcieć uzyskać nakaz zapłaty i tu zaczyna się radocha bo sąd na podstawie fv wydaje taki nakaz, polecony nalezy odebrać w terminie i złożyć protest. Potem to masz wydruk etykiety (ja mam wszystkie plus zlecenia). I to oni maja udowdnic że przesyłka była inna niz na etykiecie (bo jeżeli by tak było powinienes dostac nowa etyekirte od ups - w razie niezgodności oni muszą ja wydrukować - jak jej nie ma to jak udowdnia że przesyłka była inna niż zadeklarowana... Trochę nerwów ale za to potem satysfakcja że hohoh".
Oczywiście wszystko dotyczy sytuacji, gdzie dopłata jest nienależna. Nie piszę tu o przypadkach, gdy ktoś wysyła zderzak, który może i waży 5kg (i taką wagę podaje), ale jego waga przestrzenna to 40kg
2013.2.16 12:46:1
Witam, mam ten sam problem, jeżeli ktoś jest zainteresowany pozwem zbiorowym proszę o kontakt mailowy eurodrewno@interia.eu
W przyszłym tygodniu idę do prawnika i zobaczymy co się da zrobić z tym fantem.Pozdrawiam.
2013.2.28 9:33:42
Witam. Mam identyczny problem. Złożyłem zamówienie wysyłki paczki na kurierzy.pl Podałem wymiary rzetelenie a nawet z nadwyżką z każdych boków o 1 cm. Dodatkowo jeszcze mogły być większe wymiary o 1 cm i nie przekraczałyby gabarytu niestandardowego. Wyskoczyły podczas wypełniania formularza dwie opcje UPS i zamówiłem. Opłaciłem 58 zł za 33 kg przesyłkę o wymiarach: 95x62x48cm, 33kg. Po tygodniu dostarczenia przesyłki do klienta dostaję od kurierzy.pl mail o dopłacie wynoszącej 175zł którą oni dokonali przewoźnikowi UPS za niezgodne wymiary a mianowicie ich wynosiły:104.0x 66.0x 50.0cm. Dzwonię do klienta: on potwierdza, że paczka dojechała z moim listem przewozowym i wymiarami jakie ja podałem. Posiadam ksero listu. Dodatkowo dzwoniąc do UPS uzyskałem informacje, że oni nie zauważyli niezgodności i nawet nie mierzyli ani razu tej paczki w żadnym punkcie. Opisałem wszystko mailem do kurierzy.pl że najwidoczniej mnie z kimś mylą, że to nie moja paczka bo UPS nie mierzył jej nawet a tylko dostarczył. Fakt, że UPS pobrał od kurierzy.pl kwotę 120zł netto za przesyłkę a nie równą 58 zł lub mniejszą co mnie dziwi. Błąd w formularzu na kurierzy.pl? Tak myślę. Nie wiem co mam teraz zrobić. kurierzy.pl poproszeni przeze mnie do miesiąca obiecują dosłać mailem dokumentacje pomiarową. Jestem ciekaw. Nie planuję tego zapłacić, skoro oni na dzień dzisiejszy nie wiedzą za co, nie mają dokumentaci. Chętnie przyłączę się do zbiorowego ponaglenia tej sprawy. Dzisiaj nieczynne ale wybieram się w poniedziałek do Rzecznika Praw Konsumenta. Jeżeli ktoś wie co najlepiej zrobić proszę o informacje. Pozdrawiam.
2013.8.16 13:53:52
Witam. Nic niepłać !!!!. Miałem problemy z SENDIT i za faktury z grudnia 2012 nie zapłaciłem. Obecnie po 9 miesiącach przysyłają mi korekty.Powinieneś dostać oryginał protokołu z UPS ,który przyśle pośrednik.Ponadto zażądaj zdjęcia twojej paczki w czasie pomiaru z widocznym listem przewozowym.Pozdrawiam
2013.8.16 14:46:11
Tak jak pisałem wyżej, my mieliśmy analogiczną sytuację z wysylajtaniej.pl. Po wyjątkowo jałowej wymianie mail'i z tą firmą postanowiliśmy nie płacić nienależnych faktur. Za część z nich (grudzień 2012) dostaliśmy korekty. Za te ze stycznia 2013 nie. Późniejszych faktur już nie było, bo przestaliśmy z nimi współpracować - o ile fala niezasadnych faktur była pewnie pokłosiem faktur, którymi obciążyło ich UPS, to jednak ich niechęć do rzetelnego wyjaśnienia sprawy zniechęciła nas całkowicie do współpracy. Obecnie współpracujemy z sendbox - jest ciutę drożej, ale spokój i widoczna chęć pomocy z drugiej strony warta jest IMHO tej złotówki na przesyłce (bo mniej więcej tego rzędu są to dla nas różnice). Pozdrawiam!
2013.8.16 15:3:57
Nie zamierzam tego płacić. Najgorsze jest to, że firma pośrednia tj. kurierzy.pl zapłacili UPS 120zł netto. 175 brutto? być może. Co z moją wpłatą 58zł? Poszła w las? Kiedy to paczka dojechała tylko na moim liście przewozowym. Co zrobić w momencie kiedy oni będą się upierać i doślą udokumentowane dane z pomiarów lub i zdjęcia o które poprosiłem? Tak jak mówiłem: UPS twierdził telefonicznie, że nie dokonywał żadnych pomiarów i opłaty zostały pobrane zgodnie z moimi danymi. Widzę tutaj duży manewr tzw. oszustwa. Zobaczymy czy doślą dokumentację. Szczerze mówiąć wątpię... Określę wszystko z czasem i opiszę tutaj. Pozdrawiam :)
2013.8.16 15:31:52
[cytat]
a z jakiej innej firmy bedziesz korzystac? czy musialas zaplacic te pieniadze, ktore doliczyl Ci sendit?
[/cytat]
Ja nie zapłaciłam...dostawałam korekty faktur a pozniej korekty korekt..??Co to w ogóle miało być?
2013.8.16 22:37:9
[cytat]
Nie zamierzam tego płacić. Najgorsze jest to, że firma pośrednia tj. kurierzy.pl zapłacili UPS 120zł netto. 175 brutto? być może. Co z moją wpłatą 58zł? Poszła w las? Kiedy to paczka dojechała tylko na moim liście przewozowym. Co zrobić w momencie kiedy oni będą się upierać i doślą udokumentowane dane z pomiarów lub i zdjęcia o które poprosiłem? Tak jak mówiłem: UPS twierdził telefonicznie, że nie dokonywał żadnych pomiarów i opłaty zostały pobrane zgodnie z moimi danymi. Widzę tutaj duży manewr tzw. oszustwa. Zobaczymy czy doślą dokumentację. Szczerze mówiąć wątpię... Określę wszystko z czasem i opiszę tutaj. Pozdrawiam :)
[/cytat]
Doślą...ale bez zdjęć...bo to my powinniśmy je robić :))))
2013.8.16 23:38:28
UPS informował mnie telefonicznie, że paczka nie przechodziła nigdzie pomiarów. Jeżeli nawet paczka była wysłana za 120zł netto 175 brutto. Gdzie dostałem na kwotę 175 zł dopłatę, to gdzie moje 58 zł zapłacone z góry ?
2013.8.16 23:44:17
Te 175 to kara a tamto się nie liczy....Pisz odwołania,żądaj protokołu ...ale wątpię,że to coś pomoże.
2013.8.17 22:52:23
Zobaczymy co mi jutro powie Rzecznik Praw Konsumenta :)
2013.8.18 12:24:22
Szkoda bo moim zdaniem powinni informować w trakcie realizacji zlecenia o zmianach i niezgodnościach a nie dopiero po tygodniu :/
2013.8.18 13:9:8
Witam dzisiaj spotkała mnie podobna niespodzianka ze strony SENDIT ale zacznę od początku jest 23-12 -2013 dostałem korektę faktury na email z terminem płatności 19-12-2013 na kwote 156 zł i uwaga najlepsze KOREKTA F/VAT ZA 01-04-2013 czyli po prawie 8 miesiącach , po takim czasie nie ma szans aby przypomnieć sobie co gdzie i do kogo było wysyłane taka dopłata to prawie wysyłka na palecie co z tym zrobić czy ktoś doradzi czy można korygować f/vat po 8 miesiącach , i czy naliczanie opłat po takim czasie nie jest jakimś oszustwem . Całe szczęście że od kwietnia wysyłam paczki kurierem pocztex i tam nie ma takich dziwnych zdarzeń , od kwietnia miałem dwie dopłaty do przesyłek nie standardowych po 2 zł do paczki rozliczane w miesiącu rozliczeniowym taki układ jest uczciwy i dobrze świadczy o przewoźniku . Raz paczka klienta była za ciężka na drugi dzień rano dostaje telefon z centrali Pocztex z informacją czy paczka ma wrócić do mnie czy przekwalifikować ją w opcje wyższego rozmiaru po mojej zgodzie dopłata 12 zł do paczki Tak powinno wyglądać podejście partnerskie handlowe . SENDIT powinno brać przykład z najlepszych a nie stawać się najgorszym pośrednikiem kurierskim . Pozdarwiam
2013.12.23 17:23:31
Witam
Ja nie mogę wyegzekwować od sendit zwrotu pobrania.Przesyłka dostarczona przez UPS przed świętami.Tydzień temu napisali, że po południu dostanę potwierdzenie przelewu,kt?rego nie było.Poźniej dodzwoniłam się,pan jechał samochodem i prosił przypomnieć o jaką kwotę chodzi,było kilka kontaktów przez ich formularz,razpytali o podanie mojego banku(podawałam wielokrotnie razem z nr konta),inne były juź bez odpowiedzi.Pisałam też na adres mailowy biura,ale poczta wraca.Telefony są głuche.Coś tu brzydko pachnie!
Myślę,że powinno się to zgłosić odpowiednim organom
2014.1.20 10:51:45
witam,
jakiś czas temu otrzymałem od Sendit wezwanie do zapłaty na kwotę około 80 złotych za 4 rzekomo niestandardowe paczki, jakie nadałem. poprosiłem ich o podanie powodu, dla którego moje paczki zostały uznane za niestandardowe, przesłania dokumentu poświadczającego niesdandardowość paczki (taki dokument powinien być wystawiony przez pracownika DPD, przez niego podpisany, opatrzony datą wystawienia, numerem ewidencyjnym i oczywiście powinien zawierać powód stwierdzenia niestandardu) oraz dodatkowo przesłanie zdjęć poświadczających niestandardowość nadanej paczki. W odpowiedzi pracownik Sendit napisał, że DPD NIE określiło przyczyny stwierdzenia niestandardu, nie przesłał żadnych dokumentów DPD (protokołu stwierdzenia niestandardu) ani oczwiście nie dostałem zdjęć swojej paczki. DPD najpewniej chce po prostu wyłudzić ode mnie pieniądze na co się nie zgadzam. czy macie jakieś rady co robić w sporze z korporacyjną maszyną Sendit i DPD?
2014.8.20 14:54:6
Dzień dobry,
Chcieliśmy poinformować, że zgodnie z Cennikiem usług DPD (str. 4) paczki nadane przez Państwazostały zweryfikowane na terminalu Przewoźnika.
Rozbieżność wykazana podczas weryfikacji wagi, zakwalifikowała paczkę do wyższej kategorii wagowej,za co firma DPD naliczyła dodatkowe koszty. W załączeniu przekazujemy wystawiony przez DPD protokół będący dowodem weryfikacji.
W związku z powyższym do zlecenia zostanie wystawiona dopłata w wysokości 223,64zł brutto. Powód wystawienia dokumentu to:
- niezgodność oświadczenia zawartego w liście przewozowym ze stanem rzeczywistym paczki, waga rzeczywista po weryfikacji 36kg(000000934xx1S); 36,1kg(00000093457xxS); 35,9kg(00000093457xxS); 37,9kg(00000093457xxS)
Wyjaśniamy, iż zgodnie z Cennikiem usług DPD dla każdej paczki, oprócz wagi rzeczywistej, obliczana jest również waga wymiarowa (długość x szerokość x wysokość [cm] / 6000).
Obraz faktury pojawi się w zakładce ?moje konto?, ?moje faktury?.
Oryginał zostanie przesłany pocztą.
UWAGA SENDIT TO NACIĄGACZE z daleka od tej firmy ja wysłałem 4 paczki ważyłem miały po 30 kg a w sortowni DPD wszystkie przeważone o ok.6 kg każda mam dopłacić 223 złote plus to co zapłaciłem już czyli 68 zł w sumie 291gdzie wartość przesyłek wyceniam na 170 normalnie zrobiłem biznes życia dzięki Sendit i DPD ,ewidentnie naciągają na wagę i cenę przesyłek bo 30kg jest po 17 brutto a do 50 kg 74 brutto przeskok ogromny.Jak coś wysyłacie to lepiej uważajcie na wagę.Prawnik mi powiedział że skoro zaakceptowałem regulamin to niestety muszę zapłacić normalnie masakra i gorycz bo reklamacje odrzucają chyba nawet bez czytania.
2016.7.1 18:20:44
Czy ktoś poradził sobie z ta firma kurierska? Naprawdę przeginaja pale z tymi korektami i to po paru miesiącach! Szczyt. Ja tez mam tą samą sytuacja. Napiszcie.
2017.7.7 20:2:8
Ja korzystam z wyslijwezwanie.pl tam w moim imieniu wysyłają wezwanie do zapłaty do moich dłużników
2017.7.31 15:56:31
nie wiem również czy zgodne z prawem jest wystawianie dopłat sprzed paru lat ja np dostalem w 2017 dopłaty z 2013, przedawnone uwazajcie na daty, odpisałem ze przedawnione i anulowani WIĘKSZOŚĆ DOPŁAT. Bo to co robią jest niezgodne z prawem, szczególnie dopłaty. PŁACISZ ZA PACZKĘ to że oni dostają kopa od DPD nie znaczy że zwykły kowalski ma ponosić odpowiedzialność za niespójny system rachunkowy i nie tylko ze strony sendit.
UWAGA NA PRZETERMINOWANE DOPŁATY SENDIT
2017.8.21 9:45:15
Firma Zlap Kuriera robi to samo..po trzech tygodniach od wyslania paczki dostaje telefon ze moja paczka miala nadbagaz,,ze mam zaplacic 270 zl,,zazadalam na to dowodu ze tak bylo,,skoro byla nadwaga musi byc na to jakis protokol,,list weryfikacyjny,,mam placic to chce wiedziec za co,,pani mi powiedziala ze oni nie maja takiego protokolu i ze mam zaplacic i tyle,,,ja sie upieram ze nie zaplace bo moja paczka wazyla tyle ile powinna,,jestem straszona komornikiem,sadem,,wpisem do krajowego rejestru dluznikow,dlaczego mam placic za cos na co nie ma dowodu,,wyslalam setki meili,,w kolko to samo,,mam zaplacic,,tlumacze ze ide do sklepu i zawsze dostaje rachunek,,a tu nie ma nic tylko mam zaplacic,,w koncu po kolejnym tel od pani abym zaplacila ,,pani mi powiedziala ze maja taki protokol ale moga go okazac tylko Wysokiemu Sadowi bo jest to list zbiorczy i sa tam dane innych uzytkownikow a te dane sa poufne,,mam zaplacic a potem pisac reklamacje,,uwaga na firme zlap kuriera,,,raczej zlap frajera,,,,
2017.11.14 19:58:57
Mam ten sam problem z firmą zlap kuriera. Powiedziano mi ze dopiero po zapłacie mogę się odwoływać i mam na to dwa dni. Paczka podobno przewazona 0,5 kg a dopłata 270 zł
2017.11.15 16:20:43
Firma kurierska potwierdziła ze waga paczki była zgodna z zleceniem,czyli to zwyczajne wyłudzenie ze strony zlapkuriera.pl, co zrobić w takiej sytuacji?
2017.11.16 9:25:54
W przypadku wysylajtaniej.pl kilka razy podjeliśmy próbę wyjaśnienia tematu - jednak nasze prośby o przesłanie bliższych informacji, czemu według nich powinniśmy dopłacić za paczkę (mały kartonik), która według nas była w 100% zgodna ze zleceniem. Przez 2-3 lata chyba molestowali nas co jakiś czas automatycznie generowanymi mail'ami, strasząc windykacją, sądem, itp. W końcu przysłali fakturę korygującą niwelującą niezasadną fakturę.
2017.11.16 12:28:21
Proponuje pozew zbiorowy.
Piszcie na adres tomaszhod@o2.pl
Ja się zorientuję co i jak pogadam z prawnikiem i podam wszystkim zainteresowanym cenę jaka zażąda a potem zdecydujemy.
Ja mam to samo z senditem i allekurierem.
Do zbiorówki potrzeba najmniej 10 osób. Myślę, że powinno nas być dużo więcej.
2017.11.21 20:42:25
No i ja już ma drugą dziwną dopłatę z sendit.pl. paczki ważę i mierzę rzetelnie, w formularzu zawsze dodaję trochę na zapas. Zawsze. Po dłuższym czasie przyszły mi ostatnio dwie dopłaty po 50 i 120zł. Reklamacje prawie od razu odrzucają, maile od senit.pl przychodzą pełen odnośników do regulaminu i przepisów prawa.
Wygląda to na dobrze zorganizowaną maszynkę do naciągania ludzi. Wszystko w granicy prawa, akceptujemy regulaminy a tam wszystko sobie usankcjonowali.
Jestem gotów dołączyć do grupy z pozwem. Będę śledził wątek.
2018.1.9 11:42:42
Dzisiaj otrzymaliśmy korektę z wezwaniem dopłaty od firmy sendit. Żądają 300 zł dopłaty za niby ponadwymiarową wysyłkę. Korekta dotyczy paczki wysyłanej w październiku, oczywiście przez kuriera UPS. Zgadzam się z poprzednikiem ! Naciągają ludzi!Na razie się odwołałam i ciekawa jestem, co będzie dalej. Tak czy inaczej będę śledziła wątek.
2018.1.19 15:39:32
Witam, Mnie też nękają fakturami z Sendit.pl. Tylko przewoźnikiem był DPD.
Wysyłałem paczki w 2017 roku przez tą firmę , a teraz przysyłają mi reklamacje, faktury za paczki ponoć niestandartowe.
Jak dzwonię lub piszę do Sendit, to odsyłają mnie do DPD, i na odwrót.
Już mam ich dosyć.
paczka miała wymiary 25/25/78/do 30 kg.pakowana w karton, owinięta streczem.
A oni dalej swoje , że paczka jest nie standart i podają mi regulamin.
Może mi ktoś wskazać drogę jak z nimi postępować krok po kroku.
Nie wiem czy wyślą faktury do windykacji, czy tylko tak sobie próbują wyłudzić kase.
Jeśli mógłby ktoś pomóc to bardzo proszę o kontakt.To mój mail:
darjus1968@o2.pl
2018.2.24 21:29:30
Pomyliłem literkę powinno być darius1968@o2.pl
2018.2.24 21:43:30
Witam, ja też mam podobny problem z firmą Złapkuriera.pl dla mnie to oszuści i naciągacze.Już 3 raz weryfikują mi paczkę z Inpost i wnioskują że paczka miała inna wagę/ wymiary niż ja podaje w zamówieniu.Przy pierwszych dopłatach napisałam reklamację oczywiście kazali mi najpierw zapłacić saldo dopiero potem mogłam tą reklamację złożyć. Prosiłam o protokoły z weryfikacji. Dostałam odp że protokołów nie ma i że przeprowadzili wywiad z pracownikami którzy potwierdzają prawidłową weryfikację. -Reklamacja odrzucona!!!
Ostatnio otrzymałam dopłatę w wysokości ponad 288 zł !!! ich dopłaty są złodziejskie i nie pokrywają się z cennikiem dopłat przewoźnika. Np. przewoźnik liczy za weryfikacje 10 zł a oni doliczają wg swojego cennika 20 zł. Dopłata za kg ponad deklarowaną wagą to u przewoźnika 3 zł a u nich 20 zł i doliczyli mi jeszcze opłatę za "przesyłkę powyżej maksymalnej wagi" w wysokości 250 zł gdzie w cenniku przewoźnika takiej opłaty w ogóle nie ma. Ich cennik ukryty jest w regulaminie, który sie akceptuje przy składaniu zamówienia jednocześnie na stronie w zakładce regulaminy mają cennik przewoźnika. Co moim zdaniem ewidentnie wprowadza w błąd klienta. Napisałam kolejną reklamacje, nie mam nadziei na uznanie. Czy jest jakaś instytucja która zajęłaby się ich nieuczciwym postępowaniem, oni powinni udostępniać protokoły weryfikacji. Wiedzą że do Sądu nie pójdę bo mi się to nie opłaca i szkoda mi czasu na szarpanie się z nimi. Dodam że jestem przedsiębiorcą czy Urząd Praw Konsumenta zajmuje się takimi sprawami? Może jest inna instytucja która robi porządek z takimi nieuczciwymi brokerami.
2018.3.8 12:45:57
To są ku...wy i złodzieje, tak proszę księdza ja ich wszystkich znam.
Tak bym to opisał po zapoznaniu się z wszystkimi tu wpisami, i na podstawie moich doświadczeń.
NIC tylko wrócić z powrotem do starych zasad; POCZTA POLSKA !!!!!!!!!
Tam nie ma problemu pani w okienku weryfikuje paczkę i wystawia cenę, i po kłopocie.
A z tymi naciągaczami, złodziejami wyłudzaczami, ni jak nie można się dogadać.
Oni po prostu znaleźli metodę>>>>
sposób na wyłudzanie kasy.
Wszystkich próbują pod huj załadować jak mają milion klientów, niech im się uda tylko połowe naciągnąć to ile mają dodatkowej kasy.
Tym to się powinien UOP zająć, albo CBŚ.
2018.3.9 11:22:37
Witajcie,
Dziś i ja dostałem od sendit żądanie dopalty za kilka paczek. Poprosiłem o jakieś poważne protokoły, a nie w stylu "paczka niestandardowa, bo tak" ale ich nie dostałem. Jeśli ktoś planuje jakieś zbiorowe zgłoszenie to wchodzę w to. Mail: pasieka.nad.stawem@gmail.com
2018.3.28 22:7:0
apaczka porażka, dopłatę robią do 3 m-cy wstecz NIGDY WIĘCEJ TYCH NACIĄGACZY
2018.6.25 22:37:47
Sendit złodzieje !!! Piszę list do Min. Ziobry i CBŚ zobaczymy co z tym zrobią ... mam ten sam problem :/
2018.7.18 14:35:17
Czy ktoś zgłaszał już sprawę Sendit do UOKiK?
Chciałbym też uzyskać tutaj informację czy są szanse na pozew zbiorowy?
2018.8.16 15:37:1
Obecnie czekam rozpatrzenie reklamacji z SENDIT, jeżeli nie zostanie ona rozpatrzona pozytywnie również chętnie przyłączę się do pozwu. Zastanawiam się w którym miejscu jest nadużycie, czy jest to umyślne działania kurierów UPS i DPD na szkodę brokera który psuje rynek, czy dodatkowa forma zarobku na naiwnych klientach których najczęściej godzą się zapłacić bo są zastraszani.
2018.8.30 22:29:51
Nie polecam firmy SENDIT! Nie wysyłajcie przesyłek przez to pośrednictwo bo będziecie płacić 2 razy za tą samą paczkę. Wysłałem paczkę, zapłaciłem za nią, dotarła do osoby zamawiającej. Sendit wystawił wystawił kolejną fakturę na tą samą paczkę. Dział windykacji wzywa do zapłaty bo niby paczka została zwrócona. Adresat odebrał paczkę. Paczka zwrotna do mnie nie dotarła. Ewidentna próba wyłudzenia pieniędzy. W ich systemie informacje o przesyłkach nie zgadzają się z danymi w systemach kurierskich. Dział reklamacji, faktur i windykacji to totalna porażka. Przestrzegam. W internecie jest mnóstwo podobnych sytuacji o korektach faktur gdzie wzywają ludzi do zapłaty za paczki które były wysłane kilka miesięcy wstecz. Totalna firma krzak.
https://e-prawnik.pl/forum/doplaty-dodatkow-do-zlecen-sendit-i-windykacja.html
2019.4.17 16:33:52
Ode mnie również SENDIT wyłudziło pieniądze poprzez wysłanie dopłaty 79,45zl za rzekomo niestandardową paczkę wysyłaną przez kuriera Poczty Polskiej. Wymiary oraz waga paczki były standardowe i w żaden sposób nie przekraczały zadeklarowanych wartości. Zapakowane było w karton prostokątny. Niestety opłaciłem korektę faktury (czego teraz żałuję). Sendit od prawie pół roku nie chce zwrócić niesłusznie pobranych pieniędzy. Reklamacja do teraz nie została rozpatrzona choć przewoźnik miał na to 30 dni.
Radzę trzymać się od SENDIT S.A. z daleka, są to oszuści i naciągacze! Firma w żaden sposób nie nadaje się do współpracy.
2019.5.15 11:46:15
Uwaga na firmę sendit.pl
Nie wypłacają zwrotów pobrań (czekam od 27 czerwca), zgłoszenia reklamacyjne ignorują i zamykają (sic!), nakładają dodatkowe opłaty za coś, czego nie wykonali - ba, nasłali na mnie już firmę windykacyjną, choć to oni wiszą mi kasę.
Straciłam na kosztach wysyłki 17,20 zł, nie wypłacono pobrania 37,20 zł, a do tego wszystkiego mam jeszcze dodatkowo zapłacić.
Tylko się cieszyć, że to nie była przesyłka warta kilku stów.
Czuję się jakby jeszcze żądali haraczu.
Nie polecam. Unikajcie jak ognia. Ja i moi znajomi już pousuwaliśmy u nich konta (trzeba się zalogować, przejść do kontakt i wysłać im w formularzu rezygnację z usług).
Za to polecam wybierzkuriera.pl
Kurier inPost w cenie 13,40 zł, a opłata za pobranie 3,20 zł plus 1 zł ubezpieczenie, co daje 17,60 zł za przesyłkę pobraniową.
2019.8.25 10:5:55
Jest 24/11/2019,a ci zlodzieje nadal dzialaja.
Mnie tez zrobili na 2.10zl odrazu na wejsciu przy pierwszej i ostatniej zarazem przesylce.Przesylke doklanie zmierzylem i zwazylem bo czytalem wczesniejsze opinie o ich lichwiarskich praktykach,malo tego zaplacilem extra za niestandard.
Wszystko co powyzej napisane w opiniach to prawda.
Co jak co to podziwiam zawzietosc i zacietosc o to 2.10zl-ale jak sie tak 1000 klientow czyt.LOSI jak ja skubnie dziennie to sie zyje jak paczek w masle.
Ach do nikogo nie mam zalu tylko do samego siebie ze z takimi Januszami sie zadalem :)
2019.11.24 19:20:5
Coś sie popchało w sprawie? Ktoś coś mądrego sie dowiedział jak skutecznie odpowiedzieć na roszczenia sendit-a?
Co z tym pozwem, UOKI -iem, CBŚ-em ? Wszyscy jęczą i płaczą a oni ciągle kase trzepią i ludzi za debili mają.
Może by sprawę podrzucić jakiemuś dziennikarzowi z TV? Ma ktoś jakieś kontakty?Reklama będzie dobra.
2019.12.13 18:57:4
Zalecam ostrożność i rozwagę przy wyborze operatora kurierskiego Sendit.pl.Spotkała mnie taka sam historia jak Was Informacje o weryfikacji i przekwalifikowaniu przesyłki do niestandardowej i w konsekwencji naliczeniu dodatkowej opłaty. Fakturę korygująca na kwotę 18.45 zł dostałem po miesiącu od wykonania terminowo usługi przez wybranego kuriera. Kwota błaha ale gdy pomyślę ile mogą naciągnąć ludzi w skali kraju to może być niebagatelna kasa. postanowiłem się sprzeciwić dla porządku W otrzymanej wiadomości nie było żadnej informacji o przyczynie przekwalifikowania ani protokołu z jej przeprowadzenia.W podjętej reklamacji przez formularz kontaktowy Sendit.pl i wyrażonej w niej prośbie o wyjaśnienie przyczyny przekwalifikowania i udostępnienie mi protokołu weryfikacji spornej przesyłki odpowiadali mi wymijająco.Chcieli dokumentacji i szczegółów z pakowania ,później zbyty zostałem . w odpowiedzi regulaminem pakowania .W konsekwencji poprosiłem o interwencje Rzecznika UOKIK , który podjął sprawę do wyjaśnienia o czym poinformowałem Sendit.pl.Pierwsze wyjaśnienie Rzecznikowi UOKIK sprawy przez Sendit.pl nie uzasadniało naliczenie spornej faktury i Rzecznik wystąpił o dalsze wyjaśnienia Mimo trwającego procesu wyjaśnienia operator Sendit.pl nie zawiesił egzekucji spornej faktury i przekazał ją zewnętrznej firmie windykacyjnej , która mimo mojego wyjaśnienia nieprawomocnego statusu faktury po kilku wezwaniach kieruje tą sprawę do sądu.Uważam ,że tym samym , gdy nie jest sprawa wyjaśniona przez Rzecznika UOKIK , przekazywanie moich danych do zewnętrznej firmy windykacyjnej narusza moją ochronę danych osobowych . W tej sprawie też czekam na rezultat mojej skargi do UODO. Aktualnie mam informacje o skierowaniu sprawy przez firmę windykacyjną do sądu i czekam na postępowanie sadowe, o jego rezultacie będę informował.Dodam ,ze wielokrotnie korzystałem przez Sendit.pl z usług tego samego kuriera który rzekomo przekwalifikował moja przesyłkę.Sporna przesyłka była zapakowana o tych samych cechach jak duża większość wysyłek przed zdarzeniem jak i po zdarzeniu dotychczas nadawana do przewozu przez tego samego kuriera i nie ma żadnego problemu.Oczywiście już po zdarzeniu korzystam z pośrednictwa u innego operatora - Furgonetka.pl
Popieram sugestie "bart158960" - by sprawę podrzucić jakiemuś dziennikarzowi z TV.Jak by ktoś organizował proces zbiorowy to się dołączam-zgo123@gmail.com
Pozdrawiami
2020.1.6 13:29:18
DODAJ POST W TEMACIE
Aby odpowiadać na forum musisz się zalogować!
Masz inne pytanie do prawnika?