Forum prawne

Niezadowolenie z naprawy reklamacyjnej

Witam wszystkich forumowiczów i proszę o pomoc w następującej kwestii.
Otóż dnia 19/12/2014 zakupiłem buty snowboardowe w jednym z katowickich sklepów w trakcie wizyty w kraju na święta. Buty były użytkowane 6 dni. Po tym czasie zauważyłem dwie wady - na jednym bucie puścił minimalnie jeden ze szwów, a w drugim, co ważniejsze, pękła jedna z metalowych szlufek w górnej części buta.
Buty oddałem do reklamacji dnia 09/01/2015. Nadmienię, że wykazuję się zupełnym brakiem wiedzy w kwestiach reklamacyjnych w Polsce. Rezuduję od dłuższego czasu w UK i czasami zapominam, że to co uważam za oczywiste, w Polsce zupełnie takie nie jest. Dlatego też nie sprecyzowałem czy preferuję naprawę czy wymianę i czy korzystam z praw wynikających z gwarancji czy niezgodności towaru z umową.
W sklepie powiedziano mi, że buty zostaną naprawione lub w razie braku takiej możliwości, zostanie mi zwrócona gotówka. Zgłoszenie zostało spisane na dość prostym druku, odmiennym od tych, których wzory znalazłem potem w internecie.
Z racji tego, że wyjeżdzałem do UK, poprosiłem o odesłanie butów do mojej mamy. Dnia 30/01/2015 dostałem mejla z informacją o tym, że buty zostały naprawione. Dnia 04/02 otrzymała je moja mama. Niestety tego samego dnia wyjeżdzała i nie była w stanie ich sprawdzić i wysłać mi zdjęć. Taka możliwość nastąpiła dopiero dnia 24/02.
Otóż wspomniana wcześniej szlufka została zastąpiona zwykłą tanią, jaką można znaleźć u kaletnika podczas gdy oryginalne (po 6 sztuk na każdym bucie) są dość specyficzne, z logo firmy.
Zgłosiłem niezadowolenie z takiego stanu rzeczy ale sklep odpowiedział, iż z racji, że jest to model buta z przed paru sezonów nie było możliwości zdobycia oryginalnej szlufki, oraz, że jest to część buta zasłonięta spodniami w trakcie użytkowania, podjęli decyzję o zaniedbaniu kwestii estetyki i naprawie buta zamiast zwrotu gotówki.
Moje pytanie jest następujące - czy sprzedawca sam może podjąć decyzję o tym w jakim stopniu estetyka naprawy jest istotna w wypadku jak funkcjonalność towaru jest w 100% przywrócona?
Ja naiwnie założyłem, iż naprawa polega na prywróceniu butów do stanu pierwotnego, zwłaszcza, że po zaledwie 6 dniach użytkowania nie noszą prawie żadnych oznak zużycia. Zwróciłem uwagę sprzedawcy na kwestię spadku wartości w razie odsprzedaży. On na to, iż buty były sprzedane po atrakcyjnej cenie z racji wieku modelu i zaproponował obniżkę ceny zakupu bez sprecyzowania sumy.
Byłbym wdzięczny za naświetlenie mi jakie mam opcje w zaistniałej sytuacji. Ja oczywiście obstaję przy tym, że buty powinny zastać zastąpione innym egzemplarzem lub powinien nastąpić zwrot gotówki.
Z góry dziękuję.

2015.3.12 23:5:22

Nie ma jeszcze odpowiedzi w temacie: Niezadowolenie z naprawy reklamacyjnej

DODAJ POST W TEMACIE

Aby odpowiadać na forum musisz się zalogować!

Masz inne pytanie do prawnika?

Potrzebujesz pomocy prawnej?

Zapytaj prawnika