Reklamacja w sklepie NEONET z tytułu rękojmi, już minęły 2 miesiące bez sprzętu.

Odpowiedzi w temacie (0)

Lacko

17.3.2019

Witam. Bardzo proszę o pomoc w tej sprawie, cała sytuacja wyjaśniona jest poniżej, jest to część rękojmi którą idę zgłosić w poniedziałek. Każda pomoc będzie bardzo cenna bo jestem już zrozpaczony całą sytuacją. Niniejszym zawiadamiam, iż zakupiony przeze mnie w dniu 17-03-2018 towar ?KONSOLA PS4 PRO 1TB + To jesteś ty!? jest wadliwy. Towar był już trzykrotnie zgłaszany na reklamację w sklepie NEONET w Żywcu. 1. Pierwsze zgłoszenie z tytułu reklamacji miało miejsce 18-01-2019r. w salonie NEONET (Żywiec ul. Żeromskiego 2) z powodu wadliwego napędu który głośno pracował i brudził płyty. Serwis przeprowadził ?dogłębne? testy i odesłał sprzęt w dniu 04-02-2019r. z raportem naprawy: ?Przeprowadziliśmy dogłębne testy Twojej konsoli i po zainstalowaniu najnowszej dostępnej aktualizacji oprogramowania nie byliśmy już w stanie zidentyfikować zgłaszanego uszkodzenia. Konsola zostanie zwrócona bez wymieniania jakichkolwiek oryginalnych części? Po odebraniu sprzętu w dniu 12-02-2019r. i włączeniu w domu okazało się że usterka nie została naprawiona przez serwis mimo od razu zauważalnej usterki napędu (wystarczyło włożyć płytę) więc skompletowałem dokumentację zdjęciową i filmową istniejącego problemu. 2. Drugie zgłoszenie z tytułu reklamacji miało miejsce 12-02-2019r. w salonie NEONET (Żywiec ul. Żeromskiego 2) z powodu zignorowania przez serwis zaistniałej usterki. Wraz ze sprzętem dołączyłem dokumentację zdjęciową i filmową uszkodzonego napędu. W dniu 22-02-2019r. serwis odesłał sprzęt który został odebrany w dniu 27-02-2019r. z raportu naprawy wynika że: ?Wykonane czynności: Wymieniony produkt, Model: CUH-7116B B01Y o NS.: 08274524801109293 Naprawiona/ odnowiona konsola jest objęta gwarancją na okres 3 miesięcy lub pozostały okres oryginalnej gwarancji, w zależności od tego, który z nich jest dłuższy.? Z ekspertyzy wnika że jednak tym razem zlokalizowano usterkę ale serwis postanowił wymienić sprzęt na ?nowy?. Po odebraniu sprzętu w dniu 27-02-2019r. i włączeniu w domu okazało się że wymieniona konsola także jest uszkodzona. 3. Trzecie zgłoszenie z tytułu rękojmi miało miejsce w dniu 28-02-2019r. w salonie NEONET (Żywiec ul. Żeromskiego 2) z powodu wyświetlanych różnokolorowych pasów podczas gry. Po przejściu przez ustawienia początkowe do menu wszystko sprawnie funkcjonuje, zalogowałem się na swoje konto PSN i zacząłem pobierać gry na dysk wewnętrzny. Wszystko działa bez zarzutu do momentu kiedy włączymy losową grę, po załadowaniu ekranu startowego gry w menu głównym i podczas grania widnieją czarne lub kolorowe pasy które wtapiają się w wyświetlany obraz. Czynności które wykonałem by zażegnać problem: ? Przeszedłem do dostępnych dla użytkownika narzędzi naprawczych czyli uruchomiłem Tryb bezpieczny który pozwala na uruchomienie systemu PS4 z aktywnymi wyłącznie podstawowymi funkcjami. Opcje trybu bezpiecznego pomagają rozwiązywać problemy poprzez odbudowę bazy danych dysku twardego, zmianę rozdzielczości PS4 lub ?twardy? reset systemu, przywracający ustawienia fabryczne. Mimo wykonania wszystkich dostępnych czynności problem był dalej widoczny. ? Sprawdziłem sprzęt na 4 różnych kablach HDMI oraz 2 telewizorach i 1 monitorze by utwierdzić się w przekonaniu że nie jest to wina okablowania lub podłączonego ekranu. Mimo wykonania wszystkich dostępnych czynności problem był dalej widoczny. Sporządziłem więc dokumentację zdjęciową problemu i dołączyłem do sprzętu. Serwis przeprowadził ?dogłębne? testy i odesłał sprzęt w dniu 13-03-2019r. z raportem naprawy: ?Przeprowadziliśmy dogłębne testy Twojej konsoli i po zainstalowaniu najnowszej dostępnej aktualizacji oprogramowania nie byliśmy już w stanie zidentyfikować zgłaszanego uszkodzenia. Konsola zostanie zwrócona bez wymieniania jakichkolwiek oryginalnych części? Po odebraniu sprzętu w dniu 16-03-2019r wraz z pracownikami włączyliśmy sprzęt w sklepie NEONT (Żywiec ul. Żeromskiego 2) do telewizora z ekspozycji. Po przejściu przez ustawienia początkowe do menu wszystko sprawnie funkcjonowało tak wcześniej, po włożeniu płyty do napędu z grą FIFA 19 i zainstalowaniu na dysku wewnętrznym uruchomiliśmy grę, od razu wyświetliły się pasy które były powodem zaistniałego problemu. Następnie sprawdziliśmy konsolę uruchamiając grę Star Wars Battlefield II i również usterka była widoczna. Pracownicy sklepu NEONET po sprawdzeniu sprzętu przyznali mi rację że urządzenie nie zostało poprawnie sprawdzone przez serwis i jest uszkodzone. Gry które były uruchomione podczas tworzenia dokumentacji i ukazują problem: ? FIFA 19 ? Star Wars Battlefront II ? The Icredible Adventures of Van Helsing ? Horizon Chase Turbo ? Skyrim ? Darksiders Podsumowując i opierając się na otrzymanej ekspertyzie osoby które serwisowały sprzęt zainstalowały ponoć najnowsze aktualizacje których instalacja tak naprawdę nie była wymagana ponieważ sprzęt został już zaktualizowany przeze mnie w przeddzień wysyłki. Prawdopodobnie nie przetestowano w ogóle sprzętu poprzez włączenie gry tylko włączono menu konsoli i stwierdzono że wszystko jest sprawne ponieważ usterka widoczna na sporządzonej przeze mnie dokumentacji jest ewidentna. Wszystkie czynności które przeprowadził serwis SONY były już wykonane przeze mnie przed wysłaniem konsoli na trzecie zgłoszenie reklamacyjne. Cały proces reklamacyjny trwa od 18-01-2019r do dnia dzisiejszego. Nie posiadam sprzętu już od DWÓCH miesięcy z powodu braku profesjonalizmu ze strony Serwisu SONY! Mimo dokumentacji i dokładnego opisu usterki które dołączałem do sprzętu Serwis nie jest w stanie poradzić sobie z zażegnaniem problemu. Zostały już trzykrotnie podjęte czynności które powinny wyeliminować wadę, to niestety nie nastąpiło. Jestem zmuszony zgłosić sprzęt na reklamację po raz czwarty co jest skandaliczną sytuacją. Dziękuję z góry za pomoc:)

Nie znalazłeś odpowiedzi?

DODAJ POST W TEMACIE

Aby odpowiadać na forum musisz się zalogować!

Potrzebujesz porady prawnej?

PODOBNE TEMATY NA FORUM

ZOBACZ TAKŻE:

  • 15.11.2018

    Gwarancja a rękojmia

    Reklamację możemy złożyć zarówno z tytułu rękojmi (odpowiedzialność sprzedawcy), jak i z tytułu gwarancji (odpowiedzialność gwaranta). Są to dwie (...)

  • 20.5.2015

    Reklamacja obuwia - nowe zasady od 2015 roku

    REKLAMACJA BUTÓW NA NOWYCH ZASADACH - zmiana przepisów od początku 2015 roku. Nowe przepisy korzystniejsze dla konsumentów.  Na jakiej podstawie reklamować buty? Jak skorzystać (...)

  • 23.3.2012

    Rękojmia za wady towaru poza sprzedażą konsumencką

    Zasady odpowiedzialności z tytułu rękojmi kształtują się inaczej w przypadku działalności przedsiębiorstwa dokonującego sprzedaży rzeczy osobie fizycznej, gdy jest ona konsumentem i inaczej (...)

  • 23.11.2017

    Black Friday - nie daj się zrobić w konia

    W piątek 24 listopada sklepy będą kusić obniżkami. Na wyprzedażach masz takie same prawa jak zwykle. Nie ma znaczenia, że towar został przeceniony, chyba że przyczyną obniżki była konkretna (...)

  • 28.2.2011

    Rękojmia a gwarancja

    Uprawnienia z tytułu rękojmi przysługują kupującemu w przypadku zawarcia umowy kupna-sprzedaży rzeczy, bez względu na rodzaj tej rzeczy i niezależnie od tego, czy została na tę rzecz udzielona (...)