Rękojmia - brak odpowiedzi po 14 dniach - wysyłka towaru
Odpowiedzi w temacie ()

Dzień dobry, Chciałem się Państwa poradzić w sprawie sporu toczonego ze sprzedawcą. Otóż w związku z zepsuciem czytnika napisałem (17 maja) maila z prośbą o reklamację na podstawie rękojmi, określając dokładnie że chciałbym wymienić produkt na nowy. Cytat: "Piszę do Państwa z chęcią rozpoczęcia postępowania reklamacyjnego na podstawie rękojmi za wady rzeczy (art. 558 § 1 Kodeksu cywilnego) czytnika (...) w związku z wystąpieniem wady istotnej proszę o wymianę towaru na nowy ( art. 560 Kodeksu cywilnego)." Sprzedawca poprosił mnie o dosłanie czytnika wraz z pismem w formie fizycznej (chociażby wydruku maila), co zrobiłem pismo pisząc ręcznie (niestety w formie lekko zmienionej - coś w nim skróciłem, czy dopisałem w opisie usterki). Odpowiedź co do decyzji dostałem 7 czerwca, w międzyczasie tylko informacje, że czytnik do nich doszedł, poddadzą go ocenie, ale bez konkretów. Reklamacji nie uznano. Wystosowałem więc maila, z prośbą o uznanie reklamacji, ponieważ termin 14 dni już minął. Sprzedawca broni się, że nie miał jak sprawdzić towaru, bo przyszedł dopiero 26 maja (razem z pismem) i w jego opinii wtedy rozpoczęto proces reklamacji. Cytat: "W zakresie terminu wyznaczonego sprzedawcy przez art. 8 należy wskazać, iż jego bieg winien być wyznaczony na zasadzie analogicznej jak z art. 61 k.c. stosowanej do oświadczeń woli. Oznacza to, że moment początkowy wyznacza chwila doręczenia żądania sprzedawcy w sposób umożliwiający zapoznanie się z jego treścią. Tym dniem był 26 maja, gdy przedmiot będący tematem reklamacji został nam dostarczony. Naturalnie nie jesteśmy w stanie jednoznacznie rozpatrzyć reklamacji dopóki nie zapoznamy się ze stanem faktycznym reklamowanego przedmiotu i nie zweryfikujemy zgłaszanej usterki. Ponadto w odpowiedzi na Pana pierwszą wiadomość został Pan poinformowany, iż w celu rozpatrzenia reklamacji konieczne jest doręczenie produktu oraz pisma reklamacyjnego do siedziby firmy, a do takowego doszło 9 dni od Pana pierwszej wiadomości." Mam więc 2 pytania: Czy wysłanie zmienionego lekko dokumentu w stosunku do treści maila działa na korzyść sprzedawcy (wydłuża termin)? Czy obrona sprzedawcy jest zasadna? Za wszelką pomoc dziękuję. Z wyrazami szacunku Maciej Ś.
Nie znalazłeś odpowiedzi?
DODAJ POST W TEMACIE
Aby odpowiadać na forum musisz się zalogować!
Potrzebujesz porady prawnej?
PODOBNE TEMATY NA FORUM
-
REKLAMACJA z tytułu 2-letniej odpowiedzialności sprzedawcy za niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową
Witam, kupiłem TV lecz po kilku dniach okazało się że pojawiła się wada (okresowy brak głosu). Wystosowałem więc odpowiednie pismo do sklepu w którym zakupiłem TV: "..... Z uwagi na ww. niezgodności (...) czytaj dalej»
-
Wysyłka towaru za granicę
Mam pytanie, prowadzę sklep internetowy i mam zamiar zacząć sprzedawać mój towar za granice na terytorium UE. Jestem w Polsce zarejestrowany jako podatnik VAT, czy będę teraz musiał zarejestrować (...) czytaj dalej»
-
Faktura proforma brak towaru
Witam W maju zamówiłem towar od pewnej firmy , dostałem fakture proforme za którą zapłaciłem przelewem , do dzisiaj nie mam ani towaru ani pieniędzy . Kontakt z tą firmą mam i codziennie powtarza (...) czytaj dalej»
-
Rękojmia Saturn.
Hej, poproszę o opinie w mojej sprawie, - 22.02.2015 konsola kupiona osobiście w sklepie stacjonarnym Saturn - 02.05.2016 rękojmia (uszkodzony pad, wymieniony na nowy) żądanie: naprawa - 13.01.2017 (...) czytaj dalej»
-
zadanie zwrotu pieniedzy bez zwrotu zakupionego towaru
witam uzytkownik kupil ode mnie(od firmy) w maju przedmiot, byl uszkodzony czego pewnie nie doczytal przed zakupem i zwrocil towar. paczke odeslal bez powiadamiania mnie wczesniej o zwrocie towaru. paczki (...) czytaj dalej»
-
Rękojmia części wspólnych
Jak biegnie rękojmia części wspólnych we Wspólnocie mieszkaniowej? Od sprzedaży pierwszego mieszkania czy każdemu od daty Zakupienia jego mieszkania indywidualnie ? Dziękuję za odpowiedź czytaj dalej»
-
brak zwrotu towaru z reklamacji
Witam minęło 42 dni odkąd dostałem informacje zwrotną dotycząca reklamacji o treści "Wyjaśniam, że uszkodzenia tego typu spowodowane są czynnikami zewnętrznymi, za które sprzedawca nie ponosi (...) czytaj dalej»
-
Brak przesyłki od sprzedającego ze sklepu
Witam, ponad miesiąć temu zrobiłem przelew do sklepu który znalazłem na internecie jest to sklep z akcesoriami do samochodów, mailowałem z sprzedającym odnośnie ceny towaru i wysyłki (dodam że (...) czytaj dalej»
-
Gwarancja dostawy przed Świętami - brak towaru
Witam, Mam taką może i śmieszna sprawę, jednak chodzi mi o sam fakt "robienia klienta w balona". Media Expert miało promocję gwarancji dostawy towaru przed świętami. Warunki jakie trzeba było (...) czytaj dalej»
-
ZWROT USZKODZONEGO TOWARU
Czy przepisy Kodeksu handl. reguluja kwestię, zakupu uszkodzonego towaru. Kto powinien ponieść KOSZT ZWROTU USZKODZONEGO TOWARU. Czy jest jakiś przepis prawny , art . paragraf.??? Z góry dziekuje (...) czytaj dalej»