Czynności z zakresu prawa pracy w urzędzie

Pytanie:

"Czy dopuszczalne jest, by w starostwie powiatowym czynności w sprawach z zakresu prawa pracy wobec "pozostałych pracowników urzędu" (art. 4 pkt 4 ustawy z 22 marca 1990 r. o pracownikach samorządowych) dokonywała inna osoba niż wójt (burmistrz, prezydent miasta) - np. sekretarz gminy?"

Odpowiedź prawnika: Czynności z zakresu prawa pracy w urzędzie

Art. 4 pkt 4 ustawy o pracownikach samorządowych wskazuje w sposób nie budzący wątpliwości, iż czynności w sprawach z zakresu prawa pracy za pracodawców samorządowych wobec pozostałych pracowników urzędu dokonuje - w urzędzie jednostki samorządu terytorialnego - wójt (burmistrz, prezydent miasta), starosta, marszałek województwa. Ustawodawca enumeratywnie wylicza osoby uprawnione do dokonywania czynności z zakresu stosunku pracy wobec poszczególnych kategorii pracowników. Z tego powodu niemożliwe jest uznanie, że osoby inne niż wskazane bezpośrednio w ustawie mogą dokonywać tych czynności.


Michał Włodarczyk

Radca prawny

Zajmuje się sprawami osób fizycznych jak również przedsiębiorców. Posiada rozległe doświadczenie w poradnictwie w sprawach życiowych osób fizycznych jak również profesjonalnych problemów prawnych przedsiębiorców. Bazując na swoim doświadczeniu skutecznie doradza w sprawach osób fizycznych jak i przedsiębiorców zawsze dbając o praktyczną stronę problemów prawnych z jakimi zwracają się do niego jego klienci.

Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne

Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?


Masz inne pytanie do prawnika?

 

Komentarze

    Nie dodano jeszcze żadnego komentarza. Bądź pierwszy!!

Potrzebujesz pomocy prawnej?

Zapytaj prawnika