Nie doinformowanie kupującego na Allegro? - forum prawne
Witam
Chciał bym się dowiedzieć od Państwa czy mam prawo i czy mam szanse odzyskać pieniądze albo dobry towar który zakupiłem na allegro?
I czy jak zgłoszę to na policji to czy mogę zgłosić to jako oszustwo, nie doinformowanie, bo w końcu z tego co wiem jak się zakupi coś na allegro to tak jak by podpisał umowę, a to co na umowie to tak musi być.
Opisze po kolei o co chodzi:
Chodzi o zakupiony Kolorofon na allegro http://allegro.pl/kolorofon-led-az-6x47-diod-z-mikrofonem-kurier-24h-i2064985347.html .
Wszystko było ok. aż do odebrania paczki, która okazała się uszkodzona.
1) Sprzedawca (,, mastermusic__pl?) mówiła że naklejają na każdą paczkę naklejkę typu: ,,OSTROŻNIE?, ,,NIE RZUCAĆ? itp. . Na tej paczce którą dostałem Ja (kupujący) takiej naklejki NIE BYŁO.
2) Pisali na stronie że paczka jest ubezpieczona, ale już nie napisali lub nie poinformowali przez e-mail lub telefonicznie, że aby uzyskać odszkodowanie w razie otrzymania uszkodzonej paczki to trzeba sprawdzić paczkę przy kurierze.
Paczka została przysłana przez firmę kurierską DHL (na stronie sprzedawanego przedmiotu była podana firma kurierska UPS) dnia 27.01.2012r. ok. godziny 16.00, a została otwarta ok. godziny 16.30-17.00 i się okazało że jest uszkodzona.
3) Poinformowałem o tym sprzedawcę, a sprzedawca zamówiła kuriera z DHL aby przyjechał do mnie, sporządził protokół szkodowy, oraz zabrał paczkę i odesłał do sprzedającego (kurier przyjechał dnia 30.01.2012r. ok. godziny 12.15). Zostałem również zapewniony że bez różnicy czy firma DHL uzna szkodę za swoją winę czy nie podczas dostawy paczki, to i tak odeślą mi NOWY, SPRAWNY I NIE POŁAMANY KOLOROFON ponieważ dbają o dobro klienta.
4) Dnia 31.01.2012r. paczka dotarła do sprzedawcy.
5) Dnia 01.02.2012r. sprzedawca zadzwonił do mnie i poinformował że paczka dotarła, ale również zostałem poinformowany że zadzwonią do firmy DHL i się dowiedzą na jakim etapie jest sprawa i czy reklamacja z winy DHL została uznana czy nie. Poinformowano mnie również że jeśli DHL uzna że uszkodzenia nie są spowodowane przez nich, to nie otrzymam NOWEGO KOLOROFONU jak to mnie zapewniano wcześniej.
6) UWAŻAM ŻE KOLOROFON POWINIENEM OTRZYMAĆ NOWY PONIEWAŻ:
- Paczka nie była oklejona informacją ,,OSTROŻNIE?, ,,NIE RZUCAĆ? itp., pomimo że sprzedający mówił że każdą oklejają ? niedopatrzenie sprzedającego, WINA SPRZEDAJĄCEGO.
- Informowali że paczka jest ubezpieczona, ale nie poinformowali że trzeba sprawdzać przy kurierze aby można było starać się o odszkodowanie za zniszczenia- więc jest to niedoinformowanie kupującego, WINA SPRZEDAJĄCEGO.
- Pisali że paczka idzie firmą kurierską UPS, a tak naprawdę paczki przychodzą po przez firmę kurierską DHL- wprowadzanie w błąd kupującego, WINA SPRZEDAJĄCEGO
- Informowanie kupującego że bez względu jak się rozwinie sprawa z uzyskaniem odszkodowania od firmy DHL to kupujący i tak dostanie NOWY KOLOROFON, po czym kilka dni później poinformowanie kupującego, że jeśli DHL nie uzna reklamacji to kupujący nie dostanie NOWEGO KOLOROFONU- okłamywanie kupującego, WINA SPRZEDAJĄCEGO.
JEŚLI W OPISIE PRZEDMIOTU JEST PODANA FIRMA UPS TO POWINNA BYĆ WYSŁANA FIRMA UPS!!! W KOŃCU OPIS PRZEDMIOTU ORAZ ZAKUPIENIE TEGO PRZEDMIOTU PRZEZ KLIKNIĘCIE KUP TERAZ TO JEST JAK PODPISANIE UMOWY!!! WIEC WSZYSTKO POWINNO BYĆ ZAWARTE ORAZ OPISANE NA STRONIE (ŻETELNIE OPISANE BEZ KŁAMSTW)
I właśnie chciał bym się dowiedzieć czy mam racje, a jeśli tak to sprawę policji zgłosić jako co? Oszustwo? Czy policja już sama podepnie sprawę pod odpowiedni dział że tak napiszę?
Albo w jaki inny sposób mogę dostać sprawny kolorofon lub pieniądze?
Z góry dziękuje za odpowiedź.
Pozdrawiam.
Nie ma jeszcze odpowiedzi w temacie: Nie doinformowanie kupującego na Allegro?
DODAJ POST W TEMACIE
Aby odpowiadać na forum musisz się zalogować!
Masz inne pytanie do prawnika?