Forum prawne

Praca w firmie + własny biznes

Witam, Pracuję na podstawie umowy o pracę w dużej firmie transportowo-turystycznej jako specjalistka IT. Oprócz tego posiadam własny biznes w branży sprzętu komputerowego. Od niedawna zaczęłam robić regularne dostawy sprzętu i materiałów eksploatacyjnych dla firmy w której jestem zatrudniona. Zatem, stałam się jako podmiot gospodarczy, kontrahentem firmy w której pracuję. Mam pytanie, czy jest to w jakikolwiek sposób niezgodne z prawem? Dodam, że nie podpisywałam z firmą żadnej lojalki ani zakazu konkurencji. Wszystkie oferty na podstawie których dokonywałam zamówień we własnej firmie miałam podpisane przez kierownika działu (który jednak nie wiedział, że firma jest moja). Bardzo proszę o odpowiedź, czy pracodawca może rozwiązać ze mną umowe o pracę na podstawie takiej działalności.

2007.6.11 15:30:39

Odpowiedzi w temacie: Praca w firmie + własny biznes (2)

Ta sytuacja stanowi konflikt interesow choc nie jest sprzeczna z prawem. Pracodawca moze, choc nie musi, rozwiazac z Pania umowe o prace lub zmienic dostwce sprzetu. Sytuacja jest malo komfortowa.

2007.6.14 8:52:37

Dziękuję za odpowiedź. Rozumiem zatem, że pracodawca ma prawo sie zdenerwować i pod wpływem emocji zwolnić mnie z pracy, ale podstaw prawnych do tego nie ma... więc ewentualne dochodzenie swoich praw w sądzie wyszłoby na moją korzyść tak? Dostawcę sprzętu już zmienił :) Dodam, że raczej konfliktu interesów nie było, bo moje ceny były bardzo konkurencyjne, a i dostawy odbywały się bardziej rzetelnie niż w chwili obecnej. No ale, jak Pan określił - mało komfortowa sytuacja, wciąż trwa... pozdrawiam serdecznie,

2007.6.14 13:23:22

DODAJ POST W TEMACIE

Aby odpowiadać na forum musisz się zalogować!

Masz inne pytanie do prawnika?

Potrzebujesz pomocy prawnej?

Zapytaj prawnika