Forum prawne

Pracodawca odmawia wypłaty pieniędzy

Witam,

Krótki opis sytuacji:
Z końcem miesiąca ustał mój stosunek pracy z poprzednim pracodawcą.
Od 2 miesięcy negocjujemy warunki umowy o współpracy ( agencyjnej lub innej).
Mailowo ustaliliśmy , warunki wynagradzania mnie w nowym modelu współpracy i były pracodawca zlecił swojej kancelarii przygotowanie umowy.
Do tej pory umowa nie jest gotowa.
Ustalenia były takie, że cyt:" 1) Wszystkie transakcje od początku roku do 01.06 ( decyduje moment wystawienia faktury przez XXX) rozliczamy w proporcjach ...."
Zostało to mailowo potwierdzone przez byłego pracodawcę.
W międzyczasie zmieniło się kilka czynników:
a) założyłem działalność gospodarczą ( jednoosobowa)
b)zamknąłem 2 transakcje ,które rozpoczęły się jeszcze w trakcie trwania stosunku pracy ,natomiast XXX nie wystawiło za nie faktur klientom do tej pory.
Zaznaczę,ze aktywnie uczestniczyłem w realizacji tych transakcji na co są dowody w postaci billingów oraz dokumentacji mailowej a w razie potrzeby i zeznań klientów.
Zaś przedstawiciele byłego pracodawcy w naszych kontaktach oczekiwali mojej gotowości do pracy.
W związku z wykonywaniem tejże ponosiłem także koszty
Mój były pracodawca odmawia zaś wypłaty prowizji za w/w transakcje.
W związku z tym mam następujące pytania:
1) Rozumiem,że mogę uznać,potwierdzenie mailowe byłego pracodawcy jako zawarcie umowy na warunkach jak w mailu opisane?
2) Do kiedy mogę egzekwować zapłatę i jak należy postąpić z punktu widzenia prawa w zaistniałej sytuacji by najlepiej zabezpieczyć realizacje swoich roszczeń?

Z góry dziękuję za pomoc,
Jarek

2012.5.23 17:4:33

Nie ma jeszcze odpowiedzi w temacie: Pracodawca odmawia wypłaty pieniędzy

DODAJ POST W TEMACIE

Aby odpowiadać na forum musisz się zalogować!

Masz inne pytanie do prawnika?

Potrzebujesz pomocy prawnej?

Zapytaj prawnika