Forum prawne

Realizacja usługi Bezpieczny Telefon w T-Mobile - forum prawne

Witam!
Mam taki problem. zniszczył mi się telefon (wypadł na balkonie i się najzwyczajniej roztrzaskał) zakupiony w

t-mobile z usługą "bezpieczny telefon":
http://www.t-mobile.pl/r/repo1/documents/tmobile/Warunki_swiadczenia_uslugi_bezpieczny_telefon_20110605.pdf

Zaniosłem telefon, a raczej co z niego zostało do salonu. Tam Pani wypisała odpowiednie zlecenie do serwisu w

sprawie wydania ekspertyzy z zaleceniem wymiany aparatu na nowy.

§2
Zakup nowego telefonu w cenie promocyjnej

1. Abonent jest uprawniony do skorzystania z opcji Usługi określonej w §1 pkt 5.1. w przypadku:

1.2. uszkodzenia mechanicznego telefonu i innych awarii uniemożliwiających korzystanie z telefonu zgodnie z jego

przeznaczeniem, nie objętych gwarancją producenta (w tym zalania lub zawilgocenia) lub uszkodzenia mechanicznego

telefonu i innych awarii uniemożliwiających korzystanie z telefonu zgodnie z jego przeznaczeniem, które nastąpiły po

upływie gwarancji producenta (w tym awarii oprogramowania telefonu) z zastrzeżeniem postanowień §2 pkt 8. poniżej.

8. Operator nie gwarantuje możliwości zakupu nowego telefonu w przypadku uszkodzenia mechanicznego lub awarii

oprogramowania telefonu, gdy możliwa jest jego naprawa przez serwis producenta telefonu. W takim przypadku mają

zastosowanie postanowienia z §3.

§3
Naprawa telefonu w cenie promocyjnej

1. Naprawa telefonu w cenie promocyjnej w ramach opcji Usługi określonej w §1 pkt 5.2. dotyczy uszkodzenia

mechanicznego telefonu i innych awarii uniemożliwiających korzystanie z telefonu zgodnie z jego przeznaczeniem, nie

objętych gwarancją producenta lub takich uszkodzeń mechanicznych telefonu i innych awarii uniemożliwiających

korzystanie z telefonu zgodnie z jego przeznaczeniem, które nastąpiły po upływie gwarancji producenta (w tym awarii

oprogramowania telefonu)

2. Operator nie gwarantuje naprawy telefonu w przypadku, gdy serwis producenta telefonu lub oprogramowania uzna, że

naprawa nie jest możliwa. W takim przypadku Abonent ma prawo do zakupu nowego telefonu w cenie promocyjnej, jeśli

wcześniej nie skorzystał w ramach Usługi z zakupu nowego telefonu zgodnie z §1 pkt 5.1.

3. Za skorzystanie z opcji naprawy telefonu w ramach Usługi, Abonent jest zobowiązany uiścić opłatę w wysokości 10%

kosztów naprawy telefonu, wskazanej przez serwis producenta w ekspertyzie (nie mniej jednak niż 35,29 zł z VAT).

Koszt naprawy telefonu podawany jest po wykonaniu naprawy.

4. Przyjęcie przez Abonenta telefonu po naprawie i podpisanie dokumentu odbioru oznacza akceptację wykonanej

naprawy.

5. Operator nie udziela gwarancji na naprawę telefonu dokonaną w ramach opcji Usługi opisanej w §1 pkt 5.2.

Co się okazało - dziś dostaję wiadomość, że naprawa wyceniona została na 890zł, czyli w myśl §3 pkt. 3 mam do

zapłacenia 89zł jeśli przyjmę kosztorys. Wobec tego mam pytanie, czy nie jest to jawne nabijanie klienta w butelkę?

Cena rynkowa telefonu to 700-800zł. Moje odczucie jest takie, że operator w porozumieniu z serwisem wyciągają jawnie

od klientów kasę. Zamiast umożliwić zakup nowego telefonu w cenie promocyjnej dają nam tak na prawdę ten sam nowy

telefon w ramach serwisu, którego cena z kolei jest równa, a nawet wyższa niż wartość nowego telefonu. Dodatkowo

operator nie udziela gwarancji na naprawiony sprzęt, a logicznie myśląc, tak "reanimowany" sprzęt nie podziała

dłużej niż tydzień. Inna sprawa, że mogą tak na prawdę dać całkiem nowy aparat i tylko wgrać nowy numer IMEI,

twierdząc, że to ten stary, co z kolei jest nie do poznania, bo tak na prawdę wszystkie elementy są do wymiany.

Pytanie co robić? Stulić uszy po sobie i przyjąć kosztorys, czy próbować coś ugrać argumentując, że cena naprawy

jest równowartością, a nawet przewyższa wartość naprawianego sprzętu? Wiadomo,że Polak potrafi złożyć nawet z pięciu

powypadkowych samochodów jeden - pytanie kto odważy się nim pojechać? Proszę o pomoc.

Pozdrawiam,
Paweł

Nie ma jeszcze odpowiedzi w temacie: Realizacja usługi Bezpieczny Telefon w T-Mobile

DODAJ POST W TEMACIE

Aby odpowiadać na forum musisz się zalogować!

Masz inne pytanie do prawnika?

Potrzebujesz pomocy prawnej?

Zapytaj prawnika