Realizacja usługi "Bezpieczny Telefon" w T-Mobile

Odpowiedzi w temacie (0)

vomestein

23.7.2012

Witam! Mam taki problem. zniszczył mi się telefon (wypadł na balkonie i się najzwyczajniej roztrzaskał) zakupiony w t-mobile z usługą "bezpieczny telefon": http://www.t-mobile.pl/r/repo1/documents/tmobile/Warunki_swiadczenia_uslugi_bezpieczny_telefon_20110605.pdf Zaniosłem telefon, a raczej co z niego zostało do salonu. Tam Pani wypisała odpowiednie zlecenie do serwisu w sprawie wydania ekspertyzy z zaleceniem wymiany aparatu na nowy. §2 Zakup nowego telefonu w cenie promocyjnej 1. Abonent jest uprawniony do skorzystania z opcji Usługi określonej w §1 pkt 5.1. w przypadku: 1.2. uszkodzenia mechanicznego telefonu i innych awarii uniemożliwiających korzystanie z telefonu zgodnie z jego przeznaczeniem, nie objętych gwarancją producenta (w tym zalania lub zawilgocenia) lub uszkodzenia mechanicznego telefonu i innych awarii uniemożliwiających korzystanie z telefonu zgodnie z jego przeznaczeniem, które nastąpiły po upływie gwarancji producenta (w tym awarii oprogramowania telefonu) z zastrzeżeniem postanowień §2 pkt 8. poniżej. 8. Operator nie gwarantuje możliwości zakupu nowego telefonu w przypadku uszkodzenia mechanicznego lub awarii oprogramowania telefonu, gdy możliwa jest jego naprawa przez serwis producenta telefonu. W takim przypadku mają zastosowanie postanowienia z §3. §3 Naprawa telefonu w cenie promocyjnej 1. Naprawa telefonu w cenie promocyjnej w ramach opcji Usługi określonej w §1 pkt 5.2. dotyczy uszkodzenia mechanicznego telefonu i innych awarii uniemożliwiających korzystanie z telefonu zgodnie z jego przeznaczeniem, nie objętych gwarancją producenta lub takich uszkodzeń mechanicznych telefonu i innych awarii uniemożliwiających korzystanie z telefonu zgodnie z jego przeznaczeniem, które nastąpiły po upływie gwarancji producenta (w tym awarii oprogramowania telefonu) 2. Operator nie gwarantuje naprawy telefonu w przypadku, gdy serwis producenta telefonu lub oprogramowania uzna, że naprawa nie jest możliwa. W takim przypadku Abonent ma prawo do zakupu nowego telefonu w cenie promocyjnej, jeśli wcześniej nie skorzystał w ramach Usługi z zakupu nowego telefonu zgodnie z §1 pkt 5.1. 3. Za skorzystanie z opcji naprawy telefonu w ramach Usługi, Abonent jest zobowiązany uiścić opłatę w wysokości 10% kosztów naprawy telefonu, wskazanej przez serwis producenta w ekspertyzie (nie mniej jednak niż 35,29 zł z VAT). Koszt naprawy telefonu podawany jest po wykonaniu naprawy. 4. Przyjęcie przez Abonenta telefonu po naprawie i podpisanie dokumentu odbioru oznacza akceptację wykonanej naprawy. 5. Operator nie udziela gwarancji na naprawę telefonu dokonaną w ramach opcji Usługi opisanej w §1 pkt 5.2. Co się okazało - dziś dostaję wiadomość, że naprawa wyceniona została na 890zł, czyli w myśl §3 pkt. 3 mam do zapłacenia 89zł jeśli przyjmę kosztorys. Wobec tego mam pytanie, czy nie jest to jawne nabijanie klienta w butelkę? Cena rynkowa telefonu to 700-800zł. Moje odczucie jest takie, że operator w porozumieniu z serwisem wyciągają jawnie od klientów kasę. Zamiast umożliwić zakup nowego telefonu w cenie promocyjnej dają nam tak na prawdę ten sam nowy telefon w ramach serwisu, którego cena z kolei jest równa, a nawet wyższa niż wartość nowego telefonu. Dodatkowo operator nie udziela gwarancji na naprawiony sprzęt, a logicznie myśląc, tak "reanimowany" sprzęt nie podziała dłużej niż tydzień. Inna sprawa, że mogą tak na prawdę dać całkiem nowy aparat i tylko wgrać nowy numer IMEI, twierdząc, że to ten stary, co z kolei jest nie do poznania, bo tak na prawdę wszystkie elementy są do wymiany. Pytanie co robić? Stulić uszy po sobie i przyjąć kosztorys, czy próbować coś ugrać argumentując, że cena naprawy jest równowartością, a nawet przewyższa wartość naprawianego sprzętu? Wiadomo,że Polak potrafi złożyć nawet z pięciu powypadkowych samochodów jeden - pytanie kto odważy się nim pojechać? Proszę o pomoc. Pozdrawiam, Paweł

Nie znalazłeś odpowiedzi?

DODAJ POST W TEMACIE

Aby odpowiadać na forum musisz się zalogować!

Potrzebujesz porady prawnej?

PODOBNE TEMATY NA FORUM

ZOBACZ TAKŻE:

  • Cena usługi tylko pod dodatkowymi warunkami?

    Myślisz, że znalazłeś atrakcyjną cenę na telefon lub internet, a okazuje się, że musisz zgodzić się na marketing lub elektroniczną fakturę? Prezentowanie cen z rabatem tak jak cen standardowych (...)

  • Jak odzyskać nadpłaty za usługi telekomunikacyjne?

    UOKiK sprawdził, jak czterej najwięksi operatorzy rozliczają nadpłaty po zakończeniu umowy. Zdaniem urzędu, operatorzy powinni informować o wysokości nadpłaty i możliwości jej zwrotu. UOKiK (...)

  • Blokowanie skradzionych telefonów komórkowych

    Dowiedz się, jak zablokować numer IMEI skradzionego telefonu komórkowego, jak odblokować numer IMEI odnalezionego telefonu komórkowego i jak zminimalizować ryzyko kupna kradzionego telefonu?

  • mPojazd na iPhony

    Kierowcy, którzy używają telefonów komórkowych z systemem iOS, czekali na to od dawna. mPojazd, czyli jedna z najpopularniejszych usług aplikacji mObywatel, jest już dostępna (...)

  • Telefon dla donosicieli...

    Krajowy Telefon Interwencyjny KAS jest scentralizowanym kanałem komunikacji służącym przyjmowaniu od klientów KAS informacji na temat: naruszeń przepisów prawa podatkowego, naruszeń (...)

NA SKÓTY