Forum prawne

reklamacja butów, co zrobić jak rzeczoznawca wydaje negatywną opinie? - forum prawne

W kwietniu kupiłem sportowe buty, w lipcu okazało się, że materiał, z którego są wykonane rozdarł się.

Buty oddałem do reklamacji. Otrzymałem od sklepu opinie rzeczoznawcy, która krótko mówiąc stwierdza, że buty noszą ślady noszenia.

Drugie podejście do reklamacji wykonałem pisząc pismo, powołując się na ustawę o szczególnych zasadach sprzedaży konsumenckiej i wysyłając buty przesyłką. Po 3 dniach odpowiedź, że znowu rzeczoznawca wydał opinie negatywną...

Moje pytanie jest następujące. Co mogę teraz zrobić? W ustawie jest zapis, że jeśli nie minie 6 miesięcy od zakupu domniemywa się wadę już przy zakupie. Do tego sprzedawca ma 14 dni na ustosunkowanie się. Czy pisemnie? Bo ja dostałem tylko telefon (niestety odebrałem) Generalnie odpuściłbym, ale buty mają tylko 3 miesiące, kosztowały 300zł i uważam, że reklamacja mi się zwyczajnie należy...

Jeśli będzie potrzeba mogę załączyć pismo, które wysłałem do sklepu jak i opinie rzeczoznawcy.

Pozdrawiam

Odpowiedzi w temacie: reklamacja butów, co zrobić jak rzeczoznawca wydaje negatywną opinie? (3)

http://e-prawnik.pl/artykuly/prawo-cywilne-1/jak-reklamowac-obuwie.html znalazłem coś takiego, jednak nie bardzo mi to pomogło.

Powiedzcie proszę, czy powinienem te buty odebrać? Chce sprawę zgłosić do Miejskiego Rzecznika Konsumentów. Czy powinienem o tym powiadomić sprzedawcę?

Witam,


Na pewno warto zgłosić się do Rzecznik Konsumentów, poinformowanie sprzedawcy o zamiarze podjęcia takich kroków również może wpłynąć na pozytywne załatwienie reklamacji. Czy buty kupił Pan w sklepie sieciowym?

Poinformowałem sprzedawcę o tym, ze zgłaszam sprawę do rzecznika. Do tego przytoczyłem mu fragmenty ustawy i zapewniłem, że nie odpuszczę bo buty za 300 zł powinny pracować dłużej niż 3 miesiące.

Dziś dostałem telefon, że moja reklamacja została jednak pozytywnie rozpatrzona, a poprzednie odrzucenia wynikały z tego, że buty były brudne i po prostu rzeczoznawca odrzucał (HAHAHA, dobre sobie :))

Także warto walczyć, pisać pisma, maile i używać swoich praw :)

Jeszcze pytanie jedno: skoro dostałem nowe buty, inny model w tej samej cenie, a nie dostałem nowego rachunku, a wiem, że okres gwarancji liczy mi się od nowa to jak mogę to udokumentować? Czy powinienem się zgłosić po korektę rachunku?

DODAJ POST W TEMACIE

Aby odpowiadać na forum musisz się zalogować!

Masz inne pytanie do prawnika?

Potrzebujesz pomocy prawnej?

Zapytaj prawnika