2.6.2009

A.J.Zespół e-prawnik.pl

A.J.
Zespół e-prawnik.pl

Media Markt ukarany

Prawie 750 tys. zł będzie musiała zapłacić spółka Media Markt z Olsztyna za utrudnianie konsumentom możliwości reklamowania wadliwych towarów - uznała Prezes UOKiK i nakazała zmianę kwestionowanej praktyki. W toku są postępowania przeciwko innym sklepom.

Sieć sklepów Media Markt znana jest głównie ze sprzedaży detalicznej sprzętu elektrycznego gospodarstwa domowego, artykułów radiowo-telewizyjnych, mebli biurowych, sprzętu telekomunikacyjnego oraz fotograficznego. Postępowanie w tej sprawie zostało wszczęte na podstawie skarg klientów i informacji otrzymanych od powiatowych i miejskich rzeczników konsumentów. Wynikało z nich, że spółka odmawia przyjmowania lub odrzuca reklamacje klientów zgłaszane po upływie sześciu miesięcy od wydania towaru, jeśli konsument nie udowodni w sposób wymagany przez przedsiębiorcę, że wada istniała w chwili zakupu.

Porady prawne

Jednym z podstawowych praw konsumentów w Unii Europejskiej jest prawo do reklamacji towaru niezgodnego z umową. Mamy z nią do czynienia m.in. gdy produkt nie nadaje się do celu, w jakim zwykle jest używany. Towar można reklamować w ciągu dwóch lat od dnia zakupu, a sprzedawca odpowiada wobec konsumenta, jeżeli w chwili zakupu był on niezgodny z umową. Dodatkowo, jeśli wada ujawniła się przed upływem sześciu miesięcy zgodnie z prawem przyjmuje się, że istniała ona w chwili zakupu. Rozwiązanie to znacznie ułatwia składanie reklamacji przez konsumentów.

Z materiałów zgromadzonych w toku postępowania wynika, że Media Markt arbitralnie i bez żadnego merytorycznego uzasadnienia po upływie sześciu miesięcy od zakupu odmawiał uwzględnienia reklamacji informując, że niezgodność towaru z umową nie istniała w chwili jego wydania, a konsument nie przedstawił dowodów potwierdzających twierdzenie przeciwne. UOKiK uznał za niedozwolone automatyczne odrzucanie przez Media Markt reklamacji - bez odniesienia się do wskazanych w dokumentach przez konsumentów wad. Ponadto Urząd stwierdził, że klienci spółki byli wprowadzani w błąd co do faktycznie przysługujących im uprawnień. W rezultacie osoba, która kupiła wadliwy towar pozostawała z nierozpatrzoną reklamacją bez rzetelnych informacji o przyczynach odrzucenia jej przez sklep.

Zgodnie z obowiązującymi regulacjami konsument ma prawo złożyć reklamacje w całym okresie odpowiedzialności sprzedawcy za niezgodność towaru z umową. Obowiązkiem przedsiębiorcy jest jej rzetelne rozpatrzenie, w tym odniesienie się do każdej stwierdzonej przez konsumenta wady. Jeżeli odmawia uwzględnienia reklamacji musi precyzyjnie uzasadnić swoje stanowisko.

Zdaniem UOKiK spółka naruszyła dobre obyczaje w zakresie przyjmowania i rozpatrywania reklamacji, ponadto złamała prawo do rzetelnej, jednoznacznej informacji o przysługujących konsumentom uprawnieniach. Skutkiem tego był brak jasnych kryteriów rozpatrywania reklamacji.

W decyzji Prezes UOKiK nakazała zmianę kwestionowanej praktyki, ponadto na przedsiębiorcę została nałożona sankcja w wysokości prawie 750 tys. zł. Decyzja nie jest ostateczna. Spółka może odwołać się od niej do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Ponadto informujemy, że UOKiK prowadzi kolejne postępowania przeciwko placówkom Media Markt z Opola, Katowic, a także dwóch z Warszawy. W toku jest również postępowanie przeciwko jednemu ze sklepów Saturn Planet z Warszawy.

Urząd przypomina również, że w przypadku każdej spornej sytuacji z przedsiębiorcą lub wątpliwości związanych z zawarciem umowy konsumenci mogą liczyć na pomoc powiatowych lub miejskich rzeczników konsumentów czy organizacji pozarządowych współfinansowanych przez UOKiK. Bezpłatne porady udzielane są również pod numerem infolinii 0 800 800 008.

Decyzja DDK nr 1/2009 

Źródło: www.uokik.gov.pl

Porady prawne

Potrzebujesz porady prawnej?

To Polacy skontrolują Auchan i Real dla UE

To Polacy skontrolują Auchan i Real dla UE

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów zbada koncentrację grup działających w sektorze spożywczym - Auchan i Real. To już trzeci przypadek, gdy przedsiębiorcy proszą Komisję Europejską o przekazanie transakcji polskiemu urzędowi antymonopolowemu - poinformował UOKiK. Komisja Europejska (...)

Zmiany VAT 2011: nie każdy podniesie ceny

Zmiany VAT 2011: nie każdy podniesie ceny

Drożej na pewno nie będzie w Intermarche, Tesco oraz w Ikei. Sieci zapewniają, że pokryją różnice związane ze zmianą stawki VAT. Nad utrzymaniem tegorocznych cen zastanawiają się również Media Markt i Saturn. Utrzymanie cen wymusza na sieciach handlowych konkurencja. – (...)

Dostawcy walczą przeciwko

Dostawcy walczą przeciwko "półkowemu"

Dostawcy wykorzystywani przez sieci handlowe mają szansę uwolnić się od "haraczy". Po korzystnych wyrokach sądów polscy producenci przygotowują kampanię przeciwko sklepowym gigantom. (...) W ubiegłym roku Sąd Najwyższy uznał "bonusy" i "półkowe" za czyny nieuczciwej konkurencji. Od tego (...)

Jak sprzedający towary ma podawać ceny?

Jak sprzedający towary ma podawać ceny?

Sprzedający towary lub usługi powinien podawać swoje ceny wraz z VAT. Ceny netto wprowadzają w błąd   (...)Urząd uznał jednak, że deweloper naruszył obowiązek udzielenia konsumentom rzetelnej, prawdziwej i pełnej informacji oraz stosował reklamę wprowadzającą w błąd. Dlatego otrzymał (...)

Banki zamknięte w piątek!

Banki zamknięte w piątek!

Sklepy należące do największych sieci handlowych w Polsce a także ich biura będą w dniu pogrzebu Ojca Świętego nieczynne. Podobnie placówki największych banków.Zamknięte mają być sklepy sieci: Auchan, Albert, Biedronka, Carrefour, Champion, Elea, E-Leclerc, Geant, Globi, Hypernova, Leader (...)

Początek roku szkolnego. Sprawdź swoje prawa!

Początek roku szkolnego. Sprawdź swoje prawa!

Wadliwy plecak można reklamować u sprzedawcy. Kapcie, które okazały się za małe raczej trudno będzie oddać do sklepu, bo zwroty to wyłącznie dobra wola sprzedawcy. O czym powinien pamiętać rodzic zapisując dziecko na kurs językowy? UOKiK przypomina, na co zwrócić uwagę przed pierwszym (...)

Prawa konsumenta europejskiego

Prawa konsumenta europejskiego

Prawa konsumenta europejskiego sformułowała Rada Wspólnot Europejskich w 1972 r. Parlament Europejski w 1978 r. nadał im charakter karty. Nie jest on jednak samodzielnym organem ustawodawczym i jego uchwały mają charakter jedynie deklaracji politycznych. Karta ta nie jest więc źródłem (...)

Wadliwe Toyoty Yaris do serwisu

Wadliwe Toyoty Yaris do serwisu

Przedsiębiorca Toyota Motor Poland poinformował Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów o zagrożeniu związanym z użytkowaniem samochodów Toyota Yaris. Spółka rozpoczęła bezpłatną akcję serwisową prawie 15 tys. aut Dystrybutor samochodów Toyota poinformował Urząd Ochrony Konkurencji (...)

Szkoda wyrządzona pracodawcy przez pracownika - opinia prawna

Szkoda wyrządzona pracodawcy przez pracownika - opinia prawna

Stan faktycznyZostałem zwolniony z pracy bez okresu wypowiedzenia z powodu art.52 par.1 pkt.1 i 2. Byłem pracownikiem w firmie prywatnej z 8 letnim stażem. Pracowałem w dziale sprzedaży liczącym trzy osoby i kierownika w postaci księgowego. Przyjmowałem od klientów zamówienia i (...)

Rękojmia za wady

Rękojmia za wady

Rękojmia - czyli co? Rękojmia to podstawa jednej z dwóch możliwych dróg składania reklamacji przez konsumenta (obok gwarancji). Jest to tryb dochodzenia odpowiedzialności od przedsiębiorcy w związku z ujawnioną wadą fizyczną (niezgodnością z umową) lub prawną kupionego (...)

Kupując z przeceny zachowujemy pełne prawa

Kupując z przeceny zachowujemy pełne prawa

Produkty - które kupiliśmy z przeceny czy na wyprzedaży - możemy reklamować na takich samych prawach jak towary nabyte bez promocji. Jeżeli okaże się, że zakupione na wyprzedaży produkty są wadliwe, to możemy je zareklamować na takich samych zasadach co wszystkie inne towary - (...)

Dzień Konsumenta

Dzień Konsumenta

W dobie kryzysu finansowego konsumenci są ostrożniejsi w podejmowaniu decyzji o zakupie wybranego produktu czy skorzystaniu z określonych usług. Niezależnie od sytuacji ekonomicznej, kupujących towary i usługi w całej Unii Europejskiej chronią przepisy prawa konsumenckiego. Warto o tym pamiętać (...)

Początek roku szkolnego. Sprawdź swoje prawa!

Początek roku szkolnego. Sprawdź swoje prawa!

Wadliwy plecak można reklamować u sprzedawcy. Kapcie, które okazały się za małe raczej trudno będzie oddać do sklepu, bo zwroty to wyłącznie dobra wola sprzedawcy. O czym powinien pamiętać rodzic zapisując dziecko na kurs językowy? UOKiK przypomina, na co zwrócić uwagę przed pierwszym (...)

Prawa konsumenta europejskiego

Prawa konsumenta europejskiego

Prawa konsumenta europejskiego sformułowała Rada Wspólnot Europejskich w 1972 r. Parlament Europejski w 1978 r. nadał im charakter karty. Nie jest on jednak samodzielnym organem ustawodawczym i jego uchwały mają charakter jedynie deklaracji politycznych. Karta ta nie jest więc źródłem (...)

Wadliwe Toyoty Yaris do serwisu

Wadliwe Toyoty Yaris do serwisu

Przedsiębiorca Toyota Motor Poland poinformował Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów o zagrożeniu związanym z użytkowaniem samochodów Toyota Yaris. Spółka rozpoczęła bezpłatną akcję serwisową prawie 15 tys. aut Dystrybutor samochodów Toyota poinformował Urząd Ochrony Konkurencji (...)

Szkoda wyrządzona pracodawcy przez pracownika - opinia prawna

Szkoda wyrządzona pracodawcy przez pracownika - opinia prawna

Stan faktycznyZostałem zwolniony z pracy bez okresu wypowiedzenia z powodu art.52 par.1 pkt.1 i 2. Byłem pracownikiem w firmie prywatnej z 8 letnim stażem. Pracowałem w dziale sprzedaży liczącym trzy osoby i kierownika w postaci księgowego. Przyjmowałem od klientów zamówienia i (...)

Rękojmia za wady

Rękojmia za wady

Rękojmia - czyli co? Rękojmia to podstawa jednej z dwóch możliwych dróg składania reklamacji przez konsumenta (obok gwarancji). Jest to tryb dochodzenia odpowiedzialności od przedsiębiorcy w związku z ujawnioną wadą fizyczną (niezgodnością z umową) lub prawną kupionego (...)

Kupując z przeceny zachowujemy pełne prawa

Kupując z przeceny zachowujemy pełne prawa

Produkty - które kupiliśmy z przeceny czy na wyprzedaży - możemy reklamować na takich samych prawach jak towary nabyte bez promocji. Jeżeli okaże się, że zakupione na wyprzedaży produkty są wadliwe, to możemy je zareklamować na takich samych zasadach co wszystkie inne towary - (...)

Dzień Konsumenta

Dzień Konsumenta

W dobie kryzysu finansowego konsumenci są ostrożniejsi w podejmowaniu decyzji o zakupie wybranego produktu czy skorzystaniu z określonych usług. Niezależnie od sytuacji ekonomicznej, kupujących towary i usługi w całej Unii Europejskiej chronią przepisy prawa konsumenckiego. Warto o tym pamiętać (...)

UOKIK bada umowy klubów fitness, pływalni i szkół tańca. Są nieprawidłowości

UOKIK bada umowy klubów fitness, pływalni i szkół tańca. Są nieprawidłowości

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta przygotował listę najczęściej łamanych przepisów i radzi, na co zwrócić uwagę, zawierając umowę z przedsiębiorcami organizującymi czas wolny. Usługi czasu wolnego to m.in. fitness kluby, szkoły tańca, parki wodne, stacje narciarskie, imprezy masowe. (...)

UOKIK bada umowy klubów fitness, pływalni i szkół tańca. Są nieprawidłowości

UOKIK bada umowy klubów fitness, pływalni i szkół tańca. Są nieprawidłowości

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta przygotował listę najczęściej łamanych przepisów i radzi, na co zwrócić uwagę, zawierając umowę z przedsiębiorcami organizującymi czas wolny. Usługi czasu wolnego to m.in. fitness kluby, szkoły tańca, parki wodne, stacje narciarskie, imprezy masowe. (...)

Konsumencie masz problem? Dowiedz się, do kogo się zwrócić

Konsumencie masz problem? Dowiedz się, do kogo się zwrócić

  Jakie instytucje mogą pomóc? Zgodnie z obowiązującym prawem, Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów podejmuje działania w przypadku naruszenia zbiorowych interesów konsumentów. Natomiast w sprawach indywidualnych bezpłatną pomoc prawną konsumenci mogą uzyskać (...)

Działania rzeczników praw konsumenta. Podsumowanie

Działania rzeczników praw konsumenta. Podsumowanie

W 2012 roku rzecznicy konsumentów udzielili ponad 444 tysięcy porad. Przeszło 75 tys. dotyczyło zakupu odzieży i obuwia. Konsumenci mieli też sporo problemów z usługami telekomunikacyjnymi i finansowymi oraz zakupem sprzętu RTV i AGD. Zgodnie z obowiązującym prawem, Urząd Ochrony Konkurencji (...)

Jak konsument może się bronić przed nieuczciwymi praktykami rynkowymi przedsiębiorców?

Jak konsument może się bronić przed nieuczciwymi praktykami rynkowymi przedsiębiorców?

Czego dotyczy ustawa o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym? Ustawa z dnia 23 sierpnia 2007 r. o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym, obowiązująca od 21 grudnia 2007 r., określa nieuczciwe praktyki rynkowe w działalności gospodarczej i zawodowej oraz zasady przeciwdziałania (...)

Jak skorzystać z wakacji kredytowych?

Jak skorzystać z wakacji kredytowych?

Jeśli masz kredyt hipoteczny w złotówkach, możesz skorzystać z rządowego wsparcia. W ramach wakacji kredytowych w 2022 i 2023 roku możesz nie spłacać łącznie 8 rat kredytowych. Rządowy program rusza w sierpniu, jednak wniosek o wakacje kredytowe możesz złożyć już dziś, również (...)

Dostawcy gazu na celowniku. Co odkrył UOKiK?

Dostawcy gazu na celowniku. Co odkrył UOKiK?

Nieprawidłowości we wszystkich umowach, jakie konsumenci podpisali z dostawcami gazu - to efekt najnowszej kontroli UOKiK. Jednocześnie większość z nas nigdy nie składała reklamacji na rachunek za gaz i nie ma zastrzeżeń do sprzedawców tego paliwa - wynika z badań społecznych. W ramach Światowego (...)

Firmy kurierskie - Raport

Firmy kurierskie - Raport

Ograniczanie odpowiedzialności za opóźnienia lub niedostarczenie przesyłki, utrudnianie rozpatrzenia reklamacji - to tylko niektóre postanowienia stosowane przez firmy kurierskie, które zakwestionował UOKiK. W trakcie kontroli zbadano regulaminy 30 przedsiębiorców. Coraz częściej korzystamy (...)

Najczęstsze problemy konsumentów

Najczęstsze problemy konsumentów

W 2013 roku rzecznicy konsumentów udzielili ponad 443 tysięcy porad. Przeszło 77 tysięcy dotyczyło zakupu odzieży i obuwia. Konsumenci mieli też sporo problemów z usługami telekomunikacyjnymi, finansowymi dostawą energii oraz zakupem sprzętu RTV i AGD. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (...)

Jesteś niezadowolony z wykupionej wycieczki? Dowiedz się czego możesz żądać od biura podróży.

Jesteś niezadowolony z wykupionej wycieczki? Dowiedz się czego możesz żądać od biura podróży.

Planując wakacyjny wyjazd, niezależnie od tego czy spędzamy wakacje w kraju czy za granicą, mamy określone wyobrażenia i oczekiwania. Chcemy wykorzystać zasłużony urlop na długo wyczekiwany odpoczynek, który pozwoli na zregenerowanie sił oraz oderwie nasze myśli od pracy i problemów (...)

Reklamacja, niezgodność towaru z umową, niekompletność - poznaj swoje prawa

Reklamacja, niezgodność towaru z umową, niekompletność - poznaj swoje prawa

Ograniczanie odpowiedzialności sprzedawcy i naruszanie terminów dotyczących zgłaszania zastrzeżeń odnośnie zakupionego towaru - to przykłady niezgodnych z prawem praktyk handlowców. 25 grudnia zmieniają się regulacje dotyczące reklamacji. Przypominamy jakie mamy prawa, gdy produkt kupiony (...)

NIK o ochronie klientów sklepów internetowych

NIK o ochronie klientów sklepów internetowych

System ochrony klientów sklepów internetowych w Polsce działa dobrze. Konsumenci mogą liczyć na bezpłatne porady prawne, a składane przez nich skargi są rozpatrywane rzetelnie i w większości terminowo. Wyniki kontroli NIK pokazują, że osoby dokonujące zakupów przez Internet są odpowiednio (...)

Leroy Merlin oszukiwał? Musi zapłacić ogromną karę

Leroy Merlin oszukiwał? Musi zapłacić ogromną karę

Sposób rozpatrywania reklamacji przez Leroy Merlin Polska wprowadzał konsumentów w błąd. Decyzję Prezes UOKiK potwierdził Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Utrzymana została również nałożona kara finansowa - ponad 2,5 mln złotych - podało UOKiK w komunikacie. Zastrzeżenia Urzędu (...)

Dzień Konsumenta

Dzień Konsumenta

W dobie kryzysu finansowego konsumenci są ostrożniejsi w podejmowaniu decyzji o zakupie wybranego produktu czy skorzystaniu z określonych usług. Niezależnie od sytuacji ekonomicznej, kupujących towary i usługi w całej Unii Europejskiej chronią przepisy prawa konsumenckiego. Warto o tym pamiętać (...)

Uderzenie w Auchan. Towar można reklamować bez paragonu

Uderzenie w Auchan. Towar można reklamować bez paragonu

Prawo konsumenta do reklamacji nie może być w żaden sposób ograniczane. Nie wolno też sugerować, że nie będzie możliwości jej złożenia w przypadku utraty paragonu - przypominał UOKiK w decyzji wydanej w sprawie Auchan Polska. Postępowanie UOKiK przeciwko Auchan Polska zostało wszczęte (...)

Opóźnienie pociągu. Zobacz, jakie masz prawa

Opóźnienie pociągu. Zobacz, jakie masz prawa

Pociąg przerwał jazdę, nie dojechałeś na czas, spóźniłeś się na ważne spotkanie. Czego możesz domagać się od przewoźnika w takiej sytuacji? UOKiK przypomina o prawach konsumentów podróżujących pociągiemUrząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów na bieżąco monitoruje rynek przewozów (...)

14 mln zł na Pocztę Polską i telekomy

14 mln zł na Pocztę Polską i telekomy

Poczta Polska dostarczała przesyłki nieterminowo - uznała Prezes UOKiK i nakazała zmianę dotychczasowej praktyki oraz nałożyła na przedsiębiorcę blisko 7 mln zł kary. Swoje działania muszą zmienić również - Aster, Dialog i Tele2, które ograniczały prawa odbiorców usług telekomunikacyjnych. (...)

Dzień bezpiecznego Internetu – zakupy w sieci

Dzień bezpiecznego Internetu – zakupy w sieci

Zwrot towaru, który się już nie podoba? Możliwe, ale tylko przy sprzedaży przez Internet - to podstawowe prawo różniące zakupy wirtualne od tradycyjnych. W Dniu Bezpiecznego Internetu, obchodzonym w Polsce po raz piąty, UOKiK zwraca uwagę na zasady obowiązujące w Sieci.Zakupy on-line cieszą (...)

Sprzedaż poza lokalem przedsiębiorcy. UOKiK karze

Sprzedaż poza lokalem przedsiębiorcy. UOKiK karze

Nawet 300 zł dodatkowych kosztów za każdą domową wizytę osoby przypominającej o opóźnieniach w spłacie należności – takie procedury windykacyjne stosowała poznańska spółka sprzedająca produkty paramedyczne. To jeden przykładów niezgodnych z prawem praktyk przedsiębiorców zajmujących (...)

Bezpieczeństwo produktów jest najważniejsze

Bezpieczeństwo produktów jest najważniejsze

Unia Europejska chroni konsumentów przed niebezpiecznymi produktami.Wszyscy jesteśmy konsumentami. Za każdym razem, gdy kupujemy jakiś produkt - zarówno w sklepie, jak i w Internecie - chronią nas przepisy unijne, które gwarantują, że oferowane produkty spełniają normy w zakresie bezpieczeństwa (...)

UOKiK ukarał znaną sieć sklepów

UOKiK ukarał znaną sieć sklepów

Sposób rozpatrywania reklamacji przez Leroy Merlin Polska wprowadzał konsumentów w błąd. Decyzję Prezes UOKiK potwierdził Sąd Apelacyjny. Utrzymana została również nałożona kara finansowa – ponad 2,5 mln złWyrok sądu dotyczy decyzji z października 2010 r. Zastrzeżenia Urzędu (...)

Zapytaj prawnika:

Dodaj załącznikDodaj załącznik

Oświadczenia i zgody RODO:


PORADY PRAWNIKA

Żądanie odszkodowania za uszkodzone rzeczy

Żądanie odszkodowania za uszkodzone rzeczy

Pracownik jednego z naszych salonów sprzedaży przeżył niedawno szokujące zdarzenie: do sklepu wszedł klient niezadowolony z poziomu obsługi i postanowił sobie sam "wziąć" przedmiot reklamacji (...)

Żądanie odszkodowania za uszkodzone rzeczy

Żądanie odszkodowania za uszkodzone rzeczy

Pracownik jednego z naszych salonów sprzedaży przeżył niedawno szokujące zdarzenie: do sklepu wszedł klient niezadowolony z poziomu obsługi i postanowił sobie sam "wziąć" przedmiot reklamacji (...)

Reklamacja towaru przez konsumenta

Reklamacja towaru przez konsumenta

Dnia 16-04-2007 złożyłam osobiście reklamacje w sklepie obuwniczym o następującej treści: - nowe obuwie zostało zakupione w lutym 2007 - po 2 miesiącach zaczęły się odklejać podeszwy i zaczęła (...)

Opłata przy reklamacji z tytułu gwarancji

Opłata przy reklamacji z tytułu gwarancji

Prowadzimy serwis sprzętu komputerowego. Klient przysłał do nas komputer z żądaniem jego naprawy w ramach gwarancji. Po rozkręceniu komputera i wykonaniu diagnozy stwierdziliśmy, że sprzęt jest (...)

Skutki działania bez umocowania

Skutki działania bez umocowania

Sprawa jest następująca: w kwietniu tego roku firma X zleciła firmie RTC Sp. z o. o. z siedzibą w Rosji (Kaliningrad) przeprowadzenie certyfikacji wyrobów zgodnie z rosyjskimi wymogami, koniecznego (...)

Upoważnienie do wykonywania czynności w lokalu

Upoważnienie do wykonywania czynności w lokalu

Czy jeżeli jedna osoba zapewnia, że ma prawo przyjmować zapłatę za usługi w imieniu drugiej osoby (prowadzącej działalność gospodarczą) - robi to w lokalu tej drugiej osoby, a także istnieje (...)

Wysyłanie ofert handlowych faksem

Wysyłanie ofert handlowych faksem

Proszę o informację, czy polskie prawo reguluje w jakikolwiek sposób (jeśli tak, to jaki) przesyłanie ofert handlowych faksem. Chciałbym w ten sposób rozesłać do różnych firm moją ofertę handlową. (...)

Reklamacja towaru przez konsumenta

Reklamacja towaru przez konsumenta

Dnia 16-04-2007 złożyłam osobiście reklamacje w sklepie obuwniczym o następującej treści: - nowe obuwie zostało zakupione w lutym 2007 - po 2 miesiącach zaczęły się odklejać podeszwy i zaczęła (...)

Opłata przy reklamacji z tytułu gwarancji

Opłata przy reklamacji z tytułu gwarancji

Prowadzimy serwis sprzętu komputerowego. Klient przysłał do nas komputer z żądaniem jego naprawy w ramach gwarancji. Po rozkręceniu komputera i wykonaniu diagnozy stwierdziliśmy, że sprzęt jest (...)

Skutki działania bez umocowania

Skutki działania bez umocowania

Sprawa jest następująca: w kwietniu tego roku firma X zleciła firmie RTC Sp. z o. o. z siedzibą w Rosji (Kaliningrad) przeprowadzenie certyfikacji wyrobów zgodnie z rosyjskimi wymogami, koniecznego (...)

Upoważnienie do wykonywania czynności w lokalu

Upoważnienie do wykonywania czynności w lokalu

Czy jeżeli jedna osoba zapewnia, że ma prawo przyjmować zapłatę za usługi w imieniu drugiej osoby (prowadzącej działalność gospodarczą) - robi to w lokalu tej drugiej osoby, a także istnieje (...)

Wysyłanie ofert handlowych faksem

Wysyłanie ofert handlowych faksem

Proszę o informację, czy polskie prawo reguluje w jakikolwiek sposób (jeśli tak, to jaki) przesyłanie ofert handlowych faksem. Chciałbym w ten sposób rozesłać do różnych firm moją ofertę handlową. (...)

Skarga na Prezesa UOKiK

Skarga na Prezesa UOKiK

Do kogo można kierować skargi na nieprawidłowe działanie Prezesa Ochrony Konkurencji i Konsumentów? Prezes Urzędu jest centralnym organem administracji rządowej właściwej w sprawach ochrony (...)

Kontrola UOKiK

Kontrola UOKiK

Na jakiej podstawie inspektor UOKiK może przeprowadzić kontrolę w prywatnej firmie (np. przedsiębiorstwo taksówkowe)? Jakich dokumentów i informacji może żądać? Jakim dokumentem powinien się (...)

Skarga na Prezesa UOKiK

Skarga na Prezesa UOKiK

Do kogo można kierować skargi na nieprawidłowe działanie Prezesa Ochrony Konkurencji i Konsumentów? Prezes Urzędu jest centralnym organem administracji rządowej właściwej w sprawach ochrony (...)

Kontrola UOKiK

Kontrola UOKiK

Na jakiej podstawie inspektor UOKiK może przeprowadzić kontrolę w prywatnej firmie (np. przedsiębiorstwo taksówkowe)? Jakich dokumentów i informacji może żądać? Jakim dokumentem powinien się (...)

FORUM PRAWNE

czy media markt wystawia faktury?

czy media markt wystawia faktury? czy media markt wystawia faktury? nie ez1e

Reklamacja komputera

Reklamacja komputera Witam, cieszę się że znalazłem tą stronę bo może jest szansa abym ruszył mój problem ze strony prawnej. Dotyczy on reklamacji komputera. Otóż kupiłem komputer 3 lata temu (...)

Publiczne udostępnianie gier w lokalu

Publiczne udostępnianie gier w lokalu Witam serdecznie, Czytałem na Państwa forum odpowiedzi na temat publicznego udostępniania gier konsolowych. Odpowiedzi były różne, natomiast większość kończyła (...)

reklamacja bez paragonu

reklamacja bez paragonu Witam, mój problem polega na tym, iż dostałam w prezencie pralke zakupiona w Media Markt i po 3 miesiącach pralka sie zepsuła, niestety osoby, ktore ja kupowału zgłubiły (...)

Juwenalia w Krakowie - BILETY !!!

Juwenalia w Krakowie - BILETY !!! Od wtorku 10 maja bilety będą sprzedawane: * na terenie Uniwersytetu Jagiellońskiego: Klub Studencki Żaczek, al. 3 Maja 5 Hol Auditorium Maximum, ul Krupnicza 33 Hol (...)

Upublicznienie informacji o cenie z logiem sklepu

Upublicznienie informacji o cenie z logiem sklepu Witam Państwa. Uprzejmie prosze o podpowiedź czy, jako administrator portalu lub powierzchni reklamowej, podając w drodze porównania cenę produktu (...)

Niesprawiedliwość w Sieci sklepów Electroworld

Niesprawiedliwość w Sieci sklepów Electroworld Dzień dobry dzisiaj się przekonałem że nie warto robić zakupóq sieci sklepów Elektroword zwłaszcza w Łodzi nie dość ,że obsługa klienta jest (...)

Reklamacja

Reklamacja Zlozylem u sprzedawcy wniosek (zgloszenie reklamacyjne) o zwrot gotowki, lub wymiany towaru (sprzet AGD) na nowy wolny od wad. Minelo 3 tygodnie bez odzewu z ich strony. Czy tylko na podstawie (...)

Klauzule zakazane - sprawdzenie regulaminu sklepu internetowego

Klauzule zakazane - sprawdzenie regulaminu sklepu internetowego Witam, pozwów przez jakąś organizacje ciąg dalszy, na początek maja mam nieobowiązkowe przesłuchanie w swojej sprawie, aż niby trzy (...)

Klauzule zakazane - sprawdzenie regulaminu sklepu internetowego

Klauzule zakazane - sprawdzenie regulaminu sklepu internetowego Witam, pozwów przez jakąś organizacje ciąg dalszy, na początek maja mam nieobowiązkowe przesłuchanie w swojej sprawie, aż niby trzy (...)

Reklamacja butów - zwrot gotówki

Reklamacja butów - zwrot gotówki Witam, moja narzeczona kupiła z koncem listopada kozaki za ca. 300 pln. Po niecałym miesiącu zareklamowaliśmy je, bo skóra zaczęła się łuszczyć i pękać mimo (...)

Reklamacja butów - zwrot gotówki

Reklamacja butów - zwrot gotówki Witam, moja narzeczona kupiła z koncem listopada kozaki za ca. 300 pln. Po niecałym miesiącu zareklamowaliśmy je, bo skóra zaczęła się łuszczyć i pękać mimo (...)

Reklamacja butow - odmowa

Reklamacja butow - odmowa Witam, Dwa tygodnie temu zareklamowalam buty sportowe Reebok. Powodem Bylo odklejanie sie podeszwy w obu butach i pekniecie na szwach w jednym. Reklamacja oczywiscie zostala przyjeta. (...)

reklamacja obuwia

reklamacja obuwia W dniu 18.08.09 kupiłam klapki,wierzch-typu japonki, za 150zł,w jednym ze sklepów w Przemyślu (nie wiem czy mogę podać nazwę sklepu).Następnego dnia podczas chodzenia poodklejały (...)

Klauzule zakazane - sprawdzenie regulaminu sklepu internetowego

Klauzule zakazane - sprawdzenie regulaminu sklepu internetowego Witam, pozwów przez jakąś organizacje ciąg dalszy, na początek maja mam nieobowiązkowe przesłuchanie w swojej sprawie, aż niby trzy (...)

Szanowni Państwo! Piszę z zapytaniem o prawomocność roszczeń serwisu Pobieraczek.pl...

Szanowni Państwo! Piszę z zapytaniem o prawomocność roszczeń serwisu Pobieraczek.pl... Szanowni Państwo! Piszę z zapytaniem o prawomocność roszczeń serwisu Pobieraczek.pl... Szanowni Państwo! Piszę (...)

Reklamacja z rękojmi z żądaniem zwrotu gotówki, a samowolna naprawa.

Reklamacja z rękojmi z żądaniem zwrotu gotówki, a samowolna naprawa. Witam, dnia 03.11.2018 złożyłem osobiście reklamację w sklepie sportowym na zakupione markowe buty. Buty były założone dosłownie (...)

Presco atakuje!!! co robić?

Presco atakuje!!! co robić? Witam, dostałem pismo od firmy PRESCO - "Ostateczne wezwanie do zapłaty", bo jak tego nie zrobię to 26.07.04 sprawa bedzie w sądzie" i sam nie wiem co mam (...)

PLUSGSM - Nieuznana reklamacja - brak możliwości odwołania (?)

PLUSGSM - Nieuznana reklamacja - brak możliwości odwołania (?) Witam, Chciałbym prosić o pomoc w następującej sprawie. (Z góry przepraszam za przydługawy opis, ale chciałbym dokładnie wyjaśnić (...)

Reklamacja telefonu kom.

Reklamacja telefonu kom. Kupiłam telefon komórkowy 9 stycznia 2004 r.po tygodniu okazało sie ze telefon posiada kilka wad (nie miały w tym czasie mijsca żadne uszkodzenia techniczne).odniosłam telefon (...)

Reklamacja na montaż okien

Reklamacja na montaż okien 30 grudnia 2004r podpisałam umowę o montaż okien. Usługę wykonano 15 stycznia 2005r która nie spełniła naszych oczekiwań - okna były za małe -3 cm ponad parapey uzupełnione (...)

PRESCO!POMOCY!!!

PRESCO!POMOCY!!! Kilka dni temu dostałam pismo od firmy Presco że przejęła dwa lata temu długo od firmy kontrolerskiej za przejazd bez ważnego biletu. Co ciekawe wczoraj dostałam znowu takie samo (...)

Porady prawne