e-prawnik.pl Porady prawne

Dwa miejsca pracy (obszary) na umowie, a diety w podrozy krajowej

Odpowiedzi w temacie (2)

Olleo

13.1.2010

Witam, na umowie o pracę jako miejsce pracy zapisane jest: "województwo dolnośląskie, województwo małopolskie". Praca ma charakter biurowy w siedzibie we Wrocławiu ze sporadycznymi wyjazdami do prac w terenie w celu przeprowadzenia kontroli. Pracodawca wysyła pracownika na szkolenie do Krakowa, ale ze względu na zapis na umowie odmawia wypłacenia diet za podróż służbową w kraju. Czy jest to działanie zgodne z prawem? Technicznie rzecz biorąc dieta przysługuje, jeśli praca odbywa się poza miejscem pracy określonym w umowie (art. 77 par. 1), a miejsce może być obszarem, aczkolwiek czytałem, iż sądy pracy orzekają czasami, iż miejsce pracy jest konkretne, jeśli charakter pracy na to wskazuje. Dodam, iż miejsce zamieszkania pracownika, to Wrocław. Pozdrawiam

Nie znalazłeś odpowiedzi?

adiuto

2010-01-17 08:57:34

- jak rozumiem druk delegacji jest wystawiany tylko dieta nie jest wypłacana >> Zapis w umowie o miejscu pracy oznaczonym województwem (lub kilkoma - a może wszystkie?!) jest nieprawidłowy. Zresztą gdyby tak mogło być to wszyscy pracodawcy wpisaliby cały kraj i temat delegacji by zniknął. Wyjazd pracownika z W-wia do Krakowa musi się odbywać z poleceniem delegacji jako podróż służbowa, z którą zresztą wiążą się kwestie odszkodowawcze w razie np. wypadku, choroby itp. Umowę o pracę należy poprawić a jak się nie da dogadać z pracodawcą to trzeba iść do PIP we Wrocławiu (pozostaje się anonimowym). Dieta się należy i kropka. Tak na marginesie: jak są rozliczane koszty podróży: bilety, samochód ..... ?

Olleo

2010-01-18 00:07:41

Wlasnie zadnego druku delegacji nie bylo. Praca rozpoczela sie od tej "delegacji", ktora jest de facto zwyklym szkoleniem na poczatek pracy. Umowa zostala podpisana w Krakowie. Do tej pory nie wiadomo, jak zostana rozliczone koszty podrozy (nie mam wszystkich informacji, jako ze nie chodzi o mnie), ale mysle, ze moze skonczyc sie jedynie na informacji, iz po to sa zwiekszone koszty uzyskania przychodu. Jaki przepis, ustawe, badz rozporzadzenie powinno sie przedstawic, jako podstawe prawna, przy probie poprawy umowy, jak i rozmowie na temat polecenia delegacji?

DODAJ POST W TEMACIE

Aby odpowiadać na forum musisz się zalogować!

Potrzebujesz porady prawnej?

PODOBNE TEMATY NA FORUM