Reklamacja telefonu po raz 6!!! - forum prawne
Ponad 3 tygodnie temu po raz 5-ty oddałam do reklamacji telefon komórkowy, w którym za każdym razem pojawia się ta sama wada (brak dzwonka telefonu, kiedy ktoś dzwoni ja tego nie słyszę bo telefon nie dzwoni). 3-krotnie zmieniano mi oprogramowanie, a ostatnim razem wymieniono płytę główną, po czym znów ten sam problem. Nie chcę już naprawy tego telefonu, chcę nowy telefon tej samej marki, ale inny model, ponieważ dowiedziałam się, że mój model nie jest jedyny, w którym pojawia się ta sama wada. Czy mogę żądać nowego telefonu (innego modelu) i na co mam się powołać aby tego dokonać?
Odpowiedzi w temacie: Reklamacja telefonu po raz 6!!! (5)
jesli od zakupu telefonu nie minelo jeszcze 2 lata, skorzystaj z ustawy o szczegolnych warunkach sprzedazy konsumenckiej - Dz. U. z 2002r. Nr 144, poz. 1176 ze zm. Reklamacje skladasz do sprzedawcy, a nie do gwaranta, masz na to 2 miesiace od zauwazenia wady i wyraznie zaznacz, ze kozrsytasz z USTAWY a nie gwarancji, koniecznie na pismie. W razie problemow zglos sie do powiatowego rzecznika konsumentow (powinien byc w twoim starostwie/ew. urzedzie miasta na prawach powiatu)
Istotne jest czy reklamuje Pani telefon z tytułu niezgodności towaru z umową czy z tytułu gwarancji. w tym pierwszym przypadku mozna zadac wymiany lub naprawy towaru na nowy, wolny od wad.dopiero w przypadku gdyby wymiana albo naprawa nie byly mozliwe mozna zadac rozwiązania umowy. Jest to roszczenie kierowane do sprzedawcy. Telefon powienien byc wymieniony co do zasady na taki sam model. Jednak jezeli wszytskie telefony tego modelu sa wadliwe to przysluguje Pani prawo żądania zwrotu gotówki. Kwestię wymiany na inny model trzeba uzgodnic ze sprzedawcą, który może ale nie musi sie na to godzic.
Mam podobny problem z telefonem,ale jeszcze nie zdecydowałem się na oddanie go do naprawy.Chciałbym uniknąć reklamacji po raz któryś z kolei,w dodatku być w tym czasie pozbawionym telefonu.Jednak nie wiem czy mam prawo już na początku domagać się odstąpienia od umowy gwarancyjnej i powołać się na ustawę o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej.Choć czuję ,że to nierealne,chciałbym załatwić ta sprawę szybko i bezstresowo.
Pomóżcie!!! Zupełnie niewiem jak zabrać się za napisanie pisma. Wzięłam sobie tel. w Mixie i po krótki czasie zaczął mi sie psuć. Oddałam do reklamacji telefon komórkowy, w którym za każdym razem pojawia się ta sama wada 5-krotnie zmieniano mi oprogramowanie po czym znów psuł mi się tel. Nie chcę już naprawy tego telefonu, chcę nowy telefon tej samej marki, ale inny model, ponieważ dowiedziałam się, że mój model nie jest jedyny, w którym pojawia się ta sama wada. Niewiem jak mam napisać pismo. Może mi ktoś pomóc???
Witam
Mam Podobny problem z nokią e52 kupiłem go w lutym w plusie w ofercie minutowej. Telefon był już 3 razy w naprawie i muszę go kolejny raz zanieść. Już mam dosyć jeżdżenia(do naprawy mam 35km) chciałbym żeby mi wymienili aparat. Pisałem reklamację do plusa bo tam go kupiłem. Odpisali mi w skrócie że oni odpowiedzialni są za ogólnie rzecz biorąc sieć a nie tel. przynajmniej tak zrozumiałem i kazali jak co zgłosić się do serwisu nokia. Znając życie to pewnie znowu mi naprawią i wszystko będzie cacy przez miesiąc a podkreślam chciałbym mieć inny aparat in ny model. Pozdrawiam wszystkich niezadowolonych z tel i proszę o odp.
DODAJ POST W TEMACIE
Aby odpowiadać na forum musisz się zalogować!
Masz inne pytanie do prawnika?