Forum prawne

Wadliwa cześć samochodowa - brak samochodu w oczekiwaniu na rozpatrzenie reklamacji. - forum prawne

Wadliwa cześć samochodowa - brak samochodu w oczekiwaniu na rozpatrzenie reklamacji. Witam,
Mam taki problem:
Ok. 20 grudnia 2011 roku zamówiłem zestaw sprzęgła z kołem dwumasowym do mojego samochodu u pewnego sprzedawcy (przez internet, ale paragon, korespondencja, potwierdzenie przelewu są). Zestaw kosztował prawie 2000 zł. Z racji tego, że na Święta pojechałem do rodziców zdecydowałem się robić tam (w mniejszej miejscowości ze względu na koszty) "zabieg" wymiany sprzęgła. 27 stycznia mój mechanik zaczął zakładać sprzęgło i od razu zgłosił problem, że koło dwumasowe ma zbyt duże luzy (takie, że kwalifikują je na "dzień dobry" do wymiany). Zadzwonił do infolinii producenta, tam powiedziano mu, że one tak mają, ludzie je montują i tak jeżdzą i zalecono próbę założenia i sprawdzenia jak chodzi. Od razu poinformowałem o sytuacji sprzedawcę, też powiedział, że się spotkał z takim przypadkiem, że założyć i powinno być ok. Po założeniu sprzęgła przypuszczenia mechanika się sprawdziły i koło tłukło się jak zepsute. Teraz ja zadzwoniłem na infolinię producenta, gdzie powiedziano, żeby reklamować cały komplet a nie dwumasę, bo zakupiony był komplet. Pisałem do sprzedawcy, czy byłaby możliwośc podmiany dwumasy, przysłanie do mnie sprawnej ja bym odesłał niesprawną. Niestety nie zgodził się. Informowałem o uniedogodnieniu jakim jest brak samochodu i rzucałem w mailach fragmentami ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz uzasadniałem. Po tym, ustaliłem ze sprzedawcą, że podeśle kuriera i żeby ściągać komplet. Mechanik ściągnął 5 stycznia, kurier pojawił sie dopiero 10 stycznia. Do części dołączony druk reklamacyjny (o zwrot kosztów) i paragon. Dzisiaj dostałem pismo, że część została wysłana do producenta na reklamację, ale ze względu na złożoność problemu badanie sprawności części może się wydłużyć. W związku z tym mam kilka pytań:
1) Czy od otrzymania części z formularzem reklamacyjnym sprzedawca ma 2 tyg. na rozpatrzenie reklamacji i potem jest uznana? Czy powinno mnie obchodzić, że producentowi się przedłuża?
2) Czy mogę dochodzić pokrycia kosztów drugiej wymiany kompletu sprzęgła? (nie są małe)
4) czy mogę dochodzić odszkodowania z powodu braku samochodu (nie mam go już prawie miesiąc)?
5) W ciągu jakiego czasu powinienem dostać zwrot pieniędzy?
6) Jak wymusić na sprzedawcy stosowanie sie do zapisów w ust. o szczeg. war. sprzedaży?
7) z jakiego prawnika korzystać w przypadku decyzji o pozwie i gdzie dowiedzieć się więcej na temat takiego pozwu?

Będę bardzo wdzięczny za pomoc.

Pozdrawiam
AN

Nie ma jeszcze odpowiedzi w temacie: Wadliwa cześć samochodowa - brak samochodu w oczekiwaniu na rozpatrzenie reklamacji.

DODAJ POST W TEMACIE

Aby odpowiadać na forum musisz się zalogować!

Masz inne pytanie do prawnika?

Potrzebujesz pomocy prawnej?

Zapytaj prawnika