Black Friday, Cyber Monday - nie daj się oszukać
24.11.2020
70 proc. zniżki na wszystko? Drugi produkt gratis? Ruszyły wyprzedaże! Konsumencie – nie daj się oszukać. Sprawdź, na co należy zwrócić uwagę podczas zakupów.
24.11.2020
70 proc. zniżki na wszystko? Drugi produkt gratis? Ruszyły wyprzedaże! Konsumencie – nie daj się oszukać. Sprawdź, na co należy zwrócić uwagę podczas zakupów.
22.10.2020
Konsumencie, masz kredyt i straciłeś pracę lub inne główne źródło dochodu? Możesz skorzystać z ustawowych wakacji kredytowych i bezpłatnie zawiesić spłatę kredytu hipotecznego i konsumenckiego nawet na trzy miesiące. Jeśli spełniasz kryteria wskazane poniżej, złóż (...)
9.7.2020
Rozbieżności między ofertą a faktycznym standardem usług. Rolada ustrzycka zamiast oscypka, mintaj zamiast dorsza i stary tłuszcz do smażenia. Takie przykre niespodzianki mogą spotkać konsumentów podczas urlopu. Na co zwrócić uwagę podczas wyjazdów wakacyjnych i jakie (...)
25.6.2020
Nowe przepisy dają prawo do zawieszenia na okres do 3 miesięcy spłaty kredytu, bez naliczania odsetek i innych opłat. Nowe przepisy dotyczyć będą tych, którzy stracili pracę lub inne główne źródło dochodu po 13 marca br. Na początku kwietnia Prezes UOKiK Tomasz Chróstny (...)
22.5.2020
Dowiedz się, z jakimi problemami w dobie koronawirusa spotykają się klienci korzystający z usług finansowych.
28.4.2020
Czy wirus może przenosić się za pomocą żywności? Dowiedz się więcej nt. bezpieczeństwa produktów spożywczych w dobie epidemii.
21.4.2020
Dowiedz się, co radzi UOKiK nt. handlu i zakupów w czasie epidemii koronawirusa. Jak konsument może bronić się przed nieuczciwymi działaniami handlowców?
17.4.2020
Podawanie informacji na temat żywności na etykiecie czy opakowaniu służy ochronie zdrowia konsumentów i umożliwia konsumentom dokonywanie świadomych wyborów spośród szerokiego asortymentu produktów znajdujących się na rynku.
31.3.2020
Rząd wprowadza kolejne ograniczenia w związku z koronawirusem. Od 1 kwietnia do odwołania każda osoba do 18 roku życia z domu wyjdzie tylko pod opieką dorosłego opiekuna, a parki, bulwary, czy plaże będą zamknięte. Za złamanie zakazów grozi kara od 5 do nawet 30 tys. zł. Oprócz (...)
30.3.2020
Co może zrobić konsument z biletem na transport, w razie rezygnacji z podróży, odwołanych lotów czy niedziałającej komunikacji?
29.3.2020
W ostatnim czasie konsumenci mają problem m.in. z rezygnacją z wyjazdu do hotelu w związku z koronawirusem.
29.3.2020
Odwołane loty i wycieczki, nieuczciwe ceny w sklepach, wprowadzające w błąd oferty. Z takimi problemami borykają się konsumenci w czasach zagrożenia epidemiologicznego. Co w razie, gdy konsument ma wykupioną wycieczkę?
11.3.2020
Korzystałeś z chwilówki i spłaciłeś ją przed czasem? Zaciągnąłeś kredyt konsumencki na zakup sprzętu AGD i uregulowałeś go przed zakończeniem umowy? Zweryfikuj, czy otrzymałeś proporcjonalny liniowo zwrot pobranych opłat i prowizji. Prezes UOKiK Tomasz Chróstny wydał (...)
6.3.2020
Podróżny może bezkosztowo odstąpić od umowy dot. udziału w imprezie turystycznej, gdy w miejscu, do którego się wybiera odnotowano wiele przypadków zarażenia koronawirusem, loty do tego miejsca nie są realizowane, a taki rodzaj przewozu stanowił istotny element imprezy turystycznej.
2.3.2020
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny przypomniał, że w przypadku nadzwyczajnych okoliczności konsument ma prawo odstąpić od umowy zawartej z biurem podróży. Również linie lotnicze powinny monitorować obecną sytuację, tak aby nie narażać zdrowia pasażerów.
Masz inne pytanie do prawnika?
Potrzebujesz pomocy prawnej?
Zapytaj prawnika