Prawo cywilne: Ochrona konsumenta - Artykuły (strona: 3)

Jak rozwiązać spór przez internet?

31.5.2022

Platforma internetowego rozstrzygania sporów (ODR), którą zarządza Komisja Europejska, ma pomóc sprzedawcom rozstrzygać spory z klientami internetowymi bez konieczności kierowania sprawy do sądu. Można z niej korzystać w przypadku każdego sporu umownego w związku z (...)

Ostrzeżenia konsumenckie - co to takiego?

9.5.2022

W ostrzeżeniu konsumenckim Prezes UOKiK informuje o kwestionowanym zachowaniu przedsiębiorcy oraz jego prawdopodobnych skutkach dla szerokiego kręgu konsumentów. 

Informacja dla klienta o daniu w lokalu gastronomicznym...

20.9.2021

W przypadku potraw oferowanych do sprzedaży klientom lokali gastronomicznych (restauracje, bary, stołówki, budki itp.) konieczne jest podanie składu dania w karcie bądź na tablicy menu lub w inny sposób, w miejscu dostępnym bezpośrednio gościom.

Deweloperski Fundusz Gwarancyjny

19.8.2021

Nowa ustawa deweloperska, która zwiększy ochronę osób kupujących nowe domy i mieszkania m.in. poprzez powołanie Deweloperskiego Funduszu Gwarancyjnego (DFG), wejdzie w życie 1 lipca 2022 r. Fundusz zabezpieczy pełny zwrot środków wpłaconych przez klientów w przypadku (...)

Wyższe koszty przy zaciąganiu pożyczki!

12.8.2021

Od 1 lipca 2021 r. nie obowiązują już przepisy z tarczy antykryzysowej, które mocno ograniczały pozaodsetkowe koszty kredytów konsumenckich. Teraz pożyczki, zwłaszcza chwilówki, mogą być nawet pięciokrotnie droższe – policz koszty, zanim podpiszesz umowę. Uważaj (...)

Na co uważać w relacji z firmą oddłużeniową?

27.4.2021

Zanim skorzystasz z oferty firmy oddłużeniowej, sprawdź, jaką pomoc taki przedsiębiorca oferuje. Dokładnie zapoznaj się ze wszystkimi warunkami umowy i upewnij się, ile i za co płacisz. Uważaj, aby próbując wydostać się z pętli zadłużenia, nie wpaść w jeszcze gorsze (...)

Oferty-pułapki w sieci

22.3.2021

Drugi laptop za darmo, wakacje życia na Zanzibarze, 6 tys. dolarów zarobku dziennie? Uważaj, oferty zbyt piękne przeważnie nie są prawdziwe. Zanim podasz swoje dane i zapłacisz, dokładnie sprawdź sprzedawcę i warunki umowy. 

Wkrótce nowe etykiety energetyczne i prawo do naprawy

11.3.2021

Jak głośna będzie lodówka? Ile wody zużyje pralka? Te informacje znajdziesz na nowych etykietach energetycznych zamieszczanych na sprzęcie AGD i RTV. Od marca 2021 r. ulegają one zmianom - pojawią się nowe piktogramy, kody QR, znikną plusy, a sprzęt będzie oznaczany literami od (...)

Klauzule niedozwolone a prawa konsumenta

15.2.2021

Niedozwolone (abuzywne) klauzule umowne są to klauzule nieuzgodnione indywidualnie z konsumentem, które określają jego prawa i obowiązki w sposób sprzeczny z dobrymi obyczajami i rażąco naruszają jego interesy. Jak konsuemnt może dochodzić swych praw?

Kontrole kotłów na paliwo stałe

11.2.2021

Prezes UOKiK weryfikuje, czy kotły na paliwo stałe spełniają wymagania określone w przepisach. Do tej pory wyeliminowaliśmy ponad 7,2 tys. ofert internetowych, a ponad 170 przedsiębiorców podjęło dobrowolne działania naprawcze - to efekty pracy ekspertów (...)

Konsumencie, sprawdź, czy nie przepłacasz za prowadzenie rachunku

5.1.2021

O podwyżkach opłat za prowadzenie konta, przelewy, wypłaty z bankomatów i za inne czynności bank powinien poinformować konsumenta. Klienci, którzy nie korzystają aktywnie z konta bankowego, mogą rozważyć korzystanie z podstawowego rachunku płatniczego.

Konsumencie, nie daj się omamić reklamom inwestycji alternatywnych

2.12.2020

Celebryci zachęcający do inwestowania na rynku Forex czy w kryptowaluty? Uważaj, to może być pułapka mająca na celu wyłudzenie twoich pieniędzy i danych. Prezes UOKiK po raz kolejny ostrzega: uważaj na oferty obiecujące szybki, łatwy i wysoki zysk bez wychodzenia z domu i rzekomo bez (...)

Masz inne pytanie do prawnika?

Potrzebujesz pomocy prawnej?

Zapytaj prawnika