Prawo cywilne: Ochrona konsumenta - Artykuły (strona: 5)

Dobre praktyki dla turystów

27.2.2020

Wybierasz się na urlop, wycieczkę, w daleką podróż? Pamiętaj, że agent turystyczny ma obowiązek poinformowania Cię o tym co ważne przed podróżą - jak korzystnie ubezpieczyć urlop, jak zabezpieczyć się na wypadek rezygnacji, jak chronić zdrowie i finanse w podróży. 

Nowa jakość kontroli żywności

25.2.2020

Od 1 lipca nastąpi fuzja kontroli jakości żywności w jednej wyspecjalizowanej instytucji – Inspekcji Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych (IJHARS). Dzięki temu możliwe będzie efektywniejsze wykorzystanie potencjału inspektorskiego, a kontrole będą prowadzone przez (...)

Prawa korzystających z płatności elektronicznych w UE

29.12.2019

Poznaj prawa konsumentów (użytkowników usług płatniczych) wynikające z dyrektywy PSD2 oraz powiązanego prawa Unii Europejskiej. Chodzi o ich uprawnienia przy dokonywaniu płatności w Europie, czyli korzystaniu z usługi finansowej w formie zdalnej.

Jak nie dać się oszukać na zakupach?

20.12.2019

W grudniu Polacy robią więcej zakupów, niż w innychporach roku, także w internecie. Warto uważać, aby w pośpiechu nie dać się okraść czy oszukać.

Karty podarunkowe w ramach Unii Europejskiej

17.12.2019

W okresie przedświątecznym stajemy przed trudnym dylematem, jakim prezentem uszczęśliwić bliską osobę. Często poszukując bezpiecznego rozwiązania, decydujemy się na zakup karty podarunkowej. Czy istnieje zatem możliwość kupowania bonów upominkowych w innym kraju UE, na jakich zasadach (...)

Mikołaj na zakupach

5.12.2019

Co też sprezentować dzieciom? Gra komputerowa lub na konsolę, a może nowoczesna zabawka – to bardzo popularne upominki. Jak je wybrać, by nie tylko się spodobały, ale i nie zaszkodziły? Te pytania zadaje sobie co roku niejeden Mikołaj.

Przed Black Friday - o czym pamiętać?

26.11.2019

„Black Friday”, czyli „Czarny Piątek” oraz „Cyber Monday” wpisały się na dobre w konsumencki kalendarz i oficjalnie otwierają przedświąteczny okres zakupowy. Promocja promocji jednak nie równe. Warto wiedzieć, do czego zobowiązani są (...)

Reklamacja pocztowa

25.11.2019

Masz problem z usługą pocztową? Możesz złożyć reklamację! Reklamację możesz złożyć pisemnie, mailowo, poprzez formularz na stronie internetowej operatora lub ustnie. Reklamację może złożyć nadawca albo adresat – gdy przesyłka zostanie mu doręczona albo nadawca zrzekł (...)

W jakich przypadkach Rzecznik Finansowy analizuje umowy klientów?

16.10.2019

Rzecznik Finansowy wspiera klientów podmiotów rynku finansowego na wiele sposobów. Oferuje możliwość przeprowadzenia tzw. postępowań interwencyjnych lub polubownych. Przy tym - zgodnie z przepisami - warunkiem ich rozpoczęcia jest odrzucenie przez instytucję finansową (...)

Uprawnienia klientów upadłego biura podróży

4.10.2019

Upadłe biuro podróży Neckermann miało wykupioną gwarancję ubezpieczeniową w Allianz Partners (AWP P&C S.A. Oddział w Polsce). Spółka i władze województwa mazowieckiego przekazały informacje nt. procedury działania w takiej sytuacji.

Rękojmia za wady

25.9.2019

Rękojmia to podstawa jednej z dwóch możliwych dróg składania reklamacji przez konsumenta (obok gwarancji). Jest to tryb dochodzenia odpowiedzialności od przedsiębiorcy w związku z ujawnioną wadą fizyczną (niezgodnością z umową) lub prawną kupionego (...)

Uprawnienie do przedterminowej spłaty kredytu konsumenckiego

15.9.2019

Według stanowiska Rzecznika Finansowego i Prezesa UOKIK w sprawie interpretacji art. 49 ustawy o kredycie konsumenckim, przepis ten należy rozumieć w ten sposób, że w przypadku wcześniejszej spłatykredytu konsumenckiego następuje obniżenie wszystkich możliwych kosztów takiego kredytu, (...)

Wakacje bez problemów

11.8.2019

Rozbieżności między ofertą biur podróży a faktycznym standardem usług czy zmiana godzin lotów – takie sygnały wpływają do UOKiK. Przypominamy: w przypadku nieprawidłowości konsument ma prawo złożyć reklamację i domagać się obniżenia ceny. Urząd monitoruje (...)

Bezpieczne zakupy w Internecie

25.6.2019

-50%, -70%, taka okazja już nigdy się nie powtórzy! – dasz się skusić? Koniec czerwca to czas łowów dla fanów wyprzedaży, ale i jeden z najaktywniejszych momentów roku dla internetowych złodziei. Nie daj się puścić z torbami.

Masz inne pytanie do prawnika?

Potrzebujesz pomocy prawnej?

Zapytaj prawnika