gwarancja - forum prawne
Mam taki problem... wczoraj kupiłam dvd w tesco i nie działa:/ karta gwarancyjna nie została jeszcze podbita poniewaz dostałam 5 dni na sprawdzenie tego sprzetu...czy mam prawo odzyskac pieniadze? alboo sprzet wymienic na inny? ale nie koniecznie na dvd?prosze o szybka odpowiedz.
Odpowiedzi w temacie: gwarancja (19)
Proszę o odpowiedż na pytanie czy zgodnym z prawem jest stwierdzenie inwestora, że jeśli w umowie na montaż klimatyzatorów było such stwierdzenie, że gwarancja obejmuje okres 36 miesięcy to inwestora nie interesują "warunki gwarancji". Inwetor nie wykonał koniecznych konserwacji, a teraz domaga sie naprawy klimatyzatów w ramach gwarancji. Uważa , że jeśli w umowie tego nie było to nie musi żadnych waruków respektować
2009.11.29 19:6:41
Witam
Chciałby się w końcu dowiedzieć jakie prawa maja konsumenci - jedni dają gwarancje na 6 miesięcy inni na rok a nawet na 5 lat. Często jednak słyszę, że zgodnie z prawem konsumenta minimalna gwarancja wynosi 2 lata. Czy to prawda?
Jak walczy o swoje?
2010.5.11 14:40:30
Witam
Założyłem instalację gazową w aucie, która była na gwarancji 12 miesięcznej. Mija właśnie 13 miesiąc a instalacja się psuje. Czy to prawda, że wg praw konsumenta gwarancja powinna wynosi 24 miesiące?
2010.6.17 11:29:56
Witam
Czy to prawda, że na każdy produkt przysługuje gwarancja 2 lata. Pomimo tego, iż sprzedawca mówi, że tylko 1 rok?
2010.7.19 12:51:7
Kupiłam ostatnio w salonie firmowym nowy telefon. Jako, ze nie mieli już modelu, który chciałam, dostałam taki, tylko, że z wystawy. jak zaczęłam go użytkować okazało się, ze jest uszkodzony, nie można się do mnie dodzwonić, ciągle gubi zasięg itp. Czy jeśli od daty zakupu nie minęło 7 dni to moge się domagac całkiem nowego telefonu czy już tylko na zasadzie oddania na gwarancji, celem naprawy? oczywiście chciałabym nowy telefon, więc co mam zrobić aby go uzyskac?
2010.7.23 14:36:46
Witam
Kupiłam wózek dla dziecka na allegro, miał gwarancję na 6 miesięcy ja po 7 zauważyłam, że wózek przechyla się ciągle na jedną stronę. Czy po miesięcznym spóźnieniu jest szansa, że uznają mi tą gwarancję?
2010.8.2 15:17:4
Witam
Mam takie pytanie kupiłam sprzet i się popsuł kończy mi sie gwarancja i boje się że na czas nie dotrze do firmy? I co wtedy? z góry dziękuje
2010.8.5 11:12:52
Witam
mam takie pytanie oddałem sprzet do naprawy jeszcze na gwarncji czekam już miesiąc i ciągle nic niewiadomo ile taka naprawa powinna potrwać? z góry dziekuję za odpowiedzi
2010.8.9 11:38:40
Witam
Mam takie pytanie dokonałam zakupu z którego nie jestem teraz zadowolony?Co mogę zrobić czy w takiej sytuacji przyjmą mi gwarancję?Z góry dziękuję za pomoc
2010.8.23 10:1:44
Witam
Mam takie pytanie czy można wystawić gwarancję na usługę?Z góry dziękuję za odpowiedzi
2010.8.23 11:37:0
Witam
Mam taki problem kupiłam telefon i mi sie teraz popsuł chcę złożyć reklamcję ale niestety zapodziałam gdzieś paragon i kartę gwarancyjną czy mam jakieś sznase że mi uznaja tą gwarancję mimo, że nie mam tej karty?Z góry dziękuję
2010.8.24 10:33:12
Witam
Mam takie pytanie kupiłam monitor, który się popsuł mam na niego gwarancję, ale sprzedawca nie chce jej przyjąć?Co mogę zrobić?Z góry dziękuję za pomoc
2010.8.25 9:6:0
Witam
mam taki problem oddałem mojego laptopa jeszcze na gwarancji czekam już miesiąc a tu nikt mi nic nie mówi, jak dzwonię każa zadzwonić za parę dni w tak w kółko co mogę zrobić?Ile mam czekać?czy jest gdzieś ustalone ile sprzęt na gwarancji ma być trzymany??Z góry dziękuję za odpowiedzi
2010.8.30 9:30:0
Witam serdecznie.
Mam takie pytanie jakie mam szansę jeśli oddałam telefon na gwarancję, ale niestety mi odrzucili chcę się odwołać ponieważ nie zgadzam się z wydana opinia co napisać?Z góry dziękuję za pomoc
2010.9.2 9:16:0
Witam,
Mam pytanie w jakiej sytuacji gwarancja może zostać wycofana?Z góry dzięki za odpowiedzi
2010.9.15 10:8:57
Witam, czy gwarancja z podbitą kartą ale bez paragonu będzie ważna? Czy może jest to tylko wtedy gwarancja dla producenta a dla sklepu już nie i muszę udać się do autoryzowanego serwisu ? Sklep przecież też wysyła niesprawny sprzęt do serwisów?
2011.5.23 13:44:54
Witam wykonalem zlecenie meble kuchenne drewniane na wymiar wraz z montażem w umowie na początku napisano pobralem zaliczke w wys 10000 oraz że do zaplaty pozostalo 21000 nic o terminie oraz gwarancji termin ustalony slownie niestety niewyrobilem sie odrazu z calosci opuscilem 1000 zl po calkowitym zakonczeniu prac inwestor stwierdzil ze tak po prostu odliczy jeszcze 3000 w nerwach po prostu niemyslalem wziolem to co dal i podpisalem na tamtej umowie że wyplacil mi wszystko ale na mysli mialem że wszystko to co dal a nie wedle tamtej umowy pytanie na tamtej umowie wsomie nie na zlecenie tylko na pobranie kasy niema mowy o gwarancji teraz kuchnia jest z drewna i może pracowac normalne slownie mowilem że udzidmdlam gwarancji ale potym jak mnie zalatwil niemam zamiaru czy mam sie czego obawiac
2012.5.30 17:12:47
Witam
Mam takie pytanie do jakiej instytucji mogę się zwrócić w razie jak firma która sprzedała mi przedmiot nie chce go naprawić lub nie odpowie na zgłoszenie usterki przedmiotu którego dotyczy umowa zakupu. W umowie jest zapisane że sprzedawca ma 3 dni na odpowiedz i naprawe usterek.Czy moge naprawić przedmiot na własną rękę a firmie która dała gwarancję zwróci mo koszty?
2013.1.30 19:55:58
Witam mam problem z pewną dobrze znaną raczej każdemu firmą nie będę podawać jej nazwy ale jestem zażenowana tym jak mnie potraktowali .
Sytuacja jest następująca( napisze słowo w słowo treść reklamacji jaką napisałam):
W dniu 7.01.2013 roku kupiłam u Państwa obuwie damskie symbol xxx rozmiar 38( nr. paragonu xx) za kwotę 175 zł. W dniu 25.01.2013r złożyłam pierwszą pisemną reklamację z powodu niezgodności towaru z umową. Rozpruła się podszewka w lewym bucie w dwóch miejscach. Dnia 6.02.2013r. pojechałam po odbiór reklamowanego obuwia(sklep telefonicznie poinformował mnie ,że obuwie jest gotowe do odbioru) , jednak na miejscu okazało się że owe obuwie nie zostało naprawione , a zostało jeszcze bardziej zniszczone. Prawy but , który nie posiadał wcześniej wad został zniszczony w trzech miejscach została popruta podszewka. Składałam jeszcze jednokrotnie pisemną reklamację z żądaniem zwrotu gotówki (6.02.2013r.). Za każdym razem sprzedawca uwzględniał moje reklamację lecz obuwie nie zostało naprawione , ani za pierwszym ani za drugim razem jak wady były tak zostały nienaprawione. Obecnie po raz trzeci mam miejsce ta sama sytuacja. Korzystając z praw konsumenta na podstawie art.8 ust.4 , odstępuje od umowy sprzedaży. Mając na względzie ,że wada butów jest istotna ( podszewka ma powodować ,że noga w obuwiu nie będzie
marzła ,jej brak uniemożliwia chodzenie w obuwiu) ,a pierwsza niezgodność towaru z umową nastąpiła w okresie krótszym niż 6 miesięcy od zakupów oraz to , iż towar jest reklamowany po raz trzeci , odstępuję od zawartej umowy i żądam zwrotu kosztów poniesionych za towar 175 zł oraz kosztów dojazdów związanych z reklamacjami.Zwracam zakupiony towar i proszę o zwrot ceny towaru na konto xxxxxxxx w terminie 7 dni od dnia doręczenia niniejszego pisma. W załączniku składam kopię paragonu.
Z poważaniem xxxxx
sklep zwrócił mi gotówkę za obuwie 175 zł ale za dojazdy juz nie. w sklepie poprosili mnie o to abym napisała jakim autem i ile kilometrów dojeżdżam do ich sklepu. jest to 98 km auto pali około 12 litrów gazu na sto kilometrów. wyliczyłam że średnio na jeden dojazd wydaje 35 zł razy cztery dojazdy 140 zł obarłam sie na par 8 ust. 4
Było tam o tym że sprzedający ma obowiązek zwrócić gotówkę za dojazdy i inne rzeczy. niestety firma do mnie zadzwioniła po jakiś 12 dniach i powiedziałą mi że jest w stanie zwrócić mi 36,80 zł i że policzyli to w taki sposób jak bym obuwie wysyłała pocztą. Ja sie zgodziłam żeby mieć już spokój z tą firma , ale oni niestety mnie olali i nawet tej kwoty nie odzyskałm. mam juz dosyc tego jak mnie traktują. wiem że prawnie te pieniądze mi się należa wiec chce o nie walczyć i nie o kwotę 36 zł lecz o taką jaką naprawde wydałam na dojazdy. nie wiem niestety co teraz powinnam zrobić.
Z góry dziekuje za odpowiedzi
2013.4.10 14:59:15
DODAJ POST W TEMACIE
Aby odpowiadać na forum musisz się zalogować!
Masz inne pytanie do prawnika?