Forum prawne

Klauzule zakazane - sprawdzenie regulaminu sklepu internetowego - forum prawne

Witam, pozwów przez jakąś organizacje ciąg dalszy, na początek maja mam nieobowiązkowe przesłuchanie w swojej sprawie,
aż niby trzy punkty, niedozwolone,

Proszę o pomoc, co mogę zrobić, żeby to załagodzić na rozprawie, człowiek chce dobrze, a i tak go gnębia?
i co w tym regulaminie jest nie tak?

[quote]
I. Informacje ogólne
Właściciel sklepu

II. Regulamin zakupów
1. Sklep internetowy prowadzi sprzedaż towarów za pośrednictwem sieci Internet.
2. Usługa skierowana jest do podmiotów gospodarczych i klientów indywidualnych.
3. Przyjęcie do realizacji zamówienia rozpoczyna się:
a) w przypadku zamówień płatnych przy odbiorze i przelewem - po tym, jak do sklepu dotrze od klienta email z potwierdzeniem złożonego zamówienia
b) w przypadku zamówień płatnych kartą kredytową - w chwili autoryzacji karty.
c) w przypadku mebli na zamówienie i indywidualnych zamówień - po tym jak dotrze potwierdzenie wpłaty w postaci zaliczki na konto sklepu.
4. Zamówienie zostanie zrealizowane pod warunkiem, że towar jest dostępny w magazynie lub u dostawców sklepu. W przypadku niedostępności części towarów objętych zamówieniem Klient jest informowany o stanie zamówienia i podejmuje decyzje o sposobie jego realizacji (częściowa realizacja, wydłużenie czasu oczekiwania, anulowanie całości zamówienia).
5. Po otrzymaniu zamówienia, Kupujący zobowiązany jest je potwierdzić w terminie 5 dni roboczych od daty jego wysłania, pocztą elektroniczną. Potwierdzenie następuje automatycznie po zaksięgowaniu wpłaty na koncie właściciela sklepu.
6. Zamówienia nie potwierdzone w ww. terminie zostaną anulowane.
7. Wszystkie produkty oferowane w sklepie posiadają gwarancję producenta, są fabrycznie nowe, wolne od wad fizycznych i prawnych, oraz zostały legalnie wprowadzone na rynek polski.
8. Do sprzedaży promocyjnej oraz wyprzedaży przeznaczona jest ograniczona liczba towarów i realizacja zamówień następuje według kolejności wpływania potwierdzonych zamówień na te towary, aż do wyczerpania się zapasów objętych tą formą sprzedaży.
9. Sklep zastrzega sobie prawo do anulowania zamówienia będącego już w realizacji tylko w przypadku wyjątkowo nieprzewidzianych zmian w parametrach zamawianych produktów, wycofaniu z produkcji lub wprowadzeniu przez zaopatrzyciela nowych cenników i uprzednim nie informowaniu o tym fakcie, i który nie ma obowiązku terminowego przekazywania tego typu danych, jak i błędnemu wprowadzeniu danych przez pracownika sklepu podczas aktualizacji oferty. W takiej sytuacji właściciel sklepu ma również obowiązek zwrotu pełnych kosztów poniesionych przez kupującego.
10. Do każdego zamówienia wystawiany jest standardowo paragon lub na prośbę kupującego faktura, wysyłane są one z produktami lub osobno Pocztą w przeciągu 14 dni od momentu zrealizowania zamówienia. Klient może zażądać wystawienia faktury VAT nawet po wystawieniu paragonu, operacja ta może się odbyć jedynie na podstawie odesłanego dokumentu sprzedaży. Dodatkowo w związku z aktem prawnym Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 17 grudnia 2010 r. w sprawie przesyłania faktur w formie elektronicznej, zasad ich przechowywania oraz trybu udostępniania organowi podatkowemu lub organowi kontroli skarbowej ? Dz. U. Nr 249 z dnia 28 grudnia 2010 r., Klient wyraża zgodę na korzystanie z możliwości pobierania e-faktury z Panelu administracyjnego serwisu.
11. Klient może wprowadzić zmiany w danych osobowych do momentu wystawienia rachunku lub faktury.
12. Klient może wycofać zamówienie do 10 dni roboczych od jego złożenia telefonicznie lub emailem .
13. Klient nie może anulować zamówienia, które już zostało wysłane.
14. Zamówienia których weryfikacja będzie niemożliwa, nie zostaną zrealizowane.
15. Sklep nie ponosi odpowiedzialności za niezrealizowane zamówienia z przyczyn technicznych niezależnych od nas (wadliwe działanie systemów, sieci, zła wewnętrzna gospodarka producenta, itp.).
16. Firma nie ponosi odpowiedzialnosci za błędne podanie przez klienta wymiarów pomieszczeń, mebli oraz wszystkich produktów. W przypadku błędnych pomiarów dokonanych przez klienta, cała odpowiedzialnosć prawna oraz rzeczowa ponosi on sam.
17. Przy zamówieniu płatnym za pobraniem po złożeniu zamówienia oczekuj na emaila zwrotnego od obsługi sklepu. W przypadku mebli i produktów na zamówienie i większych kwotach przysługuje 10-40% wpłaty zaliczki od sumy zamówienia na poczet jego realizacji.

III. Wysyłka
18. Czas dostawy zależy od wybranej formy doręczenia, szczegóły znajdują się w opisach produktów.
Prosimy pamiętać także, że koszt dostawy zostanie doliczony do cen towarów w Państwa koszyku! Obie kwoty składają się na ostateczny koszt zamówienia. Podany on będzie w zamówieniu, które można zobaczyć na ekranie po wypełnieniu formularza danych osobowych, sposobu dostawy oraz formy płatności.
19. Zamówiony towar wyślemy pod adresem, który podadzą Państwo w formularzu danych osobowych jako adres dostawy.
20. Dostawa towaru następuje za pośrednictwem firm kurierskich lub prywatnych przewoźników.
21. Meble wysyłane są w paczce do samodzielnego prostego montażu. Na życzenie klienta meble mogą być składane przed transportem, ale wtedy należy do kosztów wysyłki doliczyć 50% ceny transportu ze względu na zwiększenie objętości i doliczyć 15% ceny produktu za jego montaż.

Koszty transportu zamówienia sklep wycenia automatycznie po włożeniu interesującego nas asortymentu `Do koszyka` - cennik
IV. Dla klientów z zagranicy

Cła i podatki graniczne:
Paczka przesłana z Polski za granicę może podlegać opłatom importowym i podatkom, nakładanym przez kraj odbiorcy. Wszystkie dodatkowe formalności związane z odebraniem przesyłki z urzędu celnego leżą w gestii kupującego. Nie mamy żadnej kontroli nad wysokością dodatkowych opłat i nie możemy ich przewidzieć - zależą od ustawodawstwa kraju odbiorcy. Aby otrzymać bardziej szczegółowe informacje na temat opłat granicznych podatków i cła, prosimy skontaktować się z lokalnym urzędem celnym w Twoim kraju.

UWAGA!
Zastrzegamy sobie prawo do zmian w przyszłości zasad opłat za dostarczanie towarów. Koszty transportowe dopisywane są na dokumencie zakupu jako pozycja "Usługa transportowa".

V. Reklamacje i zwroty
W chwili odbioru przesyłki prosimy zawsze sprawdzać jej zawartość w obecności kuriera, nawet jeśli nie nosi ona widocznych śladów uszkodzeń. W razie potrzeby należy spisać protokół szkody.

W przypadku składania reklamacji nabywca zobowiązany jest do przestrzegania procedury reklamacyjnej.
22. Odbierając zamówiony towar, Kupujący zobowiązany jest sprawdzić stan przesyłki, oraz jej zgodność z zamówieniem.
23. W przypadku, gdy opakowanie przesyłki nosi znamiona uszkodzenia należy w obecności kuriera lub kierowcy sporządzić protokół szkody, aczkolwiek uprzednio należy złożyć własnoręczny podpis na protokole odbioru, który posiada kurier. Czynność ta, nie wnosi obowiązku przyjęcia przesyłki. Zaś w wypadku jeśli przesyłka składa się z wielu elementów i uszkodzenie jest nieznaczne, możliwe jest jego uzupełnienie na koszt naszej firmy.
24. Jeżeli sprzęt nie posiada pełnego wyposażenia nie będzie możliwa ani wymiana takiego sprzętu na inny o podobnych parametrach, ani tym bardziej korekta dokumentu zakupu i zwrot pieniędzy - w takim przypadku możliwa jest jedynie naprawa "do skutku".
25. Firma nie ponosi odpowiedzialności za jakość usług świadczonych przez przewoźnika.
26. Gwarancja, oraz prawo odstąpienia od umowy nie obowiązują, gdy produkt dotknięty jest uszkodzeniami mechanicznymi pochodzenia zewnętrznego.
27. Do sprzętu musi być dostarczony opis uszkodzeń wraz z podaną sytuacją kiedy (w jakiej sytuacji) dana usterka występuje; opis taki winien być jak najbardziej dokładny, co przyczyni się do szybkiej realizacji reklamacji. Koszt odesłania towaru nie podlega zwrotowi.
28. W przypadku nieuzasadnionej reklamacji lub uszkodzenia sprzętu z winy użytkownika, wszelkie koszty pokrywa klient.
29. Sprzęt, do którego nie będzie dołączony protokół szkody, będący podstawą roszczeń gwarancyjnych, nie będzie przyjęty do reklamacji; możliwe jest warunkowe przyjęcie takiego sprzętu po weryfikacji, czy dany sprzęt podlega gwarancji (nasza wewnętrzna procedura).
30. Serwis ma prawo zażądać od nabywcy dokument zakupu, gdy oznaczenia na dokumencie magazynowym budzą wątpliwości serwisanta.
31. Zgodnie z Ustawą z 2 marca 2000 roku "O ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny" klient może zrezygnować z towaru kupionego w naszym sklepie bez podania przyczyny w ciągu 10 dni od daty odebrania przesyłki.
Jest to możliwe tylko wówczas, gdy towar nie był używany, ani nie został w żaden sposób zniszczony.
Zwracany towar należy odsyłać razem z otrzymaną wraz z nim rachunkiem z wypełnioną częścią "zwrot" [pobierz]. Sklep gwarantuje zwrot kwoty równej cenie towaru oraz kwotę wydaną na jego dostarczenie do nabywcy (przesyłka od sklepu do klienta). Korzystając z prawa do zwrotu, klient płaci więc jedynie za odesłanie bez uszkodzeń, zabezpieczonego uprzednio towaru do sklepu (przesyłka od klienta do sklepu). Pieniądze zostaną zwrócone w ciągu 5 dni roboczych przelewem bankowym na konto wskazane przez klienta lub przekazem pocztowym pod adresem wskazanym w zamówieniu. Jednoczenie informujemy, że nie przyjmujemy żadnych przesyłek odsyłanych do nas za pobraniem.
32. Sklep ponosi odpowiedzialność w przypadku niezgodności towaru z umową zgodnie z Art. 10 Ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej z 27 lipca 2002 r. W takim przypadku reklamowany towar wraz z pismem określającym niezgodności oraz oczekiwania dotyczące sposobu realizacji naszych zobowiązań, należy odesłać na adres sklepu.
33. Wszelkie reklamacje dotyczące sposobu świadczenia usługi wynikające z nieznajomości bądź z faktu nieprzestrzegania regulaminu nie będą rozpatrywane.

VI. Poufność i bezpieczeństwo transakcji
Nasz sklep wykorzystuje najbardziej zaawansowane technologie do ochrony przesyłanych danych (zarówno danych osobowych jak i danych o karcie kredytowej), jakie są stosowane w Internecie.
Sklep internetowy nie ma wglądu do numeru karty kredytowej podawanego przez klienta. Firma nie przechowuje informacji o kartach kredytowych. Płatność odbywa się na serwerach stosujących zabezpieczenia najwyższej klasy. Cała operacja płatności przeprowadzana jest w czasie rzeczywistym (online), co oznacza, iż posiadacz karty może od razu otrzymać odpowiedź czy płatność zostanie zrealizowana.

VII. Ochrona danych osobowych
34. Dane osobowe Nabywców będących osobami fizycznymi będą przetwarzane przez Sprzedawcę jako administratora danych osobowych w celu świadczenia usług przez Sprzedawcę, jak również w celach marketingowych związanych z funkcjonowaniem przedsiębiorstwa Sprzedawcy, w tym Sklepu, a także dotyczących usług i towarów prezentowanych w Sklepie. Przetwarzanie zbieranych danych będzie się odbywać zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych i ustawy z dnia 18 lipca 2002r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną. Podanie przez Nabywcę swoich danych osobowych jest dobrowolne.
Poufne informacje dotyczące Nabywców, w tym dane osobowe Nabywców są chronione przez Sprzedawcę przed ich udostępnieniem osobom nieupoważnionym, a także innymi przypadkami ich ujawnienia albo utraty oraz przed zniszczeniem lub nieuprawnioną modyfikacją wskazanych danych oraz informacji poprzez stosowanie odpowiednich zabezpieczeń technicznych i organizacyjnych.


VIII. Postanowienia końcowe
35. Jednocześnie informuje się, że zamieszczone na stronach sklepu ceny są jedynie zaproszeniem do składania ofert w rozumieniu art. 71 Kodeksu Cywilnego i nie stanowią oferty w rozumieniu art. 66 Kodeksu Cywilnego. Prezentowany katalog produktów nie stanowi oferty handlowej w rozumieniu Kodeksu Cywilnego, a ma jedynie charakter informacyjny. Złożenie zamówienia poprzez kupującego nie stanowi podstawy do reklamacji i w świetle Prawa nie jest zawarciem umowy kupna-sprzedaży. Dołożymy wszelkich starań, aby opisy i oferta cenowa na stronach sklepu była zawsze aktualna, a oferowane produkty były dostępne w ciągłej sprzedaży (z zastrzeżeniem sezonowości sprzedaży).
36. Wszystkie zdjecia, obrazy i kolory moga róznic się +/- 15% od rzeczywistego wygladu.
37. W sprawach nie uregulowanych niniejszym regulaminem stosuje się odpowiednio przepisy kodeksu cywilnego.
38. Zawartość sklepu internetowego nie stanowi oferty handlowej w rozumieniu kodeksu cywilnego art. 543.
39. Sklep internetowy zastrzega sobie prawo do ewentualnych błędów.
40. Właściciel sklepu zastrzega sobie prawo dokonywania zmian w regulaminie sklepu, zamieszczając stosowną informację o zmianach na stronie głównej sklepu. [/quote]


Pozdrawiam, i proszę o pomoc

2013.3.29 10:41:48

Odpowiedzi w temacie: Klauzule zakazane - sprawdzenie regulaminu sklepu internetowego (3)

niestety, widze ze sie wkleio bez formatowania, w skrócie:

Pozwów przez jakąś organizacje ciąg dalszy, na początek maja mam nieobowiązkowe przesłuchanie w swojej sprawie,
aż niby trzy punkty, niedozwolone.

Proszę o pomoc, co mogę zrobić, żeby to załagodzić na rozprawie, człowiek chce dobrze, a i tak go gnębia?
i co w powyższym regulaminie jest nie tak?

2013.3.29 10:43:25

Nie chce pana zmartwić ale w takiej sprawie to prędzej pan dostanie dobrą odpowiedź od prawnika, ale odpłatnie, niż za darmo na forum. 

2013.3.29 12:14:30

a czy znacie jakieś przypadki, umożenia sprawy,
na wniosek pozwanego o cofnięcie powództwa, z powodu przedwczesnego pozwu? np umowtywowane tym że taki stowarzyszenie typu LEXUS, nie próbował sie z pozwanym kontaktować?
a istotą żądania pozwu jest bowiem zakazanie konkretnemu przedsiębiorcy stosowania zakazanych klauzul. to może być to powód do umorzenia, czy cofnięcia oskarżenia... co sadzicie?

2013.4.2 14:17:48

DODAJ POST W TEMACIE

Aby odpowiadać na forum musisz się zalogować!

Masz inne pytanie do prawnika?

Potrzebujesz pomocy prawnej?

Zapytaj prawnika