Forum prawne

Ryanair nie odda pieniędzy za odwołany lot - forum prawne

Witam,
Mój lot linią Ryanair z 22 marca został odwołany, z powodu pandemii Covid-19 i zawieszenia ruchu lotniczego między krajami.
Otrzymałem wtedy sporo informacji poprzez stronę i maile, że przysługuje mi prawo do aplikacji o zwrot utraconych pieniędzy.
Złożyłem wniosek (tak jak wiele osób, z dużymi utrudnieniami ze strony przewoźnika) i po ponad 3 tygodniach otrzymałem mail o takiej treści:
"
Dear Mr ****,
We refer to your recent correspondence dated 2020-03-27.
We apologise, for the cancellation of your flight **** from **** - *** to Warsaw Modlin - WMI on the 2020-03-22 which was due to the current worldwide COVID-19 crisis.
As per interpretive guidelines on EU passenger rights, announced by the EU commission on cancellations caused due to COVID-19, this is now classified as an extraordinary circumstance and compensation does not apply under EU261/2004.
We can confirm we are in receipt of your refund request. Due to the high volume of flight cancellations due to COVID-19, we are experiencing an unprecedented high volume of requests. We are currently working through the backlog and ask that you please bear with us.

We hope the above clarifies the matter and we have now closed your claim.

Yours sincerely,
****
"
Czy to oznacza, że rzeczywiście straciłem ( i setki innych osób w mojej sytuacji ) prawo do otrzymania zwrotu tych pieniędzy, które jeszcze niedawno według samego Ryanair miałem?
Dodam, że czytałem sporo przypadków, gdzie ludzie w tej samej sytuacji dostawali pieniądze z powrotem.
Czy mam pogodzić się z porażką praw konsumenta i triumfu wielkich korporacji, czy poczekać nie wiadomo ile aż sytuacja się nie ustabilizuje?
Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedź,
Jan

Odpowiedzi w temacie: Ryanair nie odda pieniędzy za odwołany lot (1)

Pana post był pisany w kwietniu. Czy dostał już Pan zwrot pieniędzy? Pytam ponieważ jestem w podobnej sytuacji, ale nie tylko Ryanair nie chce zwracać pieniędzy za lot, ale również i nasz LOT. Nikt z pytanych przeze mnie osób nie dostał żadnego zwrotu pieniędzy od Ryanair, tylko vouchery.
Ryanair na swojej stronie piszę, że już zwrócił pieniędzy za wszystkie loty z marca. Czy Pan dostał zwrot?

DODAJ POST W TEMACIE

Aby odpowiadać na forum musisz się zalogować!

Masz inne pytanie do prawnika?

Potrzebujesz pomocy prawnej?

Zapytaj prawnika