Rozdział V - Nagrody i wyróżnienia

Kodeks pracy

Artykuły 105-107
Art. 105
Pracownikom, którzy przez wzorowe wypełnianie swoich obowiązków, przejawianie inicjatywy w pracy i podnoszenie jej wydajności oraz jakości przyczyniają się szczególnie do wykonywania zadań zakładu, mogą być przyznawane nagrody i wyróżnienia. Odpis zawiadomienia o przyznaniu nagrody lub wyróżnienia składa się do akt osobowych pracownika.

Komentarz

Artykuł 105 określa podstawy przyznawania nagród i wyróżnień pracownikom. Pracodawca może nagradzać pracowników wykazujących się wzorowym wypełnianiem obowiązków, inicjatywą oraz działaniami przyczyniającymi się do podnoszenia wydajności i jakości pracy. Nagrody te mają charakter fakultatywny i są formą pozytywnej motywacji pracowniczej. Każde przyznanie nagrody lub wyróżnienia musi być udokumentowane w aktach osobowych pracownika poprzez dołączenie odpisu zawiadomienia.

Art. 106

Artykuł uchylony

Art. 107

Artykuł uchylony

Masz pytania dotyczące nagród i wyróżnień pracowniczych?

Skorzystaj z profesjonalnej porady prawnej online. Nasi eksperci pomogą Ci w sprawach związanych z motywowaniem pracowników, systemami premiowymi i regulaminami wynagradzania.

Zadaj pytanie prawnikowi