Ile telewizja zarabia na Mikołaju?

Ponad 68,5 mln zł - tyle stacje telewizyjne zarobiły na Mikołaju w okresie od 1 listopada do 20 grudnia 2009 roku. W tym czasie wyemitowano w telewizji 15 246 spotów reklamowych z wizerunkiem „świętego" - wynika z badania „Ile zarabia Mikołaj?", przeprowadzonego przez TNS OBOP.

Najwięcej reklam z Mikołajem mogliśmy zobaczyć na stacji Polsat (niemal 1400 spotów). W listopadzie i grudniu tego roku wizerunek Mikołaja był najczęściej wykorzystywany  w reklamach branży telekomunikacyjnej - ponad 8 tys. spotów.

W ciągu minionej dekady (okres 01.01.2000 - 20.12.2009; miesiące: listopad, grudzień, styczeń) stacje telewizyjne pokazały 74 tys. mikołajkowych spotów, zarabiając na tym 331,7 mln zł.

W okresie tym najwięcej na spotach z udziałem św. Mikołaja zarobiły cztery największe stacje: TVN  - 86,7 mln zł; Polsat - 82,3 mln zł; TVP1 - 62,8 mln zł oraz TVP2  - 38 mln zł - wynika z badania.  

Na mikołajkowych reklamach najmniej oszczędzali reklamodawcy z sektora mediowego i telekomunikacyjnego. Polska Platforma Cyfrowa przeznaczyła na ten cel ponad 33 mln zł. Ponad 30 milionów złotych wydali również: Polkomtel, PTK Centertel oraz Polska Telefonia Cyfrowa - informuje TNS OBOP.

Dariusz Madejski, e-prawnik.pl


Zespół
e-prawnik.pl

Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne

Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?


Masz inne pytanie do prawnika?

 

Komentarze

  • x 2011-12-23 21:17:50

    nie mam TV , co nie oznacza, ze jestem szczęsliwy;)


Potrzebujesz pomocy prawnej?

Zapytaj prawnika