Drzwi wejsciowe reklamacja - forum prawne
Witam,
w sklepie OBI zakupilam drzwi wejsciowe metalowe. Drzwi zostaly wniesione do domu po czym wyjechalismy na ferie. Po feriach firma montujaca zakladala drzwi. Po zamontowaniu i przy sciaganiu folii zabezpieczajacej zostalo zauwazone wgniecenie na wysokosci gornego zamka. Folia nie byla uszkodzona ani pocieta wiec uszkodzenia nie bylo wczesniej widac. Zadzwonilismy niezwlocznie do OBI razem z monterem gdzie zostalam poinformowana ze ten producent nie robi problemow i skrzydlo zostanie wymienione. Mialam tylko spisac notatke z monterem i zrobic zdjecia. Zlozylam wszystko w obi. Odpowiedz od producenta przyszla odmowna niejako ze nie dotrzymalam warunkow pkt 5 mowiacego i jawnych uszkodzeniach ktore powinny byc zauwazone i zgloszone przed zamontowaniem drzwi. Napisalam wiec kolejna reklamacje zaznaczajac ze usterka nie byla jawna wiec nie moglam jej wczesniej zauwazyc, dopiero po montazu. Producent i tym razem odrzucil moja reklamacje, uzasadniajac ze folia w miejscu uszkodzenia powinna miec pecherzyk powietrza ktory zwrocilby moja uwage na uszkodzenie. Jestem laikiem w tych sprawach ale po wyraznym uczuleniu przez montera w trakcie zakupu kazalam rozpakowac karton i ogladnelam (nie fachowym okiem) czy nie ma zagiec naciec badz widocznych uszczerbkow. Nie zauwazylam takich. Monter rowniez nie zwrocil mi uwagi ze cos jest nie w porzadku przed montazem. Wgniecenie bylo widoczne dopiero po zdjeciu folii zabezpieczajacej czyli po zamontowaniu drzwi.
Udalam sie z cala dokumentacja do Rzecznika Praw ale odnosze wrazenie ze zostalam zignorowana. Rzecznik nie chce sie podjac rozpatrzenia mojej sprawy wyslal mnie do Inspekcji Handlowej.
Prosze o informacje co moge zrobic w moim przypadku. Zastanawiam sie czy OBI przyjmujac moje pierwsze zgloszenie nie wprowadzilo mnie w blad przyjmujac zgloszenie jako reklamacje na gwarancji czyli do producenta. Czy przypadkiem nie jest to sprawa reklamacji OBI jako sklepu ktory sprzedal mi niepelnowartosciowy towar i czy to nie OBI powinno wziac na siebie ta reklamacje i ja rozwiazac a ja nie powinnam miec nic wspolnego z roducentem. Prosze o informacje co i czy moge zrobic w tej sprawie. Nadmienie ze OBI przy skladaniu reklamacji nie poinformowalo mnie badz nie zapytalo na jakiej zasadzie reklamuje towar. Reklamacja na gwarancji zostala mi z gory narzucona.
Bardzo dziekuje za wszelkie informacje
Nie ma jeszcze odpowiedzi w temacie: Drzwi wejsciowe reklamacja
DODAJ POST W TEMACIE
Aby odpowiadać na forum musisz się zalogować!
Masz inne pytanie do prawnika?