Pomoc w sprawie egzekwowania rękojmi
Odpowiedzi w temacie (0)

Witam Serdecznie, W maju tego roku zakupiłem mieszkanie. Jak się okazało, niestety od dewelopera który po otrzymaniu pieniędzy za ostatnią fakturę, przestał być skory do pomocy i do jakiegokolwiek kontaktu (maile ignorują, dają puste prośby, itp.). Teraz po nastaniu mrozów okazało się, że okna nie są szczelne (nie jest to kwestia regulacji, raczej coś jest spartolone przy montażu), po prostu "wpuszczają" zimne powietrze z dworu. W niektórych oknach nieszczelności są tak duże, że aż słychać "świst" wiatru. Oczywiście zaraz po zauważeniu usterki napisałem pismo do dewelopera zatytułowane "Wezwanie do usunięcia usterki", niestety nie dopisałem tam terminu w którym mają tą usterkę usunąć. Pismo wysłałem 01.12.14r. mailem i pocztą, oczywiście do tego momentu deweloper nie raczył się ze mną skontaktować w żaden sposób. I tutaj mam kilka pytań: 1. czy warto napisać jeszcze jedno pismo tym razem z ustaleniem terminu w którym powinni taką usterkę naprawić? 2. co jeśli nie naprawią jej w tym terminie? Tzn. czytałem, że mam prawo nie odebrać naprawy jeśli zrobią to po terminie, ale co mi to fizycznie daje? 3. czy nieszczelność okien można trakować jako wadę istotną czy niestotną? (nie ukrywam, że dla mnie problem szczelności okien jest bardzo irytujący, gdyż przy mrozie znacząca zwiększa mi koszty ogrzewania mieszkania, dodatkowo nieprzyjemne jest kiedy siedzę przy oknie i czuję powiew zimnego powietrza po rękach i nogach). 4. wyczytałem, że jeśli wada jest istotna i po naprawie deweloper nie rozwiąże problemu to mogę odstąpić od umowy. Jak to fizycznie wygląda? Deweloper oddaje mi pieniądze za mieszkanie? 5. Załóżmy, że deweloper spartolił przy montażu okien i jedynym ratunkiem w tej sytuacji jest wymiana całych okien. Czy mogę liczyć w takim wypadku na wymianę w ramach rękojmi czy to muszę to zrobic na swój koszt? Domyślam się, że deweloper w takiej sytuacji może mi wmawiać, że nic się nie da zrobić w takiej sytuacji i mogą odpłatnie mi nowe okna zamontować. Czy mogę wtedy ich jakoś prawnie zmotywować do wywiązywania się ze swoich obowiązków? Niestety deweloper należy do tych "ciężkich gatunków" i nie ma możliwości załatwienia tego problemu prosząc ich o to. Nie mogę prosić o pomoc administratora gdyż jest on w koszachtach z deweloperem (dostaje administrację każdego nowego budynku oddanego przez w/w dewelopera). Zarządzą nieruchomości jest deweloper...
Nie znalazłeś odpowiedzi?
DODAJ POST W TEMACIE
Aby odpowiadać na forum musisz się zalogować!
Potrzebujesz porady prawnej?
PODOBNE TEMATY NA FORUM
-
Nowy telefon a reklamacja i gwarancja
przez: devil1994 | 2015.6.9 22:46:8
Otóż mam problem. Zakupiłam telefon komórkowy w sklepie. Pani zamówiła mi telefon taki jaki chce u producenta. Kupiłam u niej telefon gdy przyszedł od firmy i już w ten sam dzień okazało się, (...) czytaj dalej»
-
Rozwiązanie umowy z tytułu rękojmi
przez: mistrzu128 | 2010.9.21 19:34:26
Witam Telefon nokie E52 oddałem na wymianę z tytułu rękojmi 8 raz. Tyle że tym razem chciałem dostać pieniądze, a nie nowy telefon - wg kodeksu cywilnego jest to możliwe, ale jest mały problem, (...) czytaj dalej»
-
Reklamacja z tytułu rękojmi - negatywna odp. sklepu
przez: Bozenaax | 2020.9.23 17:52:50
Witam serdecznie. Chciałabym się poradzić w kwestii reklamacji. Złożyłam reklamację z tytułu rękojmi z żądaniem wymiany sprzętu na nowy. Sprzęt to kuchenka dwupalnikowa halogenowa, w kuchence (...) czytaj dalej»
-
przez: seba1974 | 2012.9.30 16:31:24
szykujemy reportaż o firmie windykacyjnej presco jak działa i oszukuje ludzi i naciaga za zapłate długów canal plusa ,co sa przedanione i niema żadnej podctawy prawnej do egzekwowania .masz taki (...) czytaj dalej»
-
przez: Lukasz_C | 2002.10.14 21:13:45
oczywiscie, ze nie. w wielkim skrocie gwarancja jest umowna, rekojmia ustawowa. uprawniony moze wybrac ,z ktorej instytucji chce skorzystac. nie mozna tylko mieszac tych uprawnien czytaj dalej»