Faktury zaliczkowe w KPiR

Pytanie:

Prowadzę działalność, z której rozliczam się na książce przychodów i rozchodów. W listopadze zapłaciłam za szkolenie (100%), które odbywa się w okresie 11.2008 r.-03.2009 r. W listopadzie też wystawiono mi fakturę z adnotacją "zaliczka". Przy tym rozliczam koszty korzystając z zasady nazywanej potocznie kasową. W którym momencie mogę wpisać ww. fakturę za szkolenie do kosztów podatkowych - czy już w 11.2008, czy dopiero po zakończeniu szkolenia, tj. w 03.2009?

Masz inne pytanie do prawnika?

ODPOWIEDŹ PRAWNIKA

Wydatek na szkolenie to koszt pośredni, czyli taki, którego nie da się powiązać z konkretnym przychodem. Podlega odliczeniu od przychodu, o ile wydatek na szkolenie został poniesiony w celu osiągnięcia przychodów lub zachowania albo zabezpieczenia źródła przychodów. Podatnik zaliczy zatem wydatek na szkolenie do kosztów w momencie poniesienia.

Potrzebujesz porady prawnej?

KOMENTARZE (0)

Nie dodano jeszcze żadnego komentarza. Bądź pierwszy!!


Dodaj komentarz

DODAJ KOMENTARZ

ZOBACZ TAKŻE:

  • 20.4.2007

    Faktury VAT wystawiane przez nabywcę - nowy sposób dokumentacji

    Wraz z wejściem w życie nowej ustawy o VAT, podatnicy uzyskali możliwość przerzucenia obowiązku wystawiania faktur VAT na nabywcę. Jest to czasem wygodny sposób spełnienia obowiązków związanych (...)

  • 18.6.2013

    Faktura korygująca, nota korygująca, duplikat faktury kiedy wystawiać?

    Faktury korygujące (zwane powszechnie „korektami”) oraz noty korygujące wystawiane są w sytuacjach, które wymagają poprawy zapisów dokonanych fakturami VAT. Rodzaj „korekty” (...)

  • 19.3.2012

    Faktury zaliczkowe i sposób ich rozliczania

    Jeżeli przed wydaniem towaru lub wykonaniem usługi otrzymano część należności, w szczególności: przedpłatę, zaliczkę, zadatek, ratę, obowiązek podatkowy powstaje z chwilą jej otrzymania (...)

  • 27.2.2012

    Terminy wystawiania faktur VAT

    Ogólny termin wystawienia faktury jest dość istotny w aspekcie momentu powstania obowiązku podatkowego. Ponieważ obowiązek – w razie wystawienia faktury – powstaje z chwilą jej wystawienia, (...)

  • 10.12.2011

    Kiedy można anulować fakturę?

    Kwestia anulowania faktury nie jest uregulowana ani w przepisach ustawy o VAT, ani też w przepisach wykonawczych do niej. Nie oznacza to jednak, że w praktyce podatnicy nie mogą anulować faktury. Możliwość (...)